Nieuwe TV dillema's

Started by Madhouse, May 15, 2019, 12:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Dat had ik ook van 42 inch met grote rand naar mijn huidige 50 inch.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Spijkie

Wij komen van een 40 inch Samsung af en zijn nu naar een 55 inch q55q6fn gegaan. Geen Sony of iets anders voor ins. OLED zal wellicht beter zijn maar voor ons is qled een hele stap vooruit. Pluspunten bij de qled verder: AirPlay , mijn iPad of andere foto's direct op t scherm, Bluetooth verbinding met de soundbar van Samsung. Ik weet t, heeft niks met beeld te maken maar meer n stuk gemak. De 8000 serie kan dit ook volgens mij vanaf de 2018 modellen.

Ik vindt t wel raar dat Samsung tot en met 49 inch een 60hz scherm erin doet en pas bij 55 inch een 120 hz refreshrate.

Gr Spijkie.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

MechanicalAnimal

#27
Voor de beste Oled prijzen bezoek je het beste het prijzentopic op tweakers

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627

Daar vind je de laagste actuele aabiedingen buiten alle prijsvergelijkers om, ook de eigen pricewatch van tweakers zelf.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

minplus

Volgens die tabel moet je bij 4K richting 100 inch gaan....
Ben zelf van 42 inch met brede rand naar 49 inch met smalle rand gegaan. Deze dus: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-49SK8500PLA.
Optisch hetzelfde formaat als ie uit staat, een stuk groter als ie aan staat. We kijken op 2,5 tot 4 meter. Bij series moet het niet groter. Bij film ook prima.
Kijk vooral ook even naar de bijkomende voor- en nadelen in de mogelijkheden ivm. met wat je leuk vindt. En als je vaak overdag bij meer licht kijkt zou ik zelf vermoedelijk geen Oled nemen, los van de prijs.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Madhouse

Mijn vrouw is inmiddels ook wel om dat een 65 toch is wat we willen  ;D

Ik kreeg een mooie aanbieding voor deze Sony 65XF8599 https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-65xf8599-21118.html?sqr=65xf&

Iemand hier ervaring mee?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

Quote from: Madhouse on May 29, 2019, 20:35:50
Mijn vrouw is inmiddels ook wel om dat een 65 toch is wat we willen  ;D

Ik kreeg een mooie aanbieding voor deze Sony 65XF8599 https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-65xf8599-21118.html?sqr=65xf&

Iemand hier ervaring mee?
Lijkt me ook een mooie model qua beeld. En zie dat ook hier de X1 prosessor in zit. Deze is FLINK verbeterd vergeleken met de vorige  :thumbs-up:

Ik heb onze huidige TV daar ook gekocht.

Enige wat ik adviseer om naar te kijken als je voor Sony gaat is dat de UI goed reageert. Van de xf9005 werkt dat eindelijk goed. De vorige modellen 850x waren vrij beroerd omdat de prosessor de android UI niet aan kon.

Madhouse

De UI schijnt met deze TV ook wel goed te zijn, maar heb er nog niet zelf naar kunnen kijken. Misschien dat ik morgen ochtend ff bij ze langs ga (zitten hier in Doesburg) en hoop dat ze hem hebben staan. Ik ben erg gecharmeerd geraakt van de Sony toestellen en onder de indruk van het beeld.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

En dat je ene paar dgn terug anti Sony was  :clapping:

Madhouse

Ja daar verbaas ik me ook nog steeds over  :D

Ik was overigens geen anti Sony hoor, ik heb een koptelefoon welke prima bevalt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

Beeld van Sony heb ik altijd al mooi gevonden. De crt triniton waren al top.

Alleen de UI van de vorige modellen was echt bagger.

Kanariepiet

Beeldverwerking bij Sony is echt top, ik heb nu een Samsung, maar die doet dat toch beduidend minder.
En de GUI traag of niet handig......hoe vaak gebruik je het?
Hier een Apple tv dus gebruik geen enkele app.

Zit hier nog heel erg te twijfelen hoor, een LG Oled of een Sony LED.

Madhouse

Ik was gisteren wel even bij de Makro, daar voor het eerst eens goed naar de LG OLED gekeken, ik vind het beeld niet prettig, kleuren zijn veel te hard en onnatuurlijk. Ook de Samsung NU8000 serie stond daar, nog steeds een mooi scherm om te zien. Vandaag hopelijk even kijken naar de Sony en dan de knoop doorhakken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

activ

Quote from: Madhouse on June  1, 2019, 07:21:25
Ik was gisteren wel even bij de Makro, daar voor het eerst eens goed naar de LG OLED gekeken, ik vind het beeld niet prettig, kleuren zijn veel te hard en onnatuurlijk. Ook de Samsung NU8000 serie stond daar, nog steeds een mooi scherm om te zien. Vandaag hopelijk even kijken naar de Sony en dan de knoop doorhakken.
De OLED is in demo modus inderdaad niet mooi met de kleuren, maar dat is niet vergelijkbaar met hoe het er uit ziet als de instellingen wel goed zijn.

Xander32

#38
... na jaren Panasonic plasma`s nu een oled (Philips): juist om de meer natuurlijke tinten ben ik voor oled gegaan i.p.v. qled.

Betreft afmetingen: mijn broer heeft een 65" oled waar hij zo`n 2 a 2.5 meter vanaf zit. Dat is niet prettig kijken, je kan niet het beeld in z`n geheel overzien. Zelf heb ik een 55" bij gelijke kijkafstand; dat ervaar ik als prettig kijken, bij zowel reguliere tv uitzendingen als bij een film/serie vanaf bv Netflix.


Tip: ga vooral zelf op pad en ervaren hetgeen jouw het meest aanspreekt; tegenover mijn positieve ervaringen met oled staan er weer tig anderen die qled prevaleren en visa versa. Betreft kijkafstand versus de diameter van een beeldscherm idem. Dat betreft smaak, voorkeuren en dat is altijd persoonlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Madhouse on June  1, 2019, 07:21:25
Ik was gisteren wel even bij de Makro, daar voor het eerst eens goed naar de LG OLED gekeken, ik vind het beeld niet prettig, kleuren zijn veel te hard en onnatuurlijk. Ook de Samsung NU8000 serie stond daar, nog steeds een mooi scherm om te zien. Vandaag hopelijk even kijken naar de Sony en dan de knoop doorhakken.
Hoe dacht je dat ze je bij de grote ketens jouw aankoop beïnvloeden? :tongue2: Als ik vraag of ze de filmmodus aan kunnen zetten, doen ze dat best vaak en krijg je een heel ander beeld. Ik gebruik rtings.com om wat objectievere data te krijgen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Madhouse

Quote from: Xander32 on June  1, 2019, 09:30:26
Tip: ga vooral zelf op pad en ervaren hetgeen jouw het meest aanspreekt; tegenover mijn positieve ervaringen met oled staan er weer tig anderen die qled prevaleren en visa versa. Betreft kijkafstand versus de diameter van een beeldscherm idem. Dat betreft smaak, voorkeuren en dat is altijd persoonlijk.

Ik denk dat dit ook het beste advies is. Ik ben dinsdag vrij, ik ga nog wel even lekker op pad TV's kijken. Een 65 inch OLED/QLED wordt me toch te duur, een goede LED pas dan beter in mijn budget. Vooralsnog staan de Samsung NU8000 en NU8070 en de Sony XF8599 en XF9005 op mijn lijstje. Maar ook hierin zal ik keuze's moeten maken omdat de XF9005 eigenlijk al boven budget is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: TabCam on June  1, 2019, 09:36:21
Hoe dacht je dat ze je bij de grote ketens jouw aankoop beïnvloeden? :tongue2: Als ik vraag of ze de filmmodus aan kunnen zetten, doen ze dat best vaak en krijg je een heel ander beeld. Ik gebruik rtings.com om wat objectievere data te krijgen.

Mee eens, ik moet me daar ook niet toe laten verleiden. rtings.com is leuk, maar daar staan ook niet alle modellen op. De genoemde Sony's hierboven staan er niet op en ook de Samsung NU8070 niet. De Samsung NU8000 zijn ze wel enthousiast over daar.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Tabcam

AVforums is een andere goede bron van betrouwbare info. Ze hebben een review van de Sony XF9005. Android en de smart TV processor lijken bij Sony de achilleshiel. Bij de Samsung NU8000 zitten advertenties. Voor mij een reden om hem direct te negeren. Ze lijken ook niet uit te schakelen te zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raymond187

De 55xf9005 kost nu 950e

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mondiaal

Als ik je verhaal zo lees wbt de vrouw des huizes vraag ik mij toch af of misschien je schoonmoeder ook in je huis  woont. ;)

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

Nog wezen e kijken in de winkel?

Madhouse

Morgen ga ik even kijken, dan ben ik vrij en heb ik alle tijd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

👍🏻

Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Quote from: Madhouse on June  3, 2019, 19:48:00
Morgen ga ik even kijken, dan ben ik vrij en heb ik alle tijd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT