Audioquest maakt gehakt van overige powercord/stroom kabels !

Started by bles, May 17, 2019, 01:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Prachtig sprookje. Kan ik mooi voor het slapen gaan aan de kinderen voorlezen.  :laugh:

De moraal van het verhaal: gewoon zelf luisteren en als het in jouw oren beter klinkt, dan fijn kopen en als je het verschil niet hoort, lekker niet kopen. Vooral niet proberen om aan een ander jouw mening op te dringen, of je nu een believer bent of niet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pieper

Quote from: Richi on May 17, 2019, 09:40:39
Prachtig sprookje. Kan ik mooi voor het slapen gaan aan de kinderen voorlezen.  :laugh:

De moraal van het verhaal: gewoon zelf luisteren en als het in jouw oren beter klinkt, dan fijn kopen en als je het verschil niet hoort, lekker niet kopen. Vooral niet proberen om aan een ander jouw mening op te dringen, of je nu een believer bent of niet.

Helemaal mee eens alleen de TS heeft dat niet begrepen
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

fluissie

ah joh als ie zo weer nuchter is dan komt dat wel goed wellicht  :tongue2:

Knor

Quote from: bles on May 17, 2019, 01:05:22
Hou het kort , AQ maakt gehakt van alle huidige stroom/powercords die op dit moment verkrijgbaar zijn [ Zelfs de Z kabels spelen kabels weg van andere merken in de + 300 Eu klasse  en ver daar boven , dus met muziek en beeld !!!! ] . Als iemand het tegendeel kan/wil beweren of ontrafelen dan horen we dat graag op dit hoogstaande HIFI forum ....... wel blijven  ;D
Maar niemand zit meer te wachten op zeikerds die zeggen dat het niets uitmaakt ............................  Slaap lekker ........... En als je het dan echt niet kunt horen of zien  , dan is het gewoon te wijten aan je Peppie en Kokkie spul , goedkope shit :dry:   

Hee, eindelijk is er weer een echte troll uit de bossen gekomen.
Wel happen mannen! ;)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Pjotr27

Tja, of AudioQuest echt de kabels zijn is zo afhankelijk van diverse factoren...Ik zou dit nooit durven beweren. Het is ook wat je wilt horen... En over het nut of niet nut van kabels zullen we het maar niet gaan hebben.
Maar ik heb wel het gevoel dat de topicstarter even flink wil prikkelen... Nou daar slaagt hij wel in, lekker veel reacties, dat mag ik wel!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Quote from: Richi on May 17, 2019, 09:40:39
Prachtig sprookje. Kan ik mooi voor het slapen gaan aan de kinderen voorlezen.  :laugh:

De moraal van het verhaal: gewoon zelf luisteren en als het in jouw oren beter klinkt, dan fijn kopen en als je het verschil niet hoort, lekker niet kopen. Vooral niet proberen om aan een ander jouw mening op te dringen, of je nu een believer bent of niet.

Zoals de TS begon komt op mij over als meningopdringend en provocerend. Je weet wat je oproept als je dit post lijkt mij. Wel erg entertaining.

Om wat olie op het vuur te gooien, believing is mooi, ik hou meer van metingen. Met gewone kabels en esoterische versterkers kan dat nog, voor voedingskabels heb ik nog nooit metingen gezien die enig verschil lieten horen. Ik denk dat alle andere zaken in de set veel meer verschil maken en dat (mijn) geld daar beter besteed is :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Carrol

Komen er een paar draden van nog geen euro de meter in de wandcontactdoos,en dan moeten powercords het verschil maken???
Ze veranderen,"als t al zo is" het geluid,niet meer maar ook niet minder!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Denken daar gaat het al mis, denken heeft geen nut, je moet zulke kabels zelf proberen. De verschillen kunnen enorm zijn, of niet, valt niet te voorspellen, en zeker niet met metingen. Misschien komt er een keer een hele slimme wetenschapper die het mysterie weet op te lossen...

Gr. Walter

pieper

Quote from: Knor on May 17, 2019, 10:40:54
Hee, eindelijk is er weer een echte troll uit de bossen gekomen.
Wel happen mannen! ;)

Ik verveelde me zo in de nacht toen zag ik dit, ik kon het niet laten liggen ik heb er erg van genoten  :D :D
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raphie

Quote from: Richi on May 17, 2019, 09:40:39
Prachtig sprookje. Kan ik mooi voor het slapen gaan aan de kinderen voorlezen.  :laugh:

De moraal van het verhaal: gewoon zelf luisteren en als het in jouw oren beter klinkt, dan fijn kopen en als je het verschil niet hoort, lekker niet kopen. Vooral niet proberen om aan een ander jouw mening op te dringen, of je nu een believer bent of niet.
ehhmm jij mag MENEN dat je verschil hoort, FEIT is dat je het in een dbt niet kan staven :)
JBL PRX Power!

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

scrutinizer

Quote from: jahtari on May 17, 2019, 13:00:18
:clapping:

Wordt altijd zo overdreven....

Dat geldt aan beide zijde.......
Zal wel ergens in het "grijs" rusten. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ben wel nieuwsgierig wat de TS nog verder te brengen heeft. Alles is namelijk wel weer geschreven... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Knor

Quote from: pieper on May 17, 2019, 11:44:06
Ik verveelde me zo in de nacht toen zag ik dit, ik kon het niet laten liggen ik heb er erg van genoten  :D :D

Het blijkt bij nader inzien een religieuze trol te zijn. Hij schrijft "geloof me" in zowat elk bericht.
Nou, ik geloof alles maar wel op voorwaarde dat het ongelofelijk is! ;)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

myself

Meetbaar verschil tussen dropveter/weggooi stroomkabels en instapmodel degelijke stroomkabel

https://m.youtube.com/watch?v=4qCK--lRFd0
(Leverbaar vermogen en ook ruislevel is te zien)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Pjotr27

Quote from: myself on May 17, 2019, 15:41:54
Meetbaar verschil tussen dropveter/weggooi stroomkabels en instapmodel degelijke stroomkabel

https://m.youtube.com/watch?v=4qCK--lRFd0
(Leverbaar vermogen en ook ruislevel is te zien)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ach die meet discussie is er ook een, een goede buizenversterker meet echt dramatisch, maar als je hoort hoe die klinkt...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on May 17, 2019, 15:49:30
Ach die meet discussie is er ook een, een goede buizenversterker meet echt dramatisch, maar als je hoort hoe die klinkt...
Om dat nou een goede buizenversterker te noemen ...  :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on May 17, 2019, 17:10:37
Om dat nou een goede buizenversterker te noemen ...  :tongue2:

Yep je hebt gelijk, beter is wellicht: "een goed klinkende huizenversterker"
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in mijn oren en zeker niet in hoe ik het dat geen wat ik hoor woorden geef. Toen ik net begon met audio en de jaren erna...vond ik mijn sets geweldig klinken. Anderen ook.

Nu weet ik beter...denk ik.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Tabcam

Quote from: myself on May 17, 2019, 15:41:54
Meetbaar verschil tussen dropveter/weggooi stroomkabels en instapmodel degelijke stroomkabel

https://m.youtube.com/watch?v=4qCK--lRFd0
(Leverbaar vermogen en ook ruislevel is te zien)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Die dropveter kan rustig de 27A leveren, de limiet van de meeste goede versterkers.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: Raphie on May 17, 2019, 11:58:14
ehhmm jij mag MENEN dat je verschil hoort, FEIT is dat je het in een dbt niet kan staven :)
Moeten we toch maar eens gaan uitproberen dan Raphie!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: myself on May 17, 2019, 15:41:54
Meetbaar verschil tussen dropveter/weggooi stroomkabels en instapmodel degelijke stroomkabel

https://m.youtube.com/watch?v=4qCK--lRFd0
(Leverbaar vermogen en ook ruislevel is te zien)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zoek eens op google naar "ascc dtcd -shunyata"?
Niemand maar volgens mij ook niemand die er iets van heeft gehoort hoe hier gemeten wordt.
Een eigen concept?
Ik weet het niet, ben geen electricien, misschien dat er hier iemand iets zinnigs over kan zeggen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jahtari

Quote from: Pjotr27 on May 17, 2019, 15:49:30
Ach die meet discussie is er ook een, een goede buizenversterker meet echt dramatisch, maar als je hoort hoe die klinkt...
Warm, lees vervormd, iets wat mensen waarderen uit gewenning.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jossie

Quote from: myself on May 17, 2019, 15:41:54
Meetbaar verschil tussen dropveter/weggooi stroomkabels en instapmodel degelijke stroomkabel

https://m.youtube.com/watch?v=4qCK--lRFd0
(Leverbaar vermogen en ook ruislevel is te zien)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Hoe groter de piekstroom de voeding in, des te groter de storing in de versterker, meer ruis, meer vervorming.

Wat een kul verhaal.
Omni !

fluissie

Maar even buiten de discussie om want ts leest mee maar reageert niet meer , ik ben eigenlijk wel vreselijk benieuwd
wat voor FANTASTISCHE apperatuur ts wel niet heeft.....