Nieuwe 4K receiver

Started by Xstream, May 9, 2019, 12:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: fluissie on May 10, 2019, 09:17:42
ik ben van mening dat het geluid in den beginne gewoon goed moet klinken en dat eventuele (fine) tuning kan worden
gedaan met akoestische aanpassingen, dan nog een kabeltje of dergelijke en misschien dan nog wat met dsp/dirac/audyssey ...............just my 2 cents

dirac zal ongetwijfeld zeer goed zijn en in audyssey geloof ik niet , heeft bij mij nog nooit wat positiefs gebracht
maar nogmaals het lijkt mij meer dat de keuze van apparatuur meer moet afhangen van klank dan van een inmeet systeem
Helemaal eens dat het in beginsel goed moet klinken! Met slechte luidsprekers kan je beter die upgraden dan welke andere aanschaf dan ook. Ook qua akoestische aanpassingen zou ik doen wat je kan doen. In een huiskamer is het vaak iets lastiger vanwege WAF e.d..

De NAD is in mijn gehoor zonder Dirac al een goed klinkend apparaat. Nu moet het altijd met je luidsprekers matchen dus zekerheid heb je niet. Wel denk ik dat je met Dirac vele malen meer bereik dan met welke kabel dan ook tenzij je heel erg laag dippende of anderszins lastige luidsprekers hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fluissie


Xstream

Heeft trouwens iemand een idee wat de restwaarde nog is van de AV8801 voor verkoop?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

H&C Hifi

Quote from: Xstream on May 10, 2019, 12:29:38
Heeft trouwens iemand een idee wat de restwaarde nog is van de AV8801 voor verkoop?

wanneer als nieuw en compleet met doos 650 - 700 Euro schat ik