harman kardon citation set

Started by gogo, May 10, 2019, 12:14:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo

Heeft iemand al ervaring met deze set, het ziet er erg mooi uit allemaal.

Ik ben vooral benieuwd of de citationbar het niveau van Sonos Bose etc haalt, of dat hij beter is.

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

sweatsockpimp

Ik heb in december vorig jaar geluisterd naar de Citation Tower bij Wifimedia in Arnhem.
Wilde al een tijd overstappen naar actieve speakers. Het design sprak me aan. Had al eerder een set Devialet Phantoms op proef gehad. Die spelen deze Citation serie helemaal zoek. Niet vreemd want 2x zo duur.
Ik heb daarna ook nog geluisterd naar de Cabasse Pearl en moest toen inzien dat het hele concept van actieve speakers gewoon 'mijn smaak niet is'. In elk geval niet de actieve speakers met DSP aan boord. Het is me allemaal veel te direct. Te veel 'in your face'. De Devialets en de Cabassen in elk geval. De Citatitions daarentegen vind ik er prachtig uit zien, maar ze klonken alsof er een gordijntje voor hing.
Ben daarom andere opties gaan overwegen en ben nu een 'ex-surround luisteraar', met een fantastische nieuwe set passieve speakers.
Wellicht is de net verschenen serie van B&W een alternatief voor de Citations. Die ken ik klankmatig niet.

Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Roeru117

Ik heb al een tijdje een Citation 300 in mijn keuken en deze bevalt erg goed. Misschien een beetje zwaar op de bas, maar daar valt best mee te leven gezien deze voornamelijk internetradio speelt. Dit valt goed aan te sturen met de stem, maar soms is het belangrijk om goed te articuleren anders gaat het niet helemaal goed ( Hey Google, Speel Kink. Antwoord: OK, bekijk dit Youtube kanaal van Pink  :dry:). Ook in combinatie met de andere functionaliteiten van de Google Assistent (verlichting, e.d.) werkt het prima. Ik

De Towers heb ik ook gehoord en ik vind deze ook heel behoorlijk klinken, maar ik zou voor dat geld eerder kiezen voor een set Dynaudio Xeo 20 of ELAC Navis. Het is wel jammer dat er geen tv te koppelen is bij de Towers en deze geen inputs hebben buiten de Chromecast/Google Assistent functies. Dat zou deze al een heel stuk interessanter maken.

@sweatsockpimp: ik heb de B&W Formation Duo al wel gehoord en deze klinkt echt als een B&W. Wanneer je bij de Towers als een idee hebt dat er een gordijn voor hangt dan hebben ze voor de Duo's een muur gemetseld. De sound van de Duo's vind ik erg op die van de 700 serie lijken. Begrijp me niet verkeerd, het klinkt goed en werkt prima maar het is niet mijn smaak.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

gogo

De media markt heeft ze nu staan, ik ga daar maar eens luisteren.

Het is wel een stuk duurder als Sonos, de soundbar kost 999 euro.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10