LG OLED55C8P VS PHILIPS 55OLED803

Started by Dirc, May 2, 2019, 09:49:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Zover ik lees gebruiken beide het LG C8 paneel.
Philips heeft dan uiteraard ambilight waar je iets van kunt vinden, maar ik vroeg mij af welke TV waarom de voorkeur zou hebben.

Ik heb eerst gekeken naar de Samsung QLED. Blijven natuurlijk wel LED bakken en dus minder zwartwaarden dan een OLED.

jslaman

Geen ervaring met beide tv's maar over het algemeen worden de smart functies van WebOS (lg) een stuk hoger aangeslagen dan die van Android tv (philips).

Dirc

Ach nu heb ik niet eens Smart.... ;D

Xander32

#3
... hier een 55oled903, super blij mee.

In de Philips schermen zit een LG panel, maar Philips heeft de aansturing van dat panel beter voor elkaar dan LG zelf en daardoor een beter beeld volgens diverse reviews.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Met een mooie actie vandaag de 55oled803 besteld!
Morgen geleverd. Vast niet door Tom Coronel zelf ;-)

mijkie

was Tom niet op de fles ?

of maken ze een doorstart ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Ja oke, plattetv is het nu. Misschien mag Tom nog bezorgen?

mijkie

dat las ik ook net idd. overgenomen door Plattetv !

veel kijk plezier !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fasteddie


Dirc

Nee hij komt, jawel, tussen 15:03 en 18:03 sharp.

Arcenon

Ik weet niet of je ook gaat gamen op de TV, maar de 803 heeft hiervoor (te)veel inputlag, de 903 scoort hier wel beter op maar behoort ook niet tot de snelste (wel doable).
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Xander32

... zou geen verschil moeten geven, de 803 en 903 zijn identiek betreffende de hardware en software. De 903 bezit een geintergreerde B&W soundbar, dat is het enige verschil.

Quote from: Arcenon on May  3, 2019, 13:35:16
Ik weet niet of je ook gaat gamen op de TV, maar de 803 heeft hiervoor (te)veel inputlag, de 903 scoort hier wel beter op maar behoort ook niet tot de snelste (wel doable).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

En ik kom van een oude panasonic dus ik neem aan dat het beter is dan mijn vorige TV.
Tot nu toe ben ik er tevreden over en zelfs android tv werkt prima.

Het enige wat me niet goed lukt is de voice control van de TV. Als deze in je google home zit zou je via ieder apparaat in dezelfde omgeving (TV, Telefoon, Ziggo mediabox Next) de overige apparaten moeten kunnen besturen maar de TV herkent alleen zijn eigen apps.

fasteddie

Nee hij komt, jawel, tussen 15:03 en 18:03 sharp.

Ga je nu voor een Sharp? ;D

Dirc

 :headbanging: Nee een panasonic. Was wel mooi geweest.