Welke film streaming dienst?

Started by HJ, April 28, 2019, 18:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik gebruik zelf netflix en ben daar dik tevreden over. maar soms wil ik gewoon een nieuwe film kijken en die zijn dan (nog) niet op nf.
Op mijn (4k)tv heb ik een hele bus apps die films kunnen streamen. Welke gebruiken jullie en waarom?

Ik heb zoal de keuze uit:
Moviemax
Prime video
Google play movies &tv
Pathe thuis
Rakuten tv
Videoland
Filmnet

Ik heb ook nog een ps4 en een xb1 waarop ik films kan huren/kopen. Uiteraard heeft 4k de voorkeur.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Post

Ik ben zelf net overgestapt van een Shield naar Apple TV om twee redenen. 1) Ik vind persoonlijk de video en audio kwaliteit van Google Play Movies erg tegenvallen. 2) Geen ondersteuning voor Dolby Vision/Atmos op de Shield. Ik gebruik nu dus Itunes en moet eerlijk bekennen dat de video en audio kwaliteit een stuk beter is dan Google Play.

Pathe heb ik ook geprobeerd, maar zij hebben enkel stereo signalen dus die viel meteen al af.

sandervg

Deze ga ik volgen... Ben ook al langer een beetje aan het uitkijken naar een goede streamingdienst die GOEDE 1080p kwaliteit biedt (4K hoeft voor mij niet) en minimaal Dolby Digital. Die moet je met een lampje zoeken (Pathé valt af, Videoland valt af en volgens mij Moviemax ook maar dat weet ik niet zeker.... allemaal alleen 2.0 geluid)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

HJ

Ah, zo gek is mijn vraag niet begrijp ik.
Sinds kort is rakuten tv in Nederland maar geen idee wat de kwaliteit is.
Voor mij is stereo genoeg maar idd minimaal DD lijkt me niet teveel gevraagd.
Netflix vind ik kwa beeldkwaliteit tegenwoordig prima maar erg beperkt nu de disneys etc eraf zijn/gaan.
Ook nieuwe films staan er niet veel op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


papaleo

Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van rakuten maar dat ze vooruitstrevend zijn dat is een feit ze gaan films aanbieden met DolbyAtmos en naar wat ik gelezen heb gaan ze binnenkort als eerste streamingdienst 8k uitzenden....wat dit mag zijn weet ik niet want er is nog (niets) bar weinig dat (in 8k geschoten) voorhanden is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Wellicht ook voor het lijstje: Film 1 (ik weet het, een totaal ander concept, maar indien abonnement via bv. Ziggo wel 5.1 geluid, via PS3 waarschijnlijk nog steeds 2.0 geluid).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

kermy

Even de volg modus aan, ook ik loop tegen de beperkingen van Netflix aan voor wat betreft nieuwere films.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een goed alternatief voor de oude videotheek, goede kwaliteit in 1080P en met DD 5.1 minimaal.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HJ

Rakuten app ziet er iig goed verzorgt uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Raymond187

Verwacht er niet veel van aankomende tijd. Bedoel 4 en dolby atmos of DTS HD. Om dat te kunnen leveren heb nr rrn gigantische infra nodig. Aangezien er bizar weinig huishoudens D. Atmos hebben zal de vraag ook te beperkt zijn om er wat aan te verdienen.

kermy

Dat Rakuten ziet er goed uit, maar weet iemand wat het huren van een film daar eigenlijk kost, ik kan het niet vinden op hun site namelijk.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HJ

Als je de app installeert kun je het wel zien.
Bv bohemian rhapsody kost €4,99 kopen is €15,99.

Op consumentenbond staat een stukje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


HJ

Predator ook €4,99  koop €11.99
Harry potter steen der wijzen €3.99 koop €9.99


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


activ

Quote from: kermy on May 18, 2019, 22:16:19
Dat Rakuten ziet er goed uit, maar weet iemand wat het huren van een film daar eigenlijk kost, ik kan het niet vinden op hun site namelijk.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Als je op de site een film kiest staat de prijs er gewoon bij hier. Prijs is dus ongeveer het zelfde als op iTunes, dat is vast geen toeval.

fasteddie


kermy

Zo, gisteren de Chromecast Ultra binnen gekregen, en natuurlijk gelijk geïnstalleerd.

Inmiddels heb ik Netflix aan de slag en ook Rakuten TV. Gisteren gelijk Aquaman in HD besteld en gekeken, beeld is goed, maar over de geluidsmogelijkheden heb ik nog een vraag.

Het valt op dat via de Chromecast die ik bedien met de Samsung S8 telefoon er bij geen enkele film op Rakuten de mogelijkheid staat van 5.1 geluid. Ik vermoed dat het komt dat het device wat ik gebruik natuurlijk alleen voor stereo geschikt is.

Hoe kan ik dit omzeilen, en dus ook van 5.1 geluid genieten?


Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

En maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de vraag aan Rakuten gesteld, lees het antwoord hieronder.

Hello,

Thank you for your interest and for sending us your comments.

From Rakuten TV we work every day to improve our service, unfortunately the feature you mention is not available yet. Today we still do not support 5.1 on Chromecast.

If you want to have more information about the 5.1 feature on Rakuten Tv, we recommend you open the following link:

https://help.rakuten.tv/hc/en-gb/articles/360000035129-5-1-audio

Anyway, we group suggestions like yours in lists that we share with the corresponding department to take them into account for future updates of the service.

We are delighted to receive proposals, suggestions or constructive criticism to fulfill requests like yours !

Do not hesitate to write to us for any further questions.

Thank you again for your time.
Kind regards,
Shin Chan, Rakuten TV team

Dus daar hebben we weer geen ene malle moer aan. Zo denk je een goede oplossing te hebben, en zo word je weer teruggebracht naar zoekende naar een andere oplossing.


Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

Ik ben dus nog naarstig op zoek naar een site die recente films heeft met en HD beeld en 5.1 audio.

Alle tips zijn welkom, en het liefst zo dat die nieuwe Chromecast Ultra bruikbaar is, anders ligt die ook weer in de la te verstoffen.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Teejoo

Quote from: Post on May 18, 2019, 09:11:07
Ik ben zelf net overgestapt van een Shield naar Apple TV om twee redenen. 1) Ik vind persoonlijk de video en audio kwaliteit van Google Play Movies erg tegenvallen. 2) Geen ondersteuning voor Dolby Vision/Atmos op de Shield. Ik gebruik nu dus Itunes en moet eerlijk bekennen dat de video en audio kwaliteit een stuk beter is dan Google Play.

Pathe heb ik ook geprobeerd, maar zij hebben enkel stereo signalen dus die viel meteen al af.
Ik heb ook de ATV4, en in iTunes kun je volgens mij toch erg veel huren/kopen.

papaleo

Quote from: Teejoo on May 24, 2019, 16:50:54
Ik heb ook de ATV4, en in iTunes kun je volgens mij toch erg veel huren/kopen.

En vaak zijn er aanbiedingen van 4k/HDR/DV+DolbyAtmos film's...voor €3,99  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Multimediaknaller

En voor Apple TV (iTunes) hoef je eigenlijk geen kastje meer aan te schaffen. De App komt strak op steeds meer schermen zoals Samsung en velen zullen nog wel volgen denk ik  :lookaround:

PorscheHD

Van alle diensten die ik getest heb, google, pathe thuis apple

Zeg ik voor 4k apple heer en meester en voor full hd huur ik via de xbox bij Microsoft, naar mijn idee de mooiste kwaliteit van de diensten die ik ken. Liefste neem ik Apple TV 4k ware het niet  dat ik misschien maar 1x per maand een filmpje huur en de rest via netflix doe en dan vind ik een extra kastje en met name de prijs er van wat overdreven.....

Tabcam

Quote from: PorscheHD on June  7, 2019, 08:02:11
Van alle diensten die ik getest heb, google, pathe thuis apple

Zeg ik voor 4k apple heer en meester en voor full hd huur ik via de xbox bij Microsoft, naar mijn idee de mooiste kwaliteit van de diensten die ik ken. Liefste neem ik Apple TV 4k ware het niet  dat ik misschien maar 1x per maand een filmpje huur en de rest via netflix doe en dan vind ik een extra kastje en met name de prijs er van wat overdreven.....
Je kan toch ook Netflixen op Apple? Heb je maar een kastje nodig  :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Haha kan overal op Netflixen, android tv xbox playstation en dan nog een apple tv [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


HJ

Ik wil op mijn 4k tv (samsung) dus geen extra kastje, ook geen ziggo box oid. Tot nu toe lukt dit redelijk.
Ci+ module voor tv en ziggo ondemand, ik gebruik voor mijn projector een chromecast ingeplugd in mijn versteker.
De chromecast is 1080 omdat mijn versterker en projector dat ook zijn.

De betaalde dienst moet dus op beide kunnen draaien.
Netflix voldoet aan beide.
De xbox dienst gaat het niet worden omdat de xbox 4k op mijn tv staat en niet op de projector is aangesloten.
Een atv hoeft van mij ook niet.

Mss toch rakuten maar eens proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


denoontje

Quote from: papaleo on May 24, 2019, 18:01:25
En vaak zijn er aanbiedingen van 4k/HDR/DV+DolbyAtmos film's...voor €3,99  8)
Wat is de kwaliteit van de uhd schijf vs de gekochte  appletv films?
Heeft de appletv film dan ook dolby atmos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk