Goedkope harde schijf? Koop een USB-schijf!

Started by pameijer, May 3, 2019, 15:57:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Misschien bij veel mensen al bekend, maar de goedkoopste manier tegenwoordig om een nieuwe harde schijf te kopen is een externe harde schijf te kopen. Om één of andere idiote reden is het goedkoper om schijf mét case, elektronica en voeding te kopen dan alleen de schijf.

Ik heb zelf net bij bol.com een aantal WD Elements 6 TB gekocht. Kosten €119 per stuk. Ik kan bevestigen dat hier een WD Blue 6TB met 256MB cache in zit. Het is de WD60EZAZ. Dit is een nieuwe schijf van Western Digital die, als je hem los koopt, gemiddeld rond de €200 kost!?!  :crazy:

Schiet mij maar lek. Deze schijf kun je gewoon uit de behuizing slopen en inzetten waar je maar wilt. Houd je €80 in de zak en hen je ook nog eens een mooie USB 3.0 schijfbehuizing over.

EDIT: Ik zie dat deze schijf nu €129 kost bij Bol, ik had hem voor een tientje minder eerder deze week....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jahtari

Ja, dat is al langer zo. Wat zou de reden zijn? Dat usb disks minder gebruikt worden? En dus minder vaak kapot gaan?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

H B

Garantie is wel een dingetje zodra je de behuizing opent is de garantie vervallen.

pameijer

Quote from: H B on May  3, 2019, 16:12:22
Garantie is wel een dingetje zodra je de behuizing opent is de garantie vervallen.
Daar heb je in principe gelijk in maar valt in de praktijk wel mee. Je kunt, als je de boel netjes hebt gedemonteerd, de boel ook weer netjes in elkaar zetten. Een gebroken/gescheurde verzegeling is geen garantiebreker, daar is al wat jurisprudentie over.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

H B

Quote from: pameijer on May  3, 2019, 16:31:40
Daar heb je in principe gelijk in maar valt in de praktijk wel mee. Je kunt, als je de boel netjes hebt gedemonteerd, de boel ook weer netjes in elkaar zetten. Een gebroken/gescheurde verzegeling is geen garantiebreker, daar is al wat jurisprudentie over.
Heb het zelf ook gedaan met een aantal 2.5 schijven die krijg je echt niet open zonder de zooi te mollen maar vond het de gok wel waard.

Kjelt

Als je een hele doos koopt met hdd krijg je flinke kortingen.
Rondzoeken kom je soms ook leuke aanbiedingen tegen.
Hier een 8TB WD purple voor 175.- terwijl die 225 of meer kost.
https://www.cobesu.nl/wd-purple-2017-5400rpm-128mb-cache-8tb.html

Kjelt

Bol lijkt de enige te zijn decrest is rond de 150 en hoger dus zal wel een geval,etje overstock zijn ofzo.
Relatief weinig vrasg naar conventionele hdds behalve voor NAS etc en dan wil je eigenlijk decspeciale nas varianten hebben, Red, Red pro en Gold.