Hificorner stopt met fysieke winkel en gaat door als internetbedrijf

Started by B-art, May 8, 2019, 20:44:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Vandaag bij Hificorner geweest in Groningen. De eigenaar gaf aan over een maand te stoppen met de fysieke zaak in Groningen en door te gaan alleen als internetwinkel met hun pand op het industrieterrein. Weer een gerenommeerde zaak uit de binnenstad verdwenen. Je had Eringa (lang geleden), Audio Artistiek (nu in Vries), de Groef audio, Sound Gallery en nog wat. Nu alleen de laatste twee nog. Ik kom er al jaren en heb er best wel veel gekocht in de loop der jaren. Nu heel veel korting op hun inventaris.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

B-art

Ik ook, ken al het personeel. Als je nog een mooie dikke Yamaha versterker A-S3000 zoekt met van die vu meters: staat er spotgoedkoop in de showroom.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

BJF

Hmm, ik heb daar ook de nodige uurtjes rondgehangen. Zonde.
NAD M10 V2
Elac FS247

Alex Groningen

Ik zag het net nog toen ik er voorbij fietste, leeg pand. Zonde dat ook deze zaak niet meer bestaat!

Alex Groningen

Je vergeet Jan Rooken. Een zaak waar ik als tiener vaak en graag even mocht rondkijken.

Quote from: B-art on May  8, 2019, 20:44:59
Vandaag bij Hificorner geweest in Groningen. De eigenaar gaf aan over een maand te stoppen met de fysieke zaak in Groningen en door te gaan alleen als internetwinkel met hun pand op het industrieterrein. Weer een gerenommeerde zaak uit de binnenstad verdwenen. Je had Eringa (lang geleden), Audio Artistiek (nu in Vries), de Groef audio, Sound Gallery en nog wat. Nu alleen de laatste twee nog. Ik kom er al jaren en heb er best wel veel gekocht in de loop der jaren. Nu heel veel korting op hun inventaris.

fasteddie

Quote from: B-art on May  8, 2019, 20:56:19
Ik ook, ken al het personeel. Als je nog een mooie dikke Yamaha versterker A-S3000 zoekt met van die vu meters: staat er spotgoedkoop in de showroom.

En hoe spotgoedkoop is de AS3000 dan?

B-art

Normaal 4390. Volgens mij een duizendje er onder. Weet het exacte bedrag niet meer.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fasteddie

Dat kost de Yamaha deze ook bij andere aanbieders....en dat vind ik altijd bij Hificorner...ze zijn en of waren nooit scherp in de prijs.....neemt niet weg natuurlijk dat het jammer is dat er weer een stenen winkel verdwijnt.... :(

mijkie

Quote from: fasteddie on May 10, 2019, 19:04:00
Dat kost de Yamaha deze ook bij andere aanbieders....en dat vind ik altijd bij Hificorner...ze zijn en of waren nooit scherp in de prijs.....neemt niet weg natuurlijk dat het jammer is dat er weer een stenen winkel verdwijnt.... :(

Als je er een belletje aan waagt, kan t vaak nog een stuk scherper [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

B-art

Ik heb mijn tv's tot nog toe altijd daar gekocht vanwege de service en een rotel surroundversterker (beginnersset met B&W 600 serie), marantz dv8400 en nog veel meer. Uiteindelijk meer bij de Sound Gallery en de Groef gaan kopen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Akosoft

Verbaasd mij niks, je zag het al aan de website. Veel niet op voorraad of niet meer leverbaar. Mijn bestelling duurde ook weken eer het kwam waar een dag later vroeger normaal was. Lekker naar een winkel gaan zoals vroeger is er helaas steeds vaker niet meer bij. Jammer, maar het is wat het is. Daarentegen doe ik er zelf ook aan mee. Lekker makkelijk nieuw spul op youtube kijken en dan de voordeligste prijs op het internet scoren....

Douma

Quote from: Alex Groningen on May 10, 2019, 15:05:22
Ik zag het net nog toen ik er voorbij fietste, leeg pand. Zonde dat ook deze zaak niet meer bestaat!

