Voedingen vergelijken: Keces, SBooster, Farad Super 3 en Uptone Ultracap LPS-1

Started by sandervg, May 15, 2019, 22:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Op zoek naar een nieuwe voeding!

Van de nood een deugd maken
De bron voor mijn set is een gemodificeerde Squeezebox. Deze levert het signaal (via Pel kabels) aan een 47 Labs progression DAC, naar een 47 Labs gaincard versterker en de Audio Note luidsprekers maken er tot slot muziek van. De squeezebox is flink gemodificeerd en kan niet worden vergeleken met een 'standaard' squeezebox. Aan de bijgeleverde voeding was echter niet zo veel aandacht besteed, maar hij voldeed en ik had nooit de behoefte om hier mee te experimenteren. Tot deze voeding de geest gaf. Dat was een prachtig excuus om op zoek te gaan naar een nieuwe verbeterde voeding  ;D.

Quick fix
Mijn eerste stap was om een iFi voeding en (2e hands) een oude SBooster voeding aan te schaffen en daar een keuze uit te maken. De verschillen daartussen waren echter zo groot dat ik benieuwd raakte wat er nog meer mogelijk was. Bovendien vond ik beide voedingen op bepaalde aspecten mooier. Ik waardeerde de vloeiendheid van de SBooster, maar kon ook genieten van het duidelijk gedefinieerde van de iFi voeding. Bovendien klonk de iFi voeding iets lichtvoetiger dan de SBooster. De SBooster benadrukte op mijn set het laag / mid laag iets te veel (dat al wat te veel aanwezig was). Of misschien klonk de SBooster wel neutraal waar de iFi dit laag / mid laag wat miste wat op mijn set beter klonk. Ik was dus nog niet helemaal tevreden.

Roon en Room correction
Het laag / mid laag dat wat te sterk aanwezig was begon ook wat meer te irriteren. Ik had echter ook wel door dat ik dit niet zou gaan oplossen met een nieuwe voeding. Ik had al wat langer naar Roon gekeken. Met name vanwege de mogelijkheid om room correction toe te passen. Ik was altijd erg terughoudend / sceptisch hierover, maar wilde dat toch een kans geven. De resultaten waren verbluffend! Dat was de beste investering die ik tot nu toe heb gedaan om de kwaliteit van mijn set te verbeteren. Het klinkt nu helemaal in balans en erg natuurlijk. En ik hoor geen nadelige effecten van de extra processing (of de voordelen wegen hier zo sterk tegenop dat ik de nadelige effecten niet kan horen). Daarna opnieuw naar de voedingen kijken...

De kandidaten
Op basis van internet research heb ik een longlist en een shortlist gemaakt. Criteria: uiteraard moest er 5 volt uit komen :-). Daarnaast wilde ik een redelijk neutraal klinkende voeding. Prijs is ook een criterium. 2e hands was geen bezwaar. Bovendien wilde ik niet te veel gedoe met apparaten uit het buitenland laten komen. De longlist die het niet gered heeft naar de shortlist:
1. Teradak: op basis van recensies afgevallen. Lijkt een wat (te) warm karakter te hebben waar ik niet naar op zoek ben.
2. Teddy Prado: op basis van recensies leek dit niet direct te matchen met mijn set. Bovendien niet te koop in NL.
3. Uptone LPS-1.2: hoge verwachtingen van, maar niet in NL te koop. Daarom niet op de short list gekomen.
4. Kingpin voeding: wel even contact over gehad met Kingpin (al tijd geleden). Nadeel: niet vooraf te beluisteren. Bovendien is de verkoopwaarde op termijn onzeker (zeker omdat 5 volt niet het meest gangbare voltage is)

