TV voor buiten maar hoe aansluiten?

Started by DennisV, April 25, 2019, 20:05:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DennisV

Beste,
Ik zoek een tv voor buiten achter in de tuin onder een overkapping.

Ik kijk nu op die plek met een tablet en de ziggo app erop geïnstalleerd (wifi). Het leek mij gemakkelijker om een tv aan een wand te hangen voor het gebruiksgemak.
Ik heb geen idee hoe de hedendaagse snufjes nu toegepast kunnen worden dus vraag om raad/advies.

Ik heb geen mogelijkheid om tv kabel door te trekken naar achter evenals wifi bereik is matig.
Stroomaansluiting is aanwezig onder de overkapping. Ik zat te denken om een netwerk verbinding te maken met een stroomnetwerk adapter en deze aan te sluiten aan de tv.
Op deze TV zou ik dan de Ziggo app kunnen installeren zodat ik de kanalen via mijn netwerk kan bekijken.
Heeft iemand hier ervaring mee of is dit überhaupt wel mogelijk?

Zijn er nog andere mogelijkheden om dit toe te kunnen passen zonder een coax kabel voor het signaal door te trekken.  Coax signaal door stroomkanalen? Of andere hulpmiddelen?

M.v.g.
Dennis
Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

_ MarcelloW _

Met een chromecast en de eerder door jou genoemde ZiggoGo app moet je een heel eind kunnen komen (als je er WiFi hebt)

Daarover: Ik heb niet zo heel lang geleden een setje van deze in gebruik genomen: https://www.devolo.nl/magic-2-wifi.html

Voor zover ik tot nu toe kan nagaan heb ik (met behoud van mijn router/WiFi settings) op de meest uiteenlopende plekken in en om het huis. Zowel bedraad als draadloos.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

minplus

Schoteltje (10 euri bij de kringloop) en tunertje en je heb daar een paar honderd zenders op je buis. Of als het je om de NPO's gaat, antennetje van 30 euri en je hebt 1, 2, 3 en 1 of 2 regionalen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DennisV

Quote from: _ MarcelloW _ on April 25, 2019, 21:11:14
Met een chromecast en de eerder door jou genoemde ZiggoGo app moet je een heel eind kunnen komen (als je er WiFi hebt)

Daarover: Ik heb niet zo heel lang geleden een setje van deze in gebruik genomen: https://www.devolo.nl/magic-2-wifi.html

Voor zover ik tot nu toe kan nagaan heb ik (met behoud van mijn router/WiFi settings) op de meest uiteenlopende plekken in en om het huis. Zowel bedraad als draadloos.

Dank Marcello,
Komt erop neer dat als ik het goed begrijp dat iedere tv geplaatst kan worden mits er een hdmi aansluiting opzit voor de chromecast.
De chromecast werkt via de wifi en maakt contact met tablet/telefoon waar de ziggo app op geïnstalleerd is.
Dus om tv te kijken is altijd telefoon of tablet benodigd. chromecast zorgt voor omzetting naar tv.

De develo's lijken hun werk goed te doen. Heb momenteel iets soortgelijks (meen van TP-link) in huis richting een andere kamer voor een spelcomputer. Deze zou ik dus uit kunnen breiden.

Quote from: minplusSchoteltje (10 euri bij de kringloop) en tunertje en je heb daar een paar honderd zenders op je buis. Of als het je om de NPO's gaat, antennetje van 30 euri en je hebt 1, 2, 3 en 1 of 2 regionalen.

Dank voor de tip met betrekking deze mogelijkheid, maar schotel is voor ons geen optie om deze te plaatsen in de tuin.
Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

DennisV

Tv voor buiten met beugel aangeschaft zonder smart en lan tezamen met chromecast ultra.  :worship: (dank voor de tip). Had de term chromecast wel vaker voorbij zien komen maar nooit in verdiept wat de mogelijkheden waren.
kosten zijn wel dubbel zo hoog ten opzichte van de normale chromecast maar het voordeel hiermee is dat hij een lan verbinding op de stekkerplug heeft zitten. mocht wifi falen dan kan ik op de lan. Schijnt intern ook sneller te zijn en voor hogere videoformaten maar kan datzelf niet vergelijken. heb nog nooit met de normale chromecast gewerkt.




Eerste indruk is een makkie met instellen.
Ziggo app loopt vlot. beeldkwaliteit is beter als mijn computerscherm of tablet.
mooie bijkomstigheid is dat hij DSVideo van mijn nas ook mooi weergeeft. met een paar drukken  op de knop en mijn nas streamde het op tv.


enigste nadeel is met werken met de ziggo app dat bij voetbalwedstrijden mijn buren al een minuut staan te juichen bij een doelpunt van een voetbalwedstrijd in huis terwijl de bal bij mij nog in de goal moet.


Tot dusver zeer tevreden. nu wachten op mooier weer.


Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

fasteddie

Maar je kunt dan wel weer ietsjes later genieten van de herhaling :xmas:

Veel plezier met je set in de tuin!

donaldk

Quote from: minplus on April 25, 2019, 22:37:04
Schoteltje (10 euri bij de kringloop) en tunertje en je heb daar een paar honderd zenders op je buis. Of als het je om de NPO's gaat, antennetje van 30 euri en je hebt 1, 2, 3 en 1 of 2 regionalen.

Let op het is of gaat over op DVB-T2 in combinatie met HEVC en voor KPN's aanbod ook nog een smartcard loze versie van Irdeto versleuteling, dus dan zit je vast aan een slechte KPN box in bruikleen/huur.