Digitaal naar analoog conversie nieuwe tv's

Started by Sjaak_Banaan, May 3, 2019, 11:16:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Mijn vader heeft een nieuwe tv gekocht (LG 43UK6470), maar tegenwoordig zit dat geen analoge uitgang meer op.
De hoofdtelefoonaansluiting is vervangen door bluetooth.

Nu heeft hij nog een eenvoudige analoge versterker die hij toch graag zou willen koppelen.
De verkoper raadt hem aan een Marmitek DA 21 Digitaal/Analoog Converter erbij te kopen, die kost ongeveer 50 euro, dat vind ik vrij kostbaar voor een simpele converter.
De Digitus Audio Converter DS-40133 kost bij voorbeeld maar 12 euro.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zit er (hoorbaar) verschil in en levert zo'n converter geen synchronisatieproblemen op?
Dat laatste, daar ben ik wel een beetje bang voor...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

H&C Hifi

Tv heeft gewoon optisch uit neem ik aan ?

Zo ja geeft dat geen sync problemen.
Kijk wel even wat je converter allemaal aan kan, sommige ondersteunen enkel PCM 2.0
en dan heb je niet bij elk audioformaat geluid (of de tv moet je kunnen instellen zodat deze elk audiosignaal omzet naar 2.0 PCM )


Sjaak_Banaan

Yup, zal het eens checken.

Hij zal vooral filmpjes op Youtube kijken en misschien wat via Plex kijken, volgens mij kan Plex het sowieso omzetten naar PCM.
Zojuist ook eens op Amazon gekeken, daar is het aanbod fors groter.... we zoeken nog even door.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder