De beste HTPC front end voor een Windows 10 HTPC?

Started by haaifaai, May 6, 2019, 14:36:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haaifaai

Ik heb een tijd geleden een HTPC gekocht op Marktplaats waar OpenElec/Kodi op draaide. Dat werkte een tijd lang best prima maar op zeker moment begon er zich een herhaaldelijk probleem met een restart loop voor te doen. Ik had weinig zin om me te gaan verdiepen in mogelijke oplossingen dus ik heb gekozen om over te stappen naar het voor mij veel meer vertrouwde Windows. Op dit moment staat er op de SSD een geheel verse Windows 10 installatie en ik heb de volgende vragen:

Wat moet ik doen om Windows 10 zo goed mogelijk aan te passen aan HTPC gebruik en;
Welke HTPC front end software is het best geschikt voor dagelijks huis-tuin-en-keuken gebruik?

Ik ben geen IT expert en heb niet heel veel zin om avonden aan OS of front end te sleutelen, als het eenmaal werkt moet het foolproof zijn en blijven werken. :)

Trabuca

Voor enkel mediaplayer gebruik zou ik LibreELEC aanraden. Dat start namelijk, net als openELEC direct op in Kodi en vanaf dan ben je geen toetsenbord meer nodig. Dat werkt ook snel en LibreELEC heeft wat extra functies ingebouwd t.o.v. OpenELEC.

Installatie is even eenvoudig als Windows.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

haaifaai

Dank je voor je reactie maar ik wil echt liever vasthouden aan Windows. Ik weet dat Open/LibreElec voor heel veel mensen super werkt maar ik ben er een beetje klaar mee na mijn eerdere ervaring..

Trabuca

Kodi werkt ook onder Windows.
Plex zou je ook naar kunnen kijken, dat vond ik ook fijn werken. Verder heb ik geen ervaringen voor je helaas.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Teebee

Ik gebruik al jaren Kodi op de pc. Pc naam is nog XBMC, dus nog voordat ze van naam veranderd zijn naar Kodi.


eduard

Als je niet op zoek ben naar een hele gui om je player heen en een bestand gewoon met dubbel klikken wilt starten, dan zijn. K-lite codec met media player classic, of vlc 2 leuke players.