Huh? Ik heb er vanmiddag nog een setje Audioquest banaanpluggen gekocht. Het pand was verre van leeg. 
"Nothing lasts, but nothing is lost."

pameijer

Quote from: Alex Groningen on May 10, 2019, 15:09:02
Je vergeet Jan Rooken. Een zaak waar ik als tiener vaak en graag even mocht rondkijken.
En Botman in het centrum, was ook voor de casual spulletjes wel prima.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

B-art

Quote from: Douma on May 17, 2019, 17:57:07
Huh? Ik heb er vanmiddag nog een setje Audioquest banaanpluggen gekocht. Het pand was verre van leeg.

Over een maandje zijn ze weg en verhuisd naar industrie terrein
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Douma

Quote from: B-art on May 18, 2019, 09:39:38
Over een maandje zijn ze weg en verhuisd naar industrie terrein

Dat geloof ik direct, ik reageerde op Alex zijn post dat het pand al leeg zou zijn.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen

Het zag er verlaten en leeg uit. Hadden toen ik voorbij fietste niet veel meer voor de etalage staan en verlichting was uit..

Maar als jij daar binnen bent geweest dan zit ik er wel heel erg naast. Tijd voor de Pearl ;D
Quote from: Douma on May 18, 2019, 10:26:52
Dat geloof ik direct, ik reageerde op Alex zijn post dat het pand al leeg zou zijn.

Douma

"Nothing lasts, but nothing is lost."

xlr8

Ik vraag me af hoe je enkel 'online-doosje wil schuiven' zonder een showroom o.i.d. hoe m'neer C. van Willigen dan aan zijn core business komt...  Iedereen zet in op (parallel )stenen winkels omdat er een showroom vereist is voor bepaalde producten  :blink:

óf je gaat wat grienen bij ACM om fysieke winkels een dolk in de rug proberen te steken  :D

jeroen.hhw

Ik ben benieuwd hoe dit zal eindigen, zowel voor de winkel als het onderzoek van de ACM.

JGvH

Heb afgelopen 14dgn via  hun webshop q-acoustics center en front speakers besteld. Bij de center was t frontdoek beschadigd. Meteen mail gestuurd, maar na week nog niks gehoord en toen maar gebeld gisteren. Henk Jan zei dat ze t erg druk hebben en dat mail achterloopt. Gisteren hebben ze nieuw frontje verstuurd welke ik vanmorgen heb ontvangen. Dus alsnog prima opgelost!! René vertelde me dat t nog wel 2 maanden kan duren voordat fysieke winkel echt dicht gaat. Deze laatste info voor wat t waard is.

smacdab


PascalP

Is de internetwinkel wel nog gewoon operationeel?

Heb afgelopen vrijdag wat kleins besteld wat ik eigenlijk op korte termijn wilde hebben en zou dus al de zaterdag geleverd moeten worden volgens de site, echter is de bestelstatus nog steeds 'wacht op verzenden' terwijl het product gewoon op voorraad is.
Gisteren maar eens een bericht gestuurd via de chat, maar krijg geen antwoord...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

B-art

Ja hoor gewoon bereikbaar, parkeerterrein industrieterrein ook aanwezig, Bovenstreek 15 Groningen. Je kunt er dus ook gewoon heen. Alleen hebben nu echter wel een stuk minder personeel.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

PascalP

Quote from: B-art on June 12, 2019, 18:52:01
Ja hoor gewoon bereikbaar, parkeerterrein industrieterrein ook aanwezig, Bovenstreek 15 Groningen. Je kunt er dus ook gewoon heen. Alleen hebben nu echter wel een stuk minder personeel.

Ff naar Groningen vanuit Limburg gaan we niet doen voor een paar subwoofer voetjes op te halen ;)
Denk dat ik gewoon maar even geduld moet hebben dan, zullen het wel druk hebben met alle veranderingen en minder personeel.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono