Badkamer geschikte TV/LCD

Started by papaleo, April 25, 2019, 11:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Wie kent buiten deze merken 'Splashvision' 'Proofvision' nog andere merken die geschikt zijn voor een badkamer/vochtige ruimte en in Nederland verkrijgbaar zijn?
Deze tv zou in een (vochtige)ruimte moeten komen waar een jaccuzi gaat komen,deze moet dus en waterproof zijn en mag niet beslaan.
De tv-maat zou minimaal 32" moeten gaan worden.
Bij Splashvision hebben ze deze wel maar zijn 'behoorlijk' prijzig...
En Van het merk Proofvision kan ik hier niet zo snel een retailer vinden.
Ik heb ook al naar een waterdichte behuizing gekeken maar deze is meer voor buiten,dus zou deze in een vochtige ruimte snel gaan beslaan.

Buiten evt andere merken zijn ook ideeën natuurlijk ook van harte welkom.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb inmiddels de NL reseller van het merk ProofVision gevonden,dit zou A-concept Pro Media moeten zijn...en ook nog in de buurt van Den Haag...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2
Mmmm...,wellicht verkeerde topic of er is hier weinig tot geen ervaring mee want het loopt niet storm met reakties en/of evt ideeën.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

de ene "vochtige ruimte" is natuurlijk niet de andere, maw àlles hangt imo af van de hoeveelheid ventilatie.

mits hij voldoende ver vd waterbron hangt zou ik persoonlijk een "gewone" tv hangen en voor die prijs kan je hem worst case scenario nog altijd om de zoveel jaar vervangen mocht het toch eens problemen gaan geven.
hem ook nog een uurtje oid aan laten staan tot de hele ruimte weer 100% vochtvrij is (na het baden) lijkt me ook wel slim, om zo al vocht-issues te ondervangen.

just my 2 cents ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

#4
De tv zou aan een/de muur moeten komen welke pal boven het jacuzzi-bad is en aangezien het water meestal op zo'n 38*c verwarmt gaat worden denk ik dat een gewone tv geen lang leven beschoren is...want er gaan ook 'kleine' kinderen in die met nodige water-spatten een gewone tv binnen de kortste keren om zeep helpen... ::)
Maar goed, kwa prijs zou je ongeveer 4 à 5 gewone wat goedkopere tv's kunnen gaan vervangen tegen 1 van bv Splashvision...

Ik weet niet of een andere (muur) plaats ook mogelijk is (ik vraag het namelijk niet voor mij zelf maar voor onze kinderen die binnenkort gaan verhuizen) ik ga dit is bespreken...

Thx voor de tip  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

#5
Wij hebben hier al jaren een tv in de badkamer hangen.  Het is een gewone Samsung 32" led.   
Gezien het prijsverschil met een speciale badkamer tv, was mijn redenatie dat ik een gewone tv wel een keer kan vervangen als deze vochtschade zou hebben.  En anderzijds deze TVs worden ook verkocht in landen waar het klimaat ook zeer vochtig kan zijn.    Blijft over het risico op elektrocutie.

donaldk

LG heeft net een nieuwe IP56 serie aangekondigd op Infocomm:

QuoteDisplaying powerful brightness of 4,000 nits, the LG XE4F displays are designed to provide clear, vivid picture quality, viewable from any angle even in direct sunlight. The screen brightness is automatically adjusted depending on ambient light, increasing during the day for better visibility and decreasing at night or in the shade for efficient power management. Quarter Wave Plate technology enables clearer visibility even when the viewer is wearing polarized sunglasses.

LG XE4F outdoor displays are IP56 certified as waterproof and weatherproof, guarding against the effects of the sun, rain, snow, dust and wind. And they are IK10 certified helping to assure protection from external impacts. Designed for excellent reliability in various climates and seasons, the LG XE4F series features a high operating temperature range from -22°F to 122°F.

The XE4F series is designed to deliver outstanding user convenience with LG's webOS Signage 4.0 smart platform. The new 55-inch model 55XE4F and 49-inch 49XE4F join other LG outdoor digital signage displays, the 75-inch 75XE3C and 49-inch 49XEB3E models based on the LG webOS Signage 3.0 platform.

Visitors to LG's booth at InfoComm 2019 in Orlando (June 12-14, Orange County Convention Center, West Level 2, Booth #2525) will experience first-hand LG's broad lineup. For more information on LG's commercial display portfolio, please visit http://www.lgsolutions.com/.

Fox

#7
Quote from: papaleo on April 28, 2019, 08:52:46
Mmmm...,wellicht verkeerde topic of er is hier weinig tot geen ervaring mee want het loopt niet storm met reakties en/of evt ideeën.

Waarschijnlijk is het een kwestie van behoefte / beleving  :yin-yang:.

Wij hebben een 2-persoons whirlpool, maar dan ter ontspanning.
Juist die ontspanning is voor ons belangrijk, dus deur op slot, telefoon uit, gedimd licht, wat kaarsjes hapje drankje enz.
Dan ogen dicht en ontspannen/tot rust komen en ver weg van alle indringende zaken (dus ook bombardement van media)  :yinyang:.

Vandaar geen reactie, want ik vind hat al erg genoeg dat stilte en afwezigheid van media als storend word ervaren en tot afkick verschijnselen leid...  :-X

i2Paq

 :withstupid:

Dat ene moment waarin je echt kunt ontspannen moet je koesteren.

Wij gingen regelmatig uit eten bij een Wok, erg lekker.

Hingen er ineens aan alle wanden Tv's, joekels

Op de vraag of die van ons uit kon want we komen om te eten en niet om TV te kijken kregen we het antwoord "Nee, de andere gasten hebben er om gevraagd"

We zijn er nooit meer geweest.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70