Dedicated Roon Media Server op een Intel NUC

Started by 211, May 9, 2019, 13:10:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjettepet

Gewoon een tooltje als Syncback een nachtje laten draaien en alles via netwerk overzetten
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

BMW850

Denk dat dit inderdaad de simpelste oplossing is voor dit moment.
Aankomend weekend brengt hij zijn nuc8i7beh en plaats de ssd er weer in en laat het het kopiëren en plakken maar zijn gang gaan via het netwerk.
Problem solved!!

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

kermy


oortjes

#53
Quote from: 211 on May  9, 2019, 16:06:48

Even over de keuzes :

- NUC8i5BEH Waarom geen i7 ? Roon gebruikt in haar eigen "Nucleus" een oudere generatie i3, dus de nieuwste quadcore i5 (8259U) is al een dikke overkill en de i7 loopt wat warmer
- 2 geheugenmodules is sneller dan een enkelvoudige. Roon OS gebruikt nooit meer dan 8Gb, maar om nu te investeren in 2x 4Gb..??
- SSD voor OS      : 128Gb M.2   is voldoende, maar bijna niet meer te krijgen. Dan maar 512Gb. De intel 660 serie is niet de allersnelste, maar wel probleemloos en blijft relatief koel onder belasting
- SSD voor DATA  : De 860 EVO (PRO) Serie van Samsung is èn super snel èn betrouwbaar èn betaalbaar

Dank voor het uitzoeken!!!
Alles is nog verkrijgbaar en heb zojuist de spullen besteld. Met de rustige dagen in vooruitzicht eindelijk eens voldoende tijd om mijn oude NAS + Mac mini te vervangen door een NUC met Roon Rock erop. Ik gebruik mijn NAS alleen voor opslag van mijn muziek bestanden.
Hopelijk wordt het nog voor de Kerst bezorgd...
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

kermy

Ik heb sedert een week of 2 nu mijn nuc I5 8th gen staan in een passief gekoelde Asana kast, Roon Rock erop, en ik ben er gelukkig mee.

Vooralsnog gebruik ik nog mijn Auralic Aries Mini als Roon endpoint, maar ik ga even een netwerk aanleggen achter mijn audio rack, dan ga ik ook zeker de directe aansluiting van de nuc op de Hex proberen,via usb.


Met vriendelijke groet,


kermy

oortjes

Quote from: oortjes on December 19, 2020, 10:07:34
Dank voor het uitzoeken!!!
Alles is nog verkrijgbaar en heb zojuist de spullen besteld. Met de rustige dagen in vooruitzicht eindelijk eens voldoende tijd om mijn oude NAS + Mac mini te vervangen door een NUC met Roon Rock erop. Ik gebruik mijn NAS alleen voor opslag van mijn muziek bestanden.
Hopelijk wordt het nog voor de Kerst bezorgd...

Snelle levering, alles al ontvangen. Vanavond maar beginnen met geheel. Gisteren heb ik me al wat ingelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk of ik ook codecs moet installeren.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

naish123

Op de FB Roon groep staat een complete beschrijving hoe je Rock moet installeren.

AudioEnZo

Quote from: oortjes on December 21, 2020, 15:56:22
het is me nog niet helemaal duidelijk of ik ook codecs moet installeren.
Alleen als je MP3 of AAC wilt afspelen heb je die extra codecs nodig.

oortjes

Dank voor jullie tips, ondertussen draait de Intel Nuc + ROCK.
Het samenbouwen en installeren is relatief eenvoudig te doen. Gewoon de instructies volgen en niet "teveel nadenken"  :sigh:. Het kopiëren van de +25.000 nummers nam nog meeste tijd in beslag.
Het systeem reageert veel sneller dan mijn oude Mac mini en klinkt goed, de Nuc is super snel. Mijn oude Mac moest ik regelmatig eens een keer een herstart geven omdat de Core niet te vinden was, een herstart verhielp dat. Ik verwacht dat ik daar nu vanaf ben.

Ondertussen ook een Akasa kast besteld om het geluid van de fan te elimineren omdat ik de Nuc toch in de kamer wil laten staan.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

oortjes

#59
Vanavond heb ik de NUC in een fanless Akasa behuizing gebouwd. Een eenvoudige klus wanneer je maar voorzichtig bent :). Ondertussen draait Roon ROCK zonder problemen.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

kermy

Ik zie dat jouw kast ook een blauwe vuurtoren led heeft. ;D

Ik heb er al van die dimmende stickertjes voor besteld, dat ding geeft me een licht.



Met vriendelijke groet,

Kermy

oortjes

Quote from: kermy on December 29, 2020, 23:20:50
Ik zie dat jouw kast ook een blauwe vuurtoren led heeft. ;D

Ik heb er al van die dimmende stickertjes voor besteld, dat ding geeft me een licht.

Inderdaad, LED-lampje is te fel. Zijn er speciale stickers voor om de dimmen?
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

kermy

Ja, die zijn er, ik heb ze besteld. Heeft ook hier op het forum gestaan, die mensen hadden ze bij Amazon FR besteld.

Je kunt kiezen tussen dimming, en geheel blanking, moet ze nog binnen krijgen, maar die NUC is een van de eerste die aan de beurt komen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

naish123

Quote from: kermy on December 29, 2020, 23:20:50
Ik zie dat jouw kast ook een blauwe vuurtoren led heeft. ;D

Ik heb er al van die dimmende stickertjes voor besteld, dat ding geeft me een licht.



Met vriendelijke groet,

Kermy
Dimmende stickers? Wil ik meer van weten.
Heb je een linkje?

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

oortjes

Ook bij amazon.nl te verkrijgen. Ik heb ze zojuist besteld.
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

naish123


211

Quote from: oortjes on December 24, 2020, 01:00:48
Dank voor jullie tips, ondertussen draait de Intel Nuc + ROCK.
Het samenbouwen en installeren is relatief eenvoudig te doen. Gewoon de instructies volgen en niet "teveel nadenken"  :sigh:. Het kopiëren van de +25.000 nummers nam nog meeste tijd in beslag.
Het systeem reageert veel sneller dan mijn oude Mac mini en klinkt goed, de Nuc is super snel. Mijn oude Mac moest ik regelmatig eens een keer een herstart geven omdat de Core niet te vinden was, een herstart verhielp dat. Ik verwacht dat ik daar nu vanaf ben.


Leuk dat het zo goed gelukt is, en nu maar genieten....!!

211

Inmiddels zijn we bij de 10e iteratie van de intel NUC beland.
Voor een dedicatetn video-server ben ik net begonnen met een nieuwe BXNUC10i5FNH2. Roon blijft lekker op de "oude" NUC8 draaien....