GEZOCHT: condensator

Started by ACQUA, January 17, 2019, 18:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Allen,
Voor een filtertestje zoek ik nog een condensator van 0,033 63V.  Iemand een idee waar ik dit kan vinden. Degelijk materiaal, high end?
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

Bart_M


Interficior

Quote from: Bart_M on January 17, 2019, 19:02:45
Speakerland al geprobeerd?
Aannemende dat 0,033 betekent dat het 33 nF is hebben zaken als Speakerland dit niet omdat de standaard high-end foliecondensatoren daar verkrijgbaar voor filters niet lager gaan dan 100 nF (logisch ook).

Qua verliesfactor en temperatuursafhankelijkheid zijn polypropyleenfolie echt enorm goed, en die kun je bijvoorbeeld vinden bij WIMA.
"Standaard" heb je het dan over MKP4 of MKP10 reeks. Is voor onder een euro te koop. Als je iets wil met misschien meer high end gevoel kun je in plaats van gemetalliseerd folie gaan voor losse film/folie, ofwel de FKP reeks. FKP2 heeft een extra krappe tolerantie geloof ik. Is allemaal voor rond de euro, maar ik denk dat het echt weinig beter gaat worden.
Take it or lease it

rdv300b833

Goedenavond Acqua,

sorry voor de late reply.....

Heb hier nog wat een tweetal klassieke papier-in-olie condensatoren liggen:
- 0,033 / 100 vdc (Cornel Dubilier)
- 0,033 / 600 vdc (Sprague VitQ)

Ongebruikt, niet lekkend, lekker lange aansluitdraden.
En door de glassdrop-seal echt zeer stabiel. Ik gebruik voor mijn buizenversterkers en andere zelfbouw-audio nogal wat van dit spul en heb er fijne resultaten mee gehaald. Normaal zijn dat wel wat grotere waarden..........

Heb de "grote" VitQ net doorgemeten en met 0,035 meet die dus ruim binnen de tolerantie.

Interesse ?
Waar woon je ? (ik in Elst; tussen Arnhem en Nijmegen)

Met muzikale groet,
Reinout

ACQUA

Beetje laat maar toch bedankt!  Wat kosten ze?
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )