Hificorner stopt met fysieke winkel en gaat door als internetbedrijf

Started by B-art, May 8, 2019, 20:44:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Marge voor HFC en H&C zijn al erg laag, of bedoel je dat er nog ruime marge bij de groothandel/importeur zit?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raphie

Quote from: TopGun2010 on August  2, 2019, 11:19:43
Marge voor HFC en H&C zijn al erg laag, of bedoel je dat er nog ruime marge bij de groothandel/importeur zit?
de prijzen van H&C zijn goed, maar ned importeurs pakken i.d.d. teveel marge en de retailers die niet voor 15% of of 20% willen schuiven prijzen zich allemaal uit de markt.
Hoewel Cool Blue en Bol ook regelmatig flink marge maken.
Maar het mooie van internet is dat je altijd wel een EAN code kan vinden en kan googlen. En dat er dan altijd wel een reseller is die zich niet aan de (verboden!) prijsafspraken houdt.
de tijden dat consumenten gewoon blind 35%-40% marge aan de retailer wil betalen zijn gewoon voorbij. Vind je het dan geen interessante handel meer, dan moet je er uit stappen.
JBL PRX Power!

xlr8

...en zo geschiedde  :)

Die marges wat je noemt komt nog uit de vervlogen tijd toen Betamax nog een videorecorder was en internet de inhoud van je visnetje.
Voor 10 á 15 procent doorleveren op basis van input > output is snel en makkelijk maar owee als je service moet verlenen binnen die 2 garantiejaren dan ben je het al snel weer kwijt en moet er vaak geld bij.

Raphie

Als je dat niet wil moet je idd wat anders gaan doen
Hoewel "service" tegenwoordig niet meer is dan de klant doorverwijzen naar de website van de fabrikant, waar de servicepartner dan het verhaal oppakt  :D
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Quote from: Raphie on August  2, 2019, 14:37:44
Als je dat niet wil moet je idd wat anders gaan doen
Hoewel "service" tegenwoordig niet meer is dan de klant doorverwijzen naar de website van de fabrikant, waar de servicepartner dan het verhaal oppakt  :D

Ahnee, er is meer dan dat hoor...  ;)
maar als je alleen online koopt ben je dat wellicht niet meer gewend  :P




Raphie

Quote from: HcHifi.nl on August  2, 2019, 19:36:44
Ahnee, er is meer dan dat hoor...  ;)
maar als je alleen online koopt ben je dat wellicht niet meer gewend  :P
jawel weet ik ook wel voor de kleinere audio vendors
JBL PRX Power!

xlr8

Als je behoorlijk wat spul aan huis hebt geleverd en geïnstalleerd wordt er meer van je als leverancier verwacht dan dat bluetooth speakertje online aangekocht via een of andere internet cowboy of Bol.platform

Punt is dat je evengoed je service moet geven of het nu voor -5 of -30% aan de man is gebracht. Het verwachtingspatroon van de consument is daarin absurd hoog en kijk niet naar de korting wat ie heeft gehad als er suggestief iets niet goed functioneert (vaak door eigen apathische labiliteit) en herhaaldelijk uit gemakzucht een beroep op je service doet.
Voor een vakzaak is dat uren wegstrepen en dus uiteindelijk nog meer marge inleveren.
Het is en blijft een spel met knikkers en als het knikkerzakje steeds leger gaat worden moet je idd iets anders gaan doen dan winkeltje spelen  :)

Raphie

Ja, maar de tijden dat je 3x naar iemand terug gaat omdat hij wéér per ongeluk de loudness knop heeft ingedrukt, of de rca van zijn sub los hangt zijn toch wel voorbij?
Je hebt toch geen TD'ers meer in combo's rondrijden, anders dan voor installatie?
JBL PRX Power!

xlr8

Nou dat valt behoorlijk tegen, de millennials kopen voornamelijk online en dokteren doorgaans wel zelf alles uit.
Dat is de doelgroep van de vakhandel niet (meer).

Het 'ontzorgen' is bij de gevorderde consument in leeftijd die alles laat installeren en opleveren en de laatste 20 jaar het stukje innovatie en techniek hebben gemist maar wél de laagste online prijzen op de tablet weten op te slaan :D
Dat is dan ook logisch dat daar wat meer geduld en extra uurtjes in gaat zitten om om e.e.a. helder te krijgen. 

De crux is dat dit vanzelfsprekend is ook al heb je de hele order gespiegeld aan de laagste online prijs.
Dat er o.a. duidelijk op de factuur staat 'extra uren op nacalculatie' wordt, bij wijze van spreken, netjes overheen gelezen. 

Een combo in de vorm van Caddy is 1 en 2 een Transporter want je moet tegenwoordig ALLES bij je hebben tot rioolbuizen toe  :D
Nee, die tijden zijn niet voorbij alleen anders verdeeld.