Audioquest maakt gehakt van overige powercord/stroom kabels !

Started by bles, May 17, 2019, 01:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:20:55
Zelf niet geprobeerd inderdaad, maar lijkt mij gewoon duidelijk dat dit complete onzin is.
Probeer het maar eerst eens, voordat je zo hoog van de toren blaast.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Gelukkig....het is ouderwets kabeltopic aan het worden. Leuk om te lezen. :D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pieper

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 13:34:36
Ach ja, je hebt toch iets gekocht. Als je dan iets er 'gratis' bij krijgt, dan hoort dat gewoon bij de totaal deal. Of je hebt hem van iemand gekregen, dat kan.
Maar vervolgens profiteert de maker van die kabel er weer van dat je op een forum aangeeft een positief verschil te ervaren. Mensen die een hele mooie set hebben en op dat moment even niets te verbeteren weten, kunnen hierdoor ook zo'n kabel willen uitproberen.

Ik weet niet wat die marges op zo'n kabel zijn. Ik verwacht dat die niet mis zullen zijn, ideaal om 'gratis' erbij te verkopen.


Het hangt er vanaf hoeveel je er wilt maar als ik op aliexpress kijk kost een 18 mm dike stroom kabel met prachtige stekkers met ofc koper ong 15 euro ik heb er een paar besteld en heb er naar gekeken er zit gewoon 2,5 mm koper in en een dikke mooie mantel met carbon stekkers weegt flink zwaar. dus ik gok 15 euro inkoop voor de hele dure jongens en minder voor iets dunnere.

voor onderstaande betaalde ik 14,50 incl. met gratis verzenden het gewicht is bijna een kilo voor 2 meter

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

noot87

Quote from: Richi on May 20, 2019, 14:49:27
Probeer het maar eerst eens, voordat je zo hoog van de toren blaast.  ;)

Nee ik heb zelf iets veel beters, ik bind oude maillots en sokken om mijn kabels. Zou je ook eens moeten proberen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

RalphH

Heb ook een paar Ali kabels voor de looks en je raadt t nooit, er gaat stroom doorheen en de apparatuur gaat r gewoon mee aan ;D.

Leuke power cable test
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raphie

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:54:54
Nee ik heb zelf iets veel beters, ik bind oude maillots en sokken om mijn kabels. Zou je ook eens moeten proberen.
hoe krijg je dat hakje mooi strak dan?
JBL PRX Power!

Richi

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:54:54
Nee ik heb zelf iets veel beters, ik bind oude maillots en sokken om mijn kabels. Zou je ook eens moeten proberen.
Tja, als dit het nivo is, dank haak ik af in dit topic. Veel plezier nog.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:54:54
Nee ik heb zelf iets veel beters, ik bind oude maillots en sokken om mijn kabels. Zou je ook eens moeten proberen.

Right!!

Je kunt ook gewoon in het grijze gebied blijven. ;)
Althans...dat is een keuze.
......blijft het voor iedereen gezellig een hobby te hebben.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Scrutinizer, trek vooral je eigen conclusies en koop welke kabel je wilt. Maar ik zou als je zo'n kabel zoekt kiezen voor wat Pieper aangeeft.

Richi, geloof wat je wilt, maar het werkt echt.


Quote from: pieper on May 20, 2019, 14:52:56
Het hangt er vanaf hoeveel je er wilt maar als ik op aliexpress kijk kost een 18 mm dike stroom kabel met prachtige stekkers met ofc koper ong 15 euro ik heb er een paar besteld en heb er naar gekeken er zit gewoon 2,5 mm koper in en een dikke mooie mantel met carbon stekkers weegt flink zwaar. dus ik gok 15 euro inkoop voor de hele dure jongens en minder voor iets dunnere.

voor onderstaande betaalde ik 14,50 incl. met gratis verzenden het gewicht is bijna een kilo voor 2 meter
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Pjotr27

Quote from: Richi on May 20, 2019, 14:57:37
Tja, als dit het nivo is, dank haak ik af in dit topic. Veel plezier nog.

Ja en zo verdwijnen er steeds meer meelezers.....Jammer hoor dat er zo belachelijk wordt gedaan over kabels...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 15:05:11
Scrutinizer, trek vooral je eigen conclusies en koop welke kabel je wilt. Maar ik zou als je zo'n kabel zoekt kiezen voor wat Pieper aangeeft.

Richi, geloof wat je wilt, maar het werkt echt.

Oke
Maar leg me dan uit waarom?
En onderbouw dit... :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: Pjotr27 on May 20, 2019, 15:06:45
Ja en zo verdwijnen er steeds meer meelezers.....Jammer hoor dat er zo belachelijk wordt gedaan over kabels...


Dat ligt niet aan de kabels, Pjotr. Het is vooral beperkte kennis en het ontbreken aan geestelijk invoelend vermogen van sommige hier.
Je kunt wel merken dat het op andere fora niet meer lekker loopt.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 15:07:35
Oke
Maar leg me dan uit waarom?
En onderbouw dit... :sneaky2:

Ik heb geen zin om het meer te onderbouwen dan dat ik reeds heb gedaan. Het is onderdeel van een keten, 1,5 meter onzin-kabel aangesloten op de 25 meter kabel die naar je meterkast gaat heeft geen invloed op de geluidskwaliteit die uit je versterker komt. Want het geheel is een keten, waarbij het zwakste onderdeel de kwaliteit bepaalt van de keten. Daarnaast is het eventuele verlies zo minimaal dat het niet hoorbaar kan zijn. Ik heb zelf geen onderzoek gedaan, omdat dat niet mijn werk is. Maar je mag mij best overtuigen waarom zo'n kabel wel invloed zou hebben op de geluidkwaliteit.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 15:13:34
Ik heb geen zin om het meer te onderbouwen dan dat ik reeds heb gedaan. Het is onderdeel van een keten, 1,5 meter onzin-kabel aangesloten op de 25 meter kabel die naar je meterkast gaat heeft geen invloed op de geluidskwaliteit die uit je versterker komt. Want het geheel is een keten, waarbij het zwakste onderdeel de kwaliteit bepaalt van de keten. Daarnaast is het eventuele verlies zo minimaal dat het niet hoorbaar kan zijn. Ik heb zelf geen onderzoek gedaan, omdat dat niet mijn werk is. Maar je mag mij best overtuigen waarom zo'n kabel wel invloed zou hebben op de geluidkwaliteit.

Je hebt jouw mening gegeven. Waar deze enigszins onderbouwing kent lees ik nergens.

Dat is overbodig.
Ik geef je een link waarin dit, wanneer je daar wat tijd en geestelijke inspanning voor zou nemen, wel peppie & kokkie duidelijk gemaakt word.
Weet je.....Het rioolwater en de neerslag in vervuilde bodem komt ook drinkbaar je kraan uit druppelen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Quote from: Pjotr27 on May 20, 2019, 15:06:45
Ja en zo verdwijnen er steeds meer meelezers.....Jammer hoor dat er zo belachelijk wordt gedaan over kabels...
Het ligt eraan wie je vindt dat er belachelijk doet. Ik vind dat de kabelverkoper het meest te verwijten valt.
Men kan niet overal verstand van hebben, dus iedereen kan van alles wijs gemaakt worden. Maar gelukkig is er internet en een forum, waardoor de waarheid naar boven kan komen. Maar om de een of andere manier wil het op sommige gebieden gewoon niet echt lukken. Het is ook niet zo leuk dat iemand zegt dat iets niet werkt terwijl jij zo graag gelooft dat het wel zo is.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

noot87

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 15:21:58
Je hebt jouw mening gegeven. Waar deze enigszins onderbouwing kent lees ik nergens.

Dat is overbodig.
Ik geef je een link waarin dit, wanneer je daar wat tijd en geestelijke inspanning voor zou nemen, wel peppie & kokkie duidelijk gemaakt word.
Weet je.....Het rioolwater en de neerslag in vervuilde bodem komt ook drinkbaar je kraan uit druppelen. ;)
Mooi hoe je jezelf boven mij probeert te plaatsen. Zegt veel over je persoonlijkheid.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 15:26:55
Mooi hoe je jezelf boven mij probeert te plaatsen. Zegt veel over je persoonlijkheid.

Is niet mijn intentie, noot87
Al kan ik nuance wel waarderen. ;)

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41
In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.

Denk dat als we een biertje drinken je daar anders over zou denken. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 15:35:44
Is niet mijn intentie, noot87
Al kan ik nuance wel waarderen. ;)

Denk dat als we een biertje drinken je daar anders over zou denken. ;)
Biertjes houd ik wel van!
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

pieper

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 15:21:58
Je hebt jouw mening gegeven. Waar deze enigszins onderbouwing kent lees ik nergens.

Dat is overbodig.
Ik geef je een link waarin dit, wanneer je daar wat tijd en geestelijke inspanning voor zou nemen, wel peppie & kokkie duidelijk gemaakt word.
Weet je.....Het rioolwater en de neerslag in vervuilde bodem komt ook drinkbaar je kraan uit druppelen. ;)

Als we dat rioolwater nu eens door een huistuin en keuken slang pompen en de laatste 1,5 meter een heeeel duure slang maken zou het water er dan ook schoner uit komen :devil: :D
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

scrutinizer

Quote from: pieper on May 20, 2019, 16:10:40
Als we dat rioolwater nu eens door een huistuin en keuken slang pompen en de laatste 1,5 meter een heeeel duure slang maken zou het water er dan ook schoner uit komen :devil: :D

Wel als we op de overgang een filter hangen voor het de kraan uit drupt ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

VlisChris

Noot,

Onder welke accounts ben, of was, je nog meer actief op het forum?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

noot87

Quote from: VlisChris on May 20, 2019, 16:21:26
Noot,

Onder welke accounts ben, of was, je nog meer actief op het forum?
Ik heb 16 accounts en heb 2 hobby's. Accounts maken op dit forum en audio.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyreg

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:20:55
Zelf niet geprobeerd inderdaad, maar lijkt mij gewoon duidelijk dat dit complete onzin is.

  ??? en daarmee dus gediskwalificeerd  :exclamation:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)