De shortlist die ik heb vergeleken:
1. Sbooster BOTW ECO MKII: veel positieve verhalen over gelezen. Hans Beekhuyzen is bovendien erg enthousiast over deze voeding en ik vond dat de oude SBooster al veel goeds liet horen.
2. Keces P3 voeding: in een ander topic vraag ik advies over het effect van een netsnoer op een voeding. In dat topic suggereerde sponsor Viktor om de Keces ook te overwegen. @Viktor: dank voor het beschikbaar stellen van de voeding!!
3. Farad Super 3: deze kwam ik spontaan tegen op internet en kwam zo goed uit een vergelijk tussen voedingen dat ik direct geïnteresseerd was. Sponsor Ron was zo vriendelijk om een exemplaar beschikbaar te willen stellen. @Ron: dank daarvoor!!
4. En natuurlijk de oude SBooster. Ik had besloten dat de iFi het sowieso niet zou gaan worden want na de room correctie was het lichtvoetige van de iFi geen voordeel meer (of het donkere van de SBooster geen nadeel meer :-)) . Ik heb de filters voor Roon ook gemaakt terwijl de SBooster aangesloten was, dus de iFi was bij voorbaat al kansloos op deze manier :-)

Luistermethode
Toch een paar woorden over de manier van vergelijken. Als ik aspecten in mijn set vergelijk waarbij de verschillen subtiel zijn, prefereer ik altijd om blind te vergelijken. Dus in dit geval voeding A, voeding B, voeding C en eventueel nog een paar keer heen en weer. Beoordelen en dan bij een nieuw nummer weer opnieuw naar 2 of (max) 3 voedingen luisteren waarbij A, B en C in een andere volgorde kunnen staan. Ik weet dan niet waar ik naar luister en dat dwingt me om ook nadat ik een paar nummer heb geluisterd onbevangen te blijven.

De resultaten sessie 1

Eerst werd Norah Jones opgezet. De oude Sbooster laat nog iets scherps in de stem horen en was het minst vloeiend. De nieuwe SBooster klonk mooier. De stem was wat puntiger en kwam wat meer naar voren. Dit was positief. De Keces klonk het meest 'anders' in vergelijking met de andere voedingen. De stem kwam fors meer naar voren en ook de muziek stond ineens een halve meter dichterbij. De Keces liet ook duidelijk meer pit horen. Tot slot de Farad. De stem ging weer een halve meter naar achteren en wat hier vooral opviel was rust, zuiverheid en detail. Vier voedingen vergelijken bleek echter wat te veel van het goede. De nieuwe SBooster hebben we tijdelijk even geparkeerd voor de volgende vergelijkingen met dus drie voedingen. Daarna komt de nieuwe SBooster wel weer.

Kristina Olsen klonk op de oude SBooster wat iel. De Keces gaf wat meer energie in het laag. Ook hier kwam de stem meteen een stuk naar voren en de Keces bracht meer energie in het hoog. De Farad gaf het meeste detail en maakte de stem wat vriendelijker. Ik zou zeggen dat de Farad een wat 'makkelijkere' allemans vriend is.

Bij Cassandra Wilson pakte het wat anders uit. De baspartij van 'Shall we dance' klonk op de oude SBooster wat vlak. De Keces maakte van de bas een waar feest! Het ging hier swingen. De Farad zat er een beetje tussenin maar deed wel iets magisch met de stem van Cassandra.

Lee Sankey's Tell me there is a sun is een druk nummer. Ik verwachtte dat de Keces hier het zou afleggen tegen de rustiger klinkende Farad maar dat pakte toch anders uit. De oude S Booster klonk wat fel en druk. De Farad bracht rust in het geheel. De instrumenten waren veel beter afzonderlijk te volgen en de stem werd aangenamer om naar te luisteren. Verrassend genoeg deed de Keces het hier ook erg goed! Mooie warme stem en - ondanks dat ik de Keces wat meer upfront vind klinken - bracht de Keces ook veel rust. Farad of Keces zou me hier om het even zijn.

To zover de resultaten van sessie 1. Conclusie: de oude SBooster - hoe mooi ik deze ook afzonderlijk vond klinken - moet het toch afleggen tegen de Keces en de Farad. Beide gingen echt een stap verder. De nieuwe SBooster had ik nog onvoldoende beluisterd.

Wordt vervolgd...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin

Mooi vergelijk, en idd 5V is niet zo gangbaar.
Als je in het oosten woont kan ik je wel een 5V exemplaar langs brengen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

Quote from: Kingpin on May 16, 2019, 07:19:21
Mooi vergelijk, en idd 5V is niet zo gangbaar.
Als je in het oosten woont kan ik je wel een 5V exemplaar langs brengen.
Nee, woon helaas in Utrecht
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

chansig

Leuke test weer. Mooi beschreven.

Een ander wisselt bij de test dan de voedingen ?

Als je dan toch lekker bezig bent. De volgende keer de ABX test.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

sandervg

De resultaten sessie 2
Bij de Keces had Viktor nog een beter netsnoer meegeleverd (M-WaY 2DW (€280,-)). Deze ook maar testen op de Keces (en op de nieuwe SBooster en de Farad). Het voornaamste verschil (bij alle drie de voedingen) is in mijn set dat het laag wat prominenter aanwezig wordt en de voedingen winnen aan zuiverheid, schoonheid. Bijzonder dat zelfs de Farad (die werkt met condensatoren) er baat bij heeft. Maar eerlijk is eerlijk: de Keces profiteert er het meest van (vooral schoner in het hoog en dat doet de Keces goed). De Farad profiteert er het minst van. Voor ons zou de Keces zonder snoer upgrade het niet gaan worden. Of dit dan voor ons het ideale snoer is, is natuurlijk een andere vraag. Bij de SBooster en de Farad prefereren we zelfs het 'standaard' snoer. Dit zou anders kunnen zijn als we de filters voor room correction mét het duurdere snoer zouden hebben gemaakt. En ik zou persoonlijk eerder experimenteren met snoeren van Furutech om de simpele reden dat mijn hele set is bekabeld met furutech materiaal (dus dit zeg ik meer op gevoel en zegt meer over mijn set dan over de kabel of de voedingen denk ik). Vanaf dit punt gaan we het vergelijk verder doorzetten, maar de Keces krijgt vanaf nu het duurdere snoer aangesloten :-)

Wat krijgen we nu???
De volgende dag weer een luistersessie. Opnieuw passeren een aantal nummers de revue die we gisteren ook beluisterd hebben en een aantal nieuwe nieuwe nummers. Bonnie Rait komt langs, Maaike Ouboter en Oscar Peterson laat 'You look good to me' horen. Echter verloop de sessie totaal anders. We horen veel minder prominent verschil dan de dag ervoor. De keuze voor welke voeding het mooiste klinkt fluctueert ook veel meer. Zijn de verschillen dan toch niet zo groot als we dachten? Vreemd, want ik heb beide dagen steeds blind geluisterd. Na een tijdje houden we het voor gezien voor vandaag. Morgen is er weer een dag! Conclusie: (1) luisteren als je moe bent heeft niet zo veel zin en (2) de verschillen zijn nu ook weer niet zó groot dat wij ze direct horen bij oppervlakkig luisteren. Als ik een inhoudelijke conclusie zou moeten trekken uit deze sessie, gooien de Farad en de SBooster nieuw de hoogste ogen, maar ook de oude SBooster kon op momenten goed meekomen. Ook de prijsverschillen gaan nu een rol spelen: de oude SBooster hebben we al in ons bezit en was 2e hands niet zo kostbaar. De nieuwe SBooster kost iets meer dan 300 euro en de Farad gaat boven de 500 euro (beide nog zonder snoer upgrade). De Keces zit er tussenin. 

Resultaten sessie 3
We hebben besloten om nu 2 voedingen steeds te vergelijken in plaats van 3. De Keces hebben we vanaf nu even geparkeerd. Deze lijkt met zijn wat pittiger karakter toch wat minder goed te matchen met onze set. De Audio notes klinken al lekker levendig (daar houden we ook van) maar ze hebben het 'schepje erbij' niet nodig en zijn juist eerder gebaat bij wat extra rust.

Wederom worden er een aantal nummers gedraaid die we goed kennen. We luisteren nu ook extra goed naar de nieuwe SBooster, want die had nog wat minder zend-tijd gekregen. De nieuwe SBooster is ook iets meer upfront dan de andere twee voedingen (minder dan de Keces). Het gekke is dat we afhankelijk van het nummer wat variëren in onze voorkeur, maar de nieuwe SBooster kiezen we minder vaak dan de Farad en zelfs wat minder vaak dan de oude SBooster. Dat hadden we niet verwacht. De nieuwe SBooster maakt het beeld ook wat groter. Hij mist de ultieme rust van de Farad. De oude SBooster is nogal gevoelig voor welk nummer er speelt. Bij sommige pakt hij goed uit, bij sommige wat minder. De nieuwe SBooster valt nergens echt door de mand. Een prima keuze. Toch lijken we gevoelsmatig meer te neigen naar de Farad of de oude SBooster. Niet omdat ze zo dicht bij elkaar liggen, maar hier speelt het prijsverschil ook mee.

Farad kopen of de oude SBooster houden?
Dit wordt dit weekend de laatste sessie: gaan we voor de Farad of houden we het bij de oude SBooster? Dus ja: de Keces en de nieuwe SBooster zijn beide afgevallen. Zijn het slechte voedingen? Nee, zeker niet! Ik hoor in beide voedingen prachtige muzikaliteit en het is echt afhankelijk van de match met je set wat het beste gaat uitpakken!

Eerst gaat Maaike Ouboter zich laten horen. Bij de Farad klonk Maaike net wat natuurlijker en boeiender. Het is moeilijk in woorden te vangen, maar op de Farad lieten we de muziek structureel langer doorspelen voor we gingen wisselen.

Bij Beverly Craven laat de Farad horen dat deze wat meer laag produceert dan de oude SBooster. En ook hier hetzelfde verschil mbt de betrokkenheid. Een duidelijke overwinning voor de Farad

Ane Brun laat een ander beeld zien. Hier wint de oude SBooster het. Bijzonder maar nu komt de stem juist bij de oude SBooster iets meer naar voren! Iets minder laag in de stem doet Ane wel goed. Het beeld is minder breed dan bij de Farad, maar dat vinden we hier geen nadeel

Bij Jack Johnson laat de oude SBooster weer een wat smaller beeld zien. De Farad plaats Jack weer iets meer naar voren en het geheel komt wat meer los van elkaar (in de positieve zin). De Farad wint (maar iets minder overtuigend).

Kortom: de Farad is wel de winnaar van de vergelijking, maar het prijsverschil is wel erg fors. Er blijft nog iets knagen.... Wordt vervolgd!

(@Hans: ja, mijn vrouw wisselt zodat ik blind kan luisteren. Mijn vrouw luistert mee, maar dus niet blind. Mijn vrouw hecht ook veel waarde aan mooi geluid in huis :-) :-) )
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Leeuwarden

Okee, en nu de hele test overnieuw maar dan een kwartier voor luisteren 2 glazen whiskey naar binnen slaan!  ;D

Kingpin

Mooi verslag weer en goed onderbouwd.
Als tip zou ik je mee willen geven om eens wat drukkere, oftewel veel drukkere muziek te gaan vergelijken dan de playlist die je hierboven gebruikt.
Ook instrumenten als elektrische (scheur) gitaar, mondharmonica, hammond orgel en sax geven vaak een goed verschil weer.
Daarnaast zal een goede voeding zich voornamelijk vertalen in het beter scheiden en plaatsen (resolutie) in het laag (daar waar de meeste energie zit) en minder tot geen 'digitaal' randje in het hoog (of zoals vaak gezegd wordt meer 'analoog').
Ook in microdetail kan een verbetering geven mits de set de resolutie heeft (merk het zelfs ook binnen mijn voedingen en het laatste exemplaar wat ik gebouwd heb).

Bijvoorbeeld deze cd gebruik ik zelf om te testen. Er zit zoveel microdetail in deze opnames dat bij een niet goed uitgebalanceerde set deze echt over de nek gaat, loopt ook letterlijk dicht,  .
https://youtu.be/Y8cK5kfK3GE
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

We hebben ervoor gekozen om toch vooral muziek te beluisteren die we het meeste draaien :-). Gaat me er ook niet om om de beste voeding te vinden, maar om de voeding te vinden die in onze set, in onze akoestiek met onze favoriete muziek het meeste plezier oplevert :-). Overigens zijn voor mij de verschillen juist het grootst bij de kleinste nummer. Bv. Maaike Ouboter legt voor mij direct de verschillen bloot terwijl ik bij Bonnie Rait veel meer moeite heb om de verschillen te duiden. Misschien ook afhankelijk waar je gevoelig voor bent. En ik ben aardig doof aan één kant, dus zaken als diepte en breedte van het beeld zijn voor mij wat minder relevant. Ook de ultieme details horen, de diepste bas etc. boeit me niet zo. Ik ga eigenlijk vooral voor de emotionele beleving: raakt de stem me, grijpt het me bij de strot, kan ik het nummer niet afzetten omdat ik wil doorluisteren. Dat soort elementen. Maar goed, dat werd natuurlijk ook al een beetje duidelijk met mijn audio set (47Labs met Audio note kies je vooral voor de 'live' ervaring en het overbrengen van de emotie).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

De laatste akte

Wat knaagde er? Ik merkte dat de Uptone LPS-1 in m'n hoofd bleef rondzingen. Geen idee waarom. En laat ik ineens de mogelijkheid krijgen om een 2e handse Uptone van iemand over te nemen. Dat zou de slot akte worden: een vergelijking tussen de Farad en de Uptone.

Eerst weer Jack Johnson. De LPS heeft iets meer hoog en klink wat frisser, maar - heel bijzonder - extreem zacht voor de s-klanken. Nu heeft mijn set geen probleem met de s-klanken, maar ik ben er wel gevoelig voor. Vaak gaat dat gepaard met een wat doffer geluid, maar dat was hier niet het geval. De Farad won het duidelijk op de ruimtelijkheid. Het beeld was bij de Farad ook groter (maar zoals in de vorige post al aangegeven, daar ligt niet mijn prio :-). De LPS haalt de stem ook wat meer naar voren, zonder dat het te fel wordt. De stem wordt ook wat kleiner, maar zeer betrokken. Bijzonder was dat de stem op de LPS meer één geheel leek. Bij de Farad (in vergelijking met de LPS, want dat was me eerder helemaal niet opgevallen) leek het alsof er een dalletje zat ergens in het middengebied van de stem. Moeilijk te omschrijven en ik heb ook geen poging gedaan om het te meten.

Bij Maaike Ouboter had de LPS iets meer hoog en mijn vrouw vond iets meer laag :-). Tja, we zijn het niet altijd eens. Ook hier hoorde we beide dat op de LPS de stem wat natuurlijker klonk en op de Farad leek het of het hoog en het laag van de stem wat meer gescheiden was. Ook op de Farad klonk Maaike erg betrokken, maar doordat de stem iets meer los kwam van de muziek raakte het me bij de LPS wat meer.

Bij Kristina Olsen een wat ander beeld. Hier leek de LPS juist het geheel wat meer naar achter te plaatsen. De Farad haalt het iets meer naar voren. Het klonk op de Farad ook een stuk 'pittiger'. Beide klonken mooi, maar wel echt anders. Even dacht ik dat m'n vrouw een grap had uitgehaald en stiekem de Keces had aangesloten :-). Bij de Farad hoorde we wel een iets scherp randje in de stem dat bij de LPS helemaal verdween. De betrokkenheid van de Farad was echter ook erg fraai. Toch verkozen we de LPS.

Tot slot Cassandra Wilson. De Farad won het bij de baspartij in het begin. Die klonk vloeiender en wat krachtiger. De LPS won het bij de zangpartij daarna. Het beeld was hier wat coherenter en wat rustiger.

De keuze was eigenlijk inmiddels gemaakt...

De conclusie
We hebben flink wat tijd gestoken in de vergelijking. Omdat ik op het forum nog niet zo heel veel info en shootouts over kon vinden, heb ik de moeite genomen om deze info met jullie te delen. Misschien nuttig voor andere forumgenootjes die op zoek zijn naar een voeding. Wat is mijn afdronk....

Keces
Een prachtige voeding, ik kan niet anders zeggen. Wel een voeding met een wat ander karakter dan de andere supplies die ik in de vergelijk had. De Keces was eigenlijk steeds het makkelijkste te identificeren. Hij klinkt lekker krachtig. Het laag klinkt wat krachtiger, misschien gedetailleerder. Dat geldt ook voor het hoog. Daarmee krijgt hij in onze set, in onze ruimte soms een wat scherp randje. En het geheel wordt wat meer upfront wat onze set niet nodig heeft. Het werd bij ons iets te veel van het goede. Zou ik een voeding hebben gezocht voor de set op de werkkamer met de Harbeths, denk ik dat de Keces een betere match zou zijn. Wel experimenteren met het AC snoer, want dat heeft veel effect op de klank. Ook wel mooi: je kunt de voeding op die manier nog tunen naar je eigen smaak. Dat hebben wij niet gedaan omdat andere voedingen al in standaard uitvoering wat beter paste. Zeker als je de voeding kunt gebruiken om twee apparaten te voeden, is het ook relatief een goedkope voeding. Voor ons was dat geen voordeel (alleen de Squeezebox had een voeding nodig). En als je er maar één apparaat mee gaat voeden en er nog een knap AC snoer aan hangt (en eventueel nog een DC upgrade) wordt het een kostbare optie.

Nieuwe SBooster
Hier hebben we al met al het minst naar geluisterd. Deze was het lastigste te plaatsen in het geheel. We waren simpelweg het minst consistent in wat we over deze voeding opschreven. Wel heeft deze een wat meer upfront karakter dan de Farad en de oude SBooster, maar minder dan de Keces. Een beter AC snoer heeft hier ook effect, maar minder dan bij de Keces. Misschien door de filtering? Hij klinkt ook iets pittiger dan bv. de Farad en de S-klanken kunnen ook wat pittiger zijn. Misschien zit deze qua karakter wel tussen de Farad en de Keces in. Bijzonder hoe koud de voeding blijft in het gebruik! Hij heeft ons hart uiteindelijk niet kunnen stelen, maar ik kan me zeker voorstellen dat het in veel sets een perfecte balans kan zijn tussen de karakters van de Farad en de Keces.

Farad
Rust, schoon, detail. Dat zijn toch wel de kernwoorden van deze voeding. Ook hier had het AC snoer effect op de klank, maar minder dan bij de Farad of de nieuwe SBooster. Vreemd, want de stroom wordt uit de condensatoren gehaald. Hij zet een breed beeld neer, misschien met iets minder focus. Meestal klonk de Farad erg betrokken. Een prachtige voeding! Ik zou me prima gelukkig voelen met de Farad als voeding voor onze Squeezebox. Een voeding waar je uren naar kunt luisteren zonder moe te worden. Maar er was een voeding die nog meer plezier bracht in onze set...

Uptone LPS-1
Tja, eigenlijk hebben we deze het minst beluistert, maar voor ons was het een vrij overtuigende keuze. Vooral hoe de stemmen worden weergegeven past goed bij wat wij belangrijk vinden. Niet het breedste beeld, niet het meeste detail. Wel het meest betrokken en intiem. En dan is er nog de nieuwe versie: de LPS 1.2. Ik weet niet of we deze nog ooit gaan uitproberen. Misschien als deze een keer 2e hands voorbij komt of als de nieuwsgierigheid het wint. Voor nu houden we het even bij de LPS-1.

Vier prachtige voedingen met allemaal een eigen karakter. Ik vond het mooi om te merken hoeveel verschil een voeding geeft. Een voeding geeft mijn set veel meer verschil dan bv. andere luidspreker kabels. Ik heb kabels vergeleken van meer dan 1800 euro per set met de Ota kabel die we nu gebruiken en ik hoorde nauwelijks verschil! Elke voeding heeft z'n eigen concept dat een eigen karakter geeft. Ik heb geen idee wat de 'beste' voeding is. Ik denk dat alle vier de voedingen in de juiste set een perfecte combi kunnen vormen. De pit van de Keces, de rust en detail van de Farad of het compromis daartussen van de SBooster. Of de betrokkenheid en intimiteit van de LPS. Het is maar waar je set én jij behoefte aan heeft! Wij zijn er in ieder geval uit en de LPS-1 is een blijver. De oude SBooster of iFi gaat naar de set op de werkkamer.

Groeten,
Sander
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papito

Mooie, goed geschreven en duidelijke review die leuk om te lezen was. Hartelijk dank voor je moeite om je ervaringen met ons te delen en veel plezier met je nieuwe voeding.

vik

Mooi en uitgebreid verslag Sander. 

We hebben nog even contact over de Keces.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

@Viktor: prima!
@Papito: dank je!

Er gaat trouwens nog een staartje komen aan mijn zoektocht.... (cliffhanger!  ;)). Het staartje is onderweg vanuit Duitsland. Dus na de laatste akte toch nog een Epiloog :-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

roadblock

Mooi verslag en erg herkenbaar. In mijn geval heeft de Farad Super 3 gewonnen vóór de LPS-1 en LPS 1.2. Het intieme van de LPS's is wel herkenbaar en dat was eigenlijk ook aanleiding om voor de Farad te gaan. In mijn set wordt het allemaal een beetje saai. Ik heb wel gemerkt dat de Farad's (heb er intussen meerdere in verschillende voltages) een mega lange inspeeltijd nodig hebben en erg gevoelig zijn voor zilver in de stroomkabel (heel vreemd op basis van het ontwerp).

Tabcam

Quote from: roadblock on May 21, 2019, 17:28:41
Mooi verslag en erg herkenbaar. In mijn geval heeft de Farad Super 3 gewonnen vóór de LPS-1 en LPS 1.2. Het intieme van de LPS's is wel herkenbaar en dat was eigenlijk ook aanleiding om voor de Farad te gaan. In mijn set wordt het allemaal een beetje saai. Ik heb wel gemerkt dat de Farad's (heb er intussen meerdere in verschillende voltages) een mega lange inspeeltijd nodig hebben en erg gevoelig zijn voor zilver in de stroomkabel (heel vreemd op basis van het ontwerp).
Misschien aardig te vertellen welke set je dat mee hebt getest en/of waar je nu mee luistert.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sandervg

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 20:44:36
Misschien aardig te vertellen welke set je dat mee hebt getest en/of waar je nu mee luistert.

Zie eerste alinea van openings post. Luidsprekers zijn Audio Note AN-E HE. Luidsprekerkabels van 47Labs (OTA) en interlinks van Pel. Stroom is grotendeels van Furutech.

Quote from: sandervg on May 15, 2019, 22:24:27
De bron voor mijn set is een gemodificeerde Squeezebox. Deze levert het signaal (via Pel kabels) aan een 47 Labs progression DAC, naar een 47 Labs gaincard versterker en de Audio Note luidsprekers maken er tot slot muziek van. De squeezebox is flink gemodificeerd en kan niet worden vergeleken met een 'standaard' squeezebox.

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Tabcam

Quote from: sandervg on May 21, 2019, 22:23:01
Zie eerste alinea van openings post. Luidsprekers zijn Audio Note AN-E HE. Luidsprekerkabels van 47Labs (OTA) en interlinks van Pel. Stroom is grotendeels van Furutech.
Dank je, ik bedoel de set van roadblock.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Quote from: roadblock on May 21, 2019, 17:28:41
Mooi verslag en erg herkenbaar. In mijn geval heeft de Farad Super 3 gewonnen vóór de LPS-1 en LPS 1.2. Het intieme van de LPS's is wel herkenbaar en dat was eigenlijk ook aanleiding om voor de Farad te gaan. In mijn set wordt het allemaal een beetje saai. Ik heb wel gemerkt dat de Farad's (heb er intussen meerdere in verschillende voltages) een mega lange inspeeltijd nodig hebben en erg gevoelig zijn voor zilver in de stroomkabel (heel vreemd op basis van het ontwerp).

Hoe vond je het verschil tussen de lps 1 en 1.2? Zo zie je maar hoe belangrijk de match met de rest is
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

roadblock

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 20:44:36
Misschien aardig te vertellen welke set je dat mee hebt getest en/of waar je nu mee luistert.
Helaas even afwezig geweest wegens de beving in Groningen maar mijn set bestaat uit een samenraapsel van Boenicke W11's, Vinnie Rossi L2 Signature Pre en twee Nord One Se NC1200MB (deze zijn tijdelijk wegens een onderhoudsbeurtje van mijn vaste mono's). Voor streaming gebruik ik een Aurender N10 en Metrum Pavane. Waar heb ik de voeding dan mee getest..... vooral met de Squeezebox op de metrum maar vooral met de Roon set van Club Audio Works (nieuw merk uit de randstad).