Nieuwe TV dillema's

Started by Madhouse, May 15, 2019, 12:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Lang verhaal, veel gezien. Iets met bomen en een hoop bos.

Feit is dat is veel mooi vind en ik toch nog even mijn geduld ga bewaren en iets meer sparen en dan een mooie 65 inch LG OLED (denk C8) ga kopen. OLED is qua kleuren en contrast gewoon echt helemaal perfect. En zwart is hier ook echt zwart. De Sony XF9005 is erg mooi LED scherm maar niets in vergelijking met OLED m.i.. De Sony XF8599 heb ik helaas niet in het echt gezien.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Indien je bij de ING bankiert, daar enig spaarsaldo hebt, kan je ook kijken in hun Rentepuntenwinkel, erg aantrekkelijk betreft de prijzen.


Quote from: Madhouse on June  4, 2019, 19:15:26
Lang verhaal, veel gezien. Iets met bomen en een hoop bos.

Feit is dat is veel mooi vind en ik toch nog even mijn geduld ga bewaren en iets meer sparen en dan een mooie 65 inch LG OLED (denk C8) ga kopen. OLED is qua kleuren en contrast gewoon echt helemaal perfect. En zwart is hier ook echt zwart. De Sony XF9005 is erg mooi LED scherm maar niets in vergelijking met OLED m.i.. De Sony XF8599 heb ik helaas niet in het echt gezien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Ik zit bij de ING, zal eens kijken. Bedankt!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Twijfelen, twijfelen en nog eens twijfelen. Ik bleef twijfelen. Omdat ik toch niet zeker was van mijn zaak ben ol vandaag toch nog maar eens op pad geweest, de MediaMarkt bij ons was open. Daar veel schermen gezien en toch eens kritisch gekeken naar verschillende schermen. Ze hadden daar ook de Sony 55XF85xx serie staan (helaas geen 65 inch) waar ik best van onder de indruk was. Ook nog naar de Sony XF9005 en de LG OLED en wat Samsung schermen gekeken en toen toch maar naar huis gegaan. Thuis nog verder met mijn vrouw zitten overleggen en uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Ik heb een Sony 65XF8599 besteld bij PlatteTV (mooie deal gemaakt). Voor ons gewoon een prima TV welke een zeer mooi plaatje neer zet (doet echt nauwelijks onder van de XF9005 serie), 65 inch is en een goede UI heeft dankzij de X1 processor. Dat wordt genieten aankomende week  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Tabcam

Gefeliciteerd met de keuze. Er zijn bijna geen slechte TV's meer (obscure merken uitgezonderd), hooguit rare kuren in combinatie met andere apparatuur :tongue2:. Die 65" gaat lekker kijken wezen op 4 meter afstand :clapping:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raymond187

 :pompom: feli met de aankoop en geniet ervan.

Toch ene Sony geworden  8)

Madhouse

#56
Dank jullie wel  :pompom:

Ja toch Sony, had het niet verwacht hahahahaha. Maar eerlijk is eerlijk, het is gewoon een mooi scherm.

De oude TV gaat naar zolder en daar komt binnenkort een playseat voor te staan :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Hij hangt! In 1 woord geweldig!!

Netflix ook omgezet naar een 4k abonnement (vroeg Netflix zelf om toen ik de app starte). Net ff een stukje F1 Driving to Survive in 4k zitten kijken, was genieten met een dikke smile op mijn gezicht.

Ziggo Mediabox Next geeft ook een geweldig plaatje.

Nu alleen nog op zoek naar een Mediaspeler die 4k ondersteund, de Raspberry Pi 3B+ met Kodi (Libreelec) kan hier niets mee. Iemand suggesties?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Kanariepiet

Apple tv 4k, Zappiti 4k HDR, OSMC Vero 4k+ om er zomaar een aantal te noemen.

Tabcam

Alleen 4K kan vrijwel nieuwe Android mediaspeler waaronder de NVidia Shield TV en de nieuwste Apple TV. Kijk wel goed naar HDR, Dolby Vision etc.

Je kan ook een intel NUC/Apple mini als HTPC gaan gebruiken. Kies je een krachtige variant kan je ook met MadVR aan de slag.

Wil je ook streamen e.d. wordt het lastiger. Android TV verklooit alles met 48 kHz audiosysteem en ik heb geen ervaring met de apple TV. Apple MacOS lijkt ook steeds lastiger in gebruik qua bit-perfect streamen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Madhouse

#60
Toch even een update op dit topic!

Ik heb met alle tevredenheid (lees: beeld is geweldig) de Sony 65XF8599 aan de muur hangen. Echter kraakt de behuizing enorm door uitzetten door warmte en spanning op de behuizing. Sony is er bij geweest en die erkennen het probleem (komt soms voor, zo'n 1x in de maand). Ze hebben de TV "ontspannen" door hem neer te leggen, los te schroeven en 10min later weer vast te schroeven. Meer kunnen ze hier helaas niet aan doen.

Helaas heeft het niet geholpen en verwijzen ze me terug naar de verkoper. Ik heb dit gedaan en na 1.5 week heen en weer mailen werd ik gebeld dat ze de TV om gaan ruilen (had ik ook om gevraagd en was ook het advies van Sony). Ik ben tevreden met de 65XF8599 maar helaas (nouja helaas :colgate:) wordt deze niet meer geleverd en stelde PlatteTV voor om hem kosteloos om te ruilen voor een 65XF9005, daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Ik moet even 2 weken wachten (ze hebben het druk) maar dinsdag 6 augustus komen ze hem omruilen. Geweldige service dit!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

SONY KD49XF7096BAEP

Is bedoeld voor de slaapkamer, ik heb geen hoge eisen. Op een uitstap naar een Pioneer Kuro na ben ik altijd Sony trouw gebleven. Derhalve primair naar Sony gekeken.
Er zijn wat Samsungs, LG's die iets goedkoper zijn.


Zijn er alternatieven aan te raden, of is dit voor de 499 euro een prima slaapkamer koop?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#62
Of deze, 539 euro? Op het eerste gezicht weinig verschillen, hogere motionflow 400Hz tov 200Hz en 40 euro duurder.

Sony KD-49XF8096


Ik denk dat ik maar voor deze ga. Ik moet ook niet te moeilijk doen, het is voor de slaapkamer.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey