Advies basis voor akoestiek in kelder

Started by PascalP, April 25, 2019, 11:19:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Dit zijn beide subs samen met de Front L+R
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#51
En hier nog wat waterfalls van de subs enkel gemeten en samen gemeten.
(de waterfalls van de SVS L en MK L zijn ook nagenoeg identiek, idem voor rechts, dus post ze niet allemaal)
Blijft die piek rond de 27Hz in zitten, maar dit is dan al aangegeven door @jvanhambelgium dat dit komt door mijn ruimte van 6m breed.

En nu natuurlijk de hamvraag... wat adviseren jullie ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Hoop dat het niet te verwarrend wordt, maar heb nog 1 meting gedaan met beide subs en de afstand in de reciever ingesteld.
Blijkbaar stond sub 1 wel goed vanuit een eerdere meting, maar sub 2 stond op 0,0m

Rode lijn is dus met beide subs met afstanden correct ingesteld en de blauwe lijn is de vorige meting met de incorrecte afstand voor sub 2 (welke de MK is die R staat)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Simpel... minidsp, sub met eigen dsp of dirac.
Ik acht de piek rond 45Hz trouwens als storender, want veel meer aanwezig in je content.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

#54
Quote from: MichelDW on June 19, 2019, 12:46:08
Simpel... minidsp, sub met eigen dsp of dirac.
Ik acht de piek rond 45Hz trouwens als storender, want veel meer aanwezig in je content.

Ben even met de DSP van de SVS aan het stoeien geweest, en krijg de piek niet helemaal weg, krijg hem wel iets lager, maar als gevolg dat ik een iets dieper dal creeer bij 54Hz
Groen = geen DSP
Oranje = 1 EQ bij 40Hz -12db
Rood = 2 EQ's, 40 Hz -12db en 31Hz -7db (dit creeert ook een extra dal bij 22Hz)

Heb ook nog een MiniDSP liggen, maar daar ben ik helemaal nog niet aan toegekomen (vandaar dat ik ook die 2e sub kabel bij je besteld heb ;) )
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Oranje lijkt me het best. Omdat tussen de 55 en 80Hz de output ook een 5db stijgt. De verschillen worden dus kleiner.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

#56
Quote from: MichelDW on June 19, 2019, 13:53:08
Oranje lijkt me het best. Omdat tussen de 55 en 80Hz de output ook een 5db stijgt. De verschillen worden dus kleiner.

Inderdaad ja, heb hem nog een klein beetje verder ge-finetuned, en verloop ziet er nu nog iets beter uit , vlakker krijg ik hem niet.
Denk dus dat ik hem zo laat voor nu.

Binnenkort maar eens verder verdiepen hoe die MiniDSP precies werkt...
Maar als ik het goed heb doe ik dus eerst de DSP in de sub (indien aanwezig), dan de MiniDSP eroverheen, en dan pas Audyssey eroverheen toch?
En dan de volgende stap is sparen voor Dirac geld :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Volgens mij is een dubbele correctie not ok (advies gehad ooit).

Of minidsp
Of dirac
Of svs rc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Zal aan mij liggen, maar blijf de resultaten wat apart vinden. Heb je die mega piek ook op je fronts als je ze op large zet?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Persoonlijk zou ik alle metingen eerst doen enkel met de 2 subs, geen receiver ertussen etc.
Gewoon met splitter signaal naar beide sub sturen en direct met REW meten.
Ze heb ik de 2 subs op verhuiskarretjes gezet en héél veel aan het rondrijden geweest (tientallen metingen) en dan sowieso "de beste" gekozen als startpunt. Die waren ook visueel in REW het meest vlakke.
Je spreekt daar even ook over "afstand" instelling etc, maar weet dat die akoestisch afstand is (delay) dus je kan dat niet met de lintmeter checken hoor maar hangt af van de electronica in de subwoofer.

---
maar heb nog 1 meting gedaan met beide subs en de afstand in de reciever ingesteld.
Blijkbaar stond sub 1 wel goed vanuit een eerdere meting, maar sub 2 stond op 0,0m
---
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PascalP

#60
Quote from: RalphH on June 19, 2019, 15:50:50
Zal aan mij liggen, maar blijf de resultaten wat apart vinden. Heb je die mega piek ook op je fronts als je ze op large zet?

Eerste post op pagina 3, die grafiek is met de fronts op large (doet ie automatisch op Pure Direct) daar zie je duidelijk dat ook daar een piek zit op dezelfde frequentie als bij de subs, vooral de groene lijn (Front L)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: jvanhambelgium on June 19, 2019, 15:52:35
Persoonlijk zou ik alle metingen eerst doen enkel met de 2 subs, geen receiver ertussen etc.
Gewoon met splitter signaal naar beide sub sturen en direct met REW meten.
Ze heb ik de 2 subs op verhuiskarretjes gezet en héél veel aan het rondrijden geweest (tientallen metingen) en dan sowieso "de beste" gekozen als startpunt. Die waren ook visueel in REW het meest vlakke.
Je spreekt daar even ook over "afstand" instelling etc, maar weet dat die akoestisch afstand is (delay) dus je kan dat niet met de lintmeter checken hoor maar hangt af van de electronica in de subwoofer.

---
maar heb nog 1 meting gedaan met beide subs en de afstand in de reciever ingesteld.
Blijkbaar stond sub 1 wel goed vanuit een eerdere meting, maar sub 2 stond op 0,0m
---

Dat kan ik zeker nog doen ja zodat de basis zo goed mogelijk is, dan de subs dus gewoon op de 3.5mm jack van de laptop middels een splitter naar RCA?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jvanhambelgium

Klopt, met zo'n Y-splitter ding.
En op de subs alle mogelijk knopjes afzetten hé, geen DSP, geen LPF etc, geen geprul met fase etc.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PascalP

Quote from: denoontje on June 19, 2019, 14:57:50
Volgens mij is een dubbele correctie not ok (advies gehad ooit).

Of minidsp
Of dirac
Of svs rc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als de MiniDSP zijn werk doet zou de SVS DSP ook niet nodig zijn lijkt me inderdaad.
Dan is het enkel nog de vraag je Audyssey, Direc e.d. voor of na de MiniDSP draait (dit moet je toch doen voor de andere speakers)?
Al denk ik dat de MiniDSP ook overbodig zal zijn met een goed meetsysteem zoals Dirac?
Ben sowieso wel voorstander van alles zo simpel mogelijk houden als het kan en niet overal (onnodige) kastjes tussen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: jvanhambelgium on June 19, 2019, 16:08:18
Klopt, met zo'n Y-splitter ding.
En op de subs alle mogelijk knopjes afzetten hé, geen DSP, geen LPF etc, geen geprul met fase etc.

Top, ga ff zo'n kabeltje zoeken en dan proberen vanavond nogmaals te meten als de kleine in bed ligt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

#65
Quote from: PascalP on June 19, 2019, 15:53:43
Eerste post op pagina 3, die grafiek is met de fronts op large (doet ie automatisch op Pure Direct) daar zie je duidelijk dat ook daar een piek zit op dezelfde frequentie als bij de subs, vooral de groene lijn (Front L)

Ah ok, zal straks eens kijen, op de telefoon schiet niet zo op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Quote from: RalphH on June 19, 2019, 18:02:12
Ah ok, zal straks eens kijen, op de telefoon schiet niet zo op.

Yes is soms lastig op de telefoon.
Bedenk wel dat mijn speakers ook maar tot 80hz gaan en in plaats van helemaal afvallen krijgen ze nog een piek op dezelfde frequenties als de subs
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#67
Quote from: jvanhambelgium on June 19, 2019, 16:08:18
Klopt, met zo'n Y-splitter ding.
En op de subs alle mogelijk knopjes afzetten hé, geen DSP, geen LPF etc, geen geprul met fase etc.

Splitter kabel gevonden en de subs beide direct vanuit de laptop gemeten:
- phase op 0
- LFE geen filter/vol open
- geen DSP

Ik heb niet alle metingen opnieuw gedaan op alle locaties, maar de metingen die ik vergeleken heb zijn met de SVS L van het rack en de MK R van het rack, zoals ik vanmiddag geëindigd ben dus.
Deze metingen vergeleken met dezelfde meting via de AVR op Pure Direct modus, tot 100Hz niet heel veel verschil lijkt me zo?
Vanaf 100Hz wel wat verschillen maar dit is denk ik te verklaren doordat de LFE in de AVR op 120Hz staat

Bijgevoegd:
1e file; alle 4 de metingen
2e file; metingen met de SVS via AVR en SVS via laptop
3e file; metingen met de MK via AVR en MK via laptop
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Quote from: PascalP on June 19, 2019, 15:53:43
Eerste post op pagina 3, die grafiek is met de fronts op large (doet ie automatisch op Pure Direct) daar zie je duidelijk dat ook daar een piek zit op dezelfde frequentie als bij de subs, vooral de groene lijn (Front L)


Ahja, ik zie wat je bedoelt.

Heb je een sub al eens achter je bank gezet zodat je uit dat 6m brede gedeelte komt? Of in het arcade-hoekje? Ergens in de kamer moet r toch een plek zijn waar je in iedergeval van 1 sub die gigantische piek weg moet krijgen?

Wellicht ook je marantz een keer naar factory defaults zetten zodat je zeker weet dat r niet nog ergens wat aan het jutteren is en dan ook gewoon overal vanaf blijven en je eerst op de sub(s) richten zonder eq/audyssey/volumes/fase/afstanden. Begin je in iedergeval fris.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CinéHome

Als je rechtstreeks via REW meet met een splitterkabel, moet je eigenlijk wel zorgen dat beide subs op identieke afstand staan van je meetpositie.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Quote from: RalphH on June 20, 2019, 09:22:57

Ahja, ik zie wat je bedoelt.

Heb je een sub al eens achter je bank gezet zodat je uit dat 6m brede gedeelte komt? Of in het arcade-hoekje? Ergens in de kamer moet r toch een plek zijn waar je in iedergeval van 1 sub die gigantische piek weg moet krijgen?

Wellicht ook je marantz een keer naar factory defaults zetten zodat je zeker weet dat r niet nog ergens wat aan het jutteren is en dan ook gewoon overal vanaf blijven en je eerst op de sub(s) richten zonder eq/audyssey/volumes/fase/afstanden. Begin je in iedergeval fris.

Ga ik zeker proberen, moet binnenkort nog even een langere subkabel halen hiervoor...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: MichelDW on June 20, 2019, 09:57:12
Als je rechtstreeks via REW meet met een splitterkabel, moet je eigenlijk wel zorgen dat beide subs op identieke afstand staan van je meetpositie.

Meetmicrofoon staat op de luisterpositie welke precies in het midden is van de subs daar ze symmetrisch van het meubel staan.
Dus de afstand is gelijk tussen beide en de microfoon.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

#72
Quote from: PascalP on June 20, 2019, 13:59:06
Ga ik zeker proberen, moet binnenkort nog even een langere subkabel halen hiervoor...

Je kan er hier wel eentje van IXOS oppikken van 9 m, ben vanmiddag gewoon thuis.
Heb eventueel ook nog wel een plaat met wieletjes onder, makkelijker verplaatsen. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on June 20, 2019, 14:21:30
Je kan er hier wel eentje van IXOS oppikken van 9 m, ben vanmiddag gewoon thuis.
Heb eventueel ook nog wel een plaat met wieletjes onder, makkelijker verplaatsen. :)

Yes daar hadden we het laatst al over gehad, die pik ik graag een keer op, alleen vandaag zat het ff niet mee, auto naar de garage vanwege nieuwe voorruit, telefoon gevallen en scherm kapot, dus wel ff wat andere dingen te regelen vandaag ;)
Ik stuur je wel ff een bericht voor die kabel.

Plank met wieltjes heb ik er eentje waarmee ik de SVS al flink gerold heb, de MK is licht genoeg om zo te pakken, dus dat moet wel gaan zo
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono