Hegel H160 upgraden naar H360?

Started by peeweenl, April 26, 2019, 20:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peeweenl

Beste medeliefhebbers,

In mijn vorige post (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171191.0) vroeg ik om hulp bij het zoeken naar een beter geluid. Dat is behoorlijk succesvol afgerond. Maar nu heeft het upgrade virus weer toegeslagen en ben ik wel in voor een (nog) betere versterker dan mijn Hegel H160. Het eerste waar ik aan dacht is de Hegel H360, een stapje hoger bij hetzelfde merk dus. Heeft iemand ervaring met deze H 360, en is het zinnig om deze upgrade te doen? Iemand ooit beide versterkers gehoord/vergeleken.

Het is natuurlijk voor de hand liggend om zelf te gaan luisteren en de twee te vergelijken maar de enige winkel waar ik dat kan doen heeft de H360 alleen nieuw staan. Online zijn er een paar interessante aanbiedingen (demo, tweedehands). Ik vind het lullig om bij de ene winkel te gaan luisteren om ze ergens anders te gaan kopen, vandaar mijn vraag.

groeten

Peter

SlowhandEJ

Bender Hifi in Arnhem heeft een ingespeelde H360 staan. Heb ik even geleend om thuis te luisteren aangesloten op mijn Millon Phanthom luidsprekers. Ik heb mijn Marantz ingeruild. Een nieuwe H360 koste ook maar 4000 euro, daar ging de inruil nog vanaf. Zeer tevreden.
Hegel H360, Auralic Aries G1, RME ADI-2 DAC FS, Dynaudio Contour 60

H&C Hifi

De H360 is een uitlopend model, binnen een paar maanden komt de H390 uit.
Dit is de reden dat de H360 nu overal in de aanbieding is.


PatrickP

Dat is een prima reden om er een te nemen lijkt me: hij is nu een stuk gunstiger dan hij was!

Ik heb de H360 en heb begrepen dat die toch wel een flinke stap boven de H160 staat, iets minder ver vanaf de H190. De H390 wordt vast nog fraaier, met name de nieuwe DAC, maar die zal nieuw straks ruim anderhalve keer zoveel kosten als nu een H360.

De H360 is gewoon iets heel anders dan een H160. Dubbel mono opgebouwd, nog veel krachtiger maar ook verfijnder, etc.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

H&C Hifi

Quote from: PatrickP on June 12, 2019, 15:59:57
Dat is een prima reden om er een te nemen lijkt me: hij is nu een stuk gunstiger dan hij was!

Ik heb de H360 en heb begrepen dat die toch wel een flinke stap boven de H160 staat, iets minder ver vanaf de H190. De H390 wordt vast nog fraaier, met name de nieuwe DAC, maar die zal nieuw straks ruim anderhalve keer zoveel kosten als nu een H360.

De H360 is gewoon iets heel anders dan een H160. Dubbel mono opgebouwd, nog veel krachtiger maar ook verfijnder, etc.

De H390 gaat indd advies gewoon 6000 Euro kosten...

peeweenl

Tja, na wat luisteren was ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik op de nieuwe H390 zou wachten. Ik was erg onder de indruk van de H590 maar die is toch wel een stuk duurder dan ik van plan was uit te geven. Hoop dan op een soort trickle down effect bij de H390. Maar nu die 360 zoveel goedkoper is geworden is de verleiding weer erg groot om daar voor te gaan.

H&C Hifi

Quote from: peeweenl on June 13, 2019, 11:58:05
Tja, na wat luisteren was ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik op de nieuwe H390 zou wachten. Ik was erg onder de indruk van de H590 maar die is toch wel een stuk duurder dan ik van plan was uit te geven. Hoop dan op een soort trickle down effect bij de H390. Maar nu die 360 zoveel goedkoper is geworden is de verleiding weer erg groot om daar voor te gaan.

ik had je nog een PM gestuurd.
Die H390 gaat vast beter zijn dan de 360 maar het erg grote prijsverschil is het mijn inziens niet waard.

PatrickP

Mijn indruk is dat de 390 vooral een flinke upgrade van de DAC betekent. Of de rest veel anders wordt is mij niet duidelijk. Als het enkel de DAC is zou ik me afvragen of het enorme prijsverschil dat waard is. Je kan dat prijsverschil later, als je de kwaliteit niet goed genoeg zou vinden, zelfs gebruiken om een hele goede externe DAC aan te schaffen. Die overigens heel goed in te zetten is met de H360! Er zit namelijk een geklokte digitale uitgang op en dan kan je het loopje via de XLR ingangen prima maken. Dat wordt zelfs standaard genoemd in de handleiding!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

fasteddie

Quote from: SlowhandEJ on June  7, 2019, 19:31:09
Bender Hifi in Arnhem heeft een ingespeelde H360 staan. Heb ik even geleend om thuis te luisteren aangesloten op mijn Millon Phanthom luidsprekers. Ik heb mijn Marantz ingeruild. Een nieuwe H360 koste ook maar 4000 euro, daar ging de inruil nog vanaf. Zeer tevreden.

Hi Slowhand? Speel je nog steeds met de Millon speakers? Heb ze tijdje terug ook gehad...speel nu met PMC....

Zit stiekum te kijken naar een andere versterker....Hegel is ook in beeld...bevalt nog steeds goed?

SlowhandEJ

Hoi fasteddie. Ik ben nog steeds heel tevreden met de combi Hegel h360 en Millon PhatomS. Ik heb inmiddels een Auralic Aries G1 aangeschaft en gebruik eigenlijk alleen nog maar Qobuz om naar muziek te luisteren. Het fijne van de h360 is dat de instrumenten mooi herkenbaar worden weergegeven. Bij een goede opname prachtig 3D geluid met veel diepte. Luidsprekers verdwijnen in het geheel van een mooi podium. De Aries G1 is een aanrader als vervanger van de bleusound node2. Individuele instrumenten klinken natuurlijker. Details echt een stap vooruit. Voorlopig alleen maar kijken en niet kopen 😀
Hegel H360, Auralic Aries G1, RME ADI-2 DAC FS, Dynaudio Contour 60

PatrickP

Ik ken de H160 niet maar de H360 is een beest van een versterker. Alleen die H390.... schijnt nog een stuk beter te zijn. Als ik er nu een zou kopen zou ik goed naar het prijsverschil kijken. Maar beide zijn geweldig goed. Er zijn ook geen slechte reviews van te vinden volgens mij. Van beide.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Tabcam

Quote from: PatrickP on January 19, 2021, 22:24:31
Ik ken de H160 niet maar de H360 is een beest van een versterker. Alleen die H390.... schijnt nog een stuk beter te zijn. Als ik er nu een zou kopen zou ik goed naar het prijsverschil kijken. Maar beide zijn geweldig goed. Er zijn ook geen slechte reviews van te vinden volgens mij. Van beide.
Redelijke apparatuur heeft vrijwel altijd goede reviews. Ik zou niet op lovende reviews afgaan. Ik heb meer aan kritische reviews dan wel reviews met metingen of hooguit waar vergelijkingen met erg goed werkende apparaten worden gemaakt.

Zeg daarmee niks over de Hegel H390! Helaas nog nooit gehoord :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fasteddie

Quote from: SlowhandEJ on January 19, 2021, 19:22:17
Hoi fasteddie. Ik ben nog steeds heel tevreden met de combi Hegel h360 en Millon PhatomS. Ik heb inmiddels een Auralic Aries G1 aangeschaft en gebruik eigenlijk alleen nog maar Qobuz om naar muziek te luisteren. Het fijne van de h360 is dat de instrumenten mooi herkenbaar worden weergegeven. Bij een goede opname prachtig 3D geluid met veel diepte. Luidsprekers verdwijnen in het geheel van een mooi podium. De Aries G1 is een aanrader als vervanger van de bleusound node2. Individuele instrumenten klinken natuurlijker. Details echt een stap vooruit. Voorlopig alleen maar kijken en niet kopen 😀
d

Merci!