Nieuwe soundbar, box, ...

Started by CineSmurf, May 16, 2019, 11:39:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Inmiddels heb ik de HEOS bar hier een week of twee in gebruik. Moet zeggen dat ie uitstekend bevalt. Vooral via HDMI werkt het allemaal veel meer met elkaar samen. In eerste instantie had ik mijn apparaten (blu ray en next box) via de tv en die met ARC naar de bar, maar daar kreeg ik lip-sync problemen van. Nu gaat alles via de bar. De lipsync problemen zijn hiermee opgelost, maar op de een of andere manier gaat de bar niet standaard naar de juiste ingang. Als ik eerst de tv en dan de next aanzet gaat het goed, andersom (Next aan, die zet dan soundbar en tv aan) heb ik geen beeld gek genoeg.

Het geluid is prima. Ik vond de cambridge audio iets warmer, dit is iets meer "TV geluid", maar een subwoofer is absoluut niet nodig.

Dank voor jullie input allemaal!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Bama

Sennheiser heeft ook een soundbar uitgebracht, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

JGvH

Deze Sennheiser is wel een stuk duurder, namelijk €2500

bink79

Gewoon de jbl 5.1 sounbar nemen echt een top apparaat

Met een prachtige mooie look

En een prachtig mooi geluid met een mooie warme zuivere klank en een mooie strakke bass

Want ik heb veel soundbars geluisterd van goedkope tot dure maar deze won het kwa geluid want ik was gelijk verkocht

paar dagen in bezit nu echt super blij mee  ;D



Spijkie

Kun je aangeven welke je hebt geluisterd ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.