Oppo 93 CineMike Ultimate uitvoering

Started by Cobraatje, April 24, 2019, 10:39:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Vanwege overstap naar een 4K Oppo bied ik mijn Oppo 93 CineMike Stufe 2(Ultimate) aan.

Voor wie niet bekend is met CineMike, uitleg over de modificaties: https://www.cinemike.de/en-gb/Tuning/Tuning-Overview/Oppo/Oppo-BDP-93-95-103-105
Nieuwprijs incl. modificaties €1.800,-.

Prijs €400,-

Foto 1 is van mijn Oppo, foto 2 en 3 van het internet.
De Oppo staat nog aangesloten in de kast en een goede foto maken is lastig.

PascalP

Had je deze niet 3 weken geleden te koop aan kunnen bieden voordat ik een Oppo 103D gekocht heb :P
Ga er van uit dat deze een standaard 103 achter zich laat?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Cobraatje

#2
Ik verwacht een behoorlijk verschil.

Ik heb de standaard Oppo 93 bij mij thuis met de CM Ultimate vergeleken en schrok van de verschillen.
Beeld is gestokener en kleuren zijn natuurlijker, zonder dat het zoals bij Darbee kan gebeuren het beeld meer pop krijgt en onnatuurlijker wordt.
Maar het grote verschil zit in geluid, daar is CM klasses beter dan de standaard uitvoering.
Ik verwacht tussen de standaard 93 en 103 geen grote kwaliteitsverschillen.

P.S. langskomen voor een vergelijk kan natuurlijk.

Remco

Jemig...wat een scherpe prijs. Verschil met de standaard versie is inderdaad fors dat merkte ik ook met de Oppo 95 ultimate. Audio is een stuk dynamischer en 'de bubbel' is groter. Moet toch snel weg zijn lijkt mij. ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

mancaver

Quote from: PascalP on April 24, 2019, 12:41:05
Had je deze niet 3 weken geleden te koop aan kunnen bieden voordat ik een Oppo 103D gekocht heb :P
Ga er van uit dat deze een standaard 103 achter zich laat?
Tuurlijk niet. Zit een aantal jaren ontwikkeling tussen en de 93 heeft geen 4K upscaling en 3D mogelijkheden. Verouderde machine met een supermodificatie erop... BNiet te vergelijken dus als BD speler. Ga je inderdaad voor muziek.... NO BRAINER

Cobraatje

#5
Geen 3D op de Oppo 93, natuurlijk wel.
Idd geen 4k maar op 1080P geeft de Oppo Ultimate zeker gelijkwaardig beeld aan 4K spelers ondanks de upscaling.
Zelf vergeleken met 2x Blu ray Constantine op mijn Oppo 93 CM en Panasonic UB424.
Zoals al eerder aangegeven, van harte welkom om eigen speler mee te nemen om te vergelijken.





Cobraatje

#6
Ga de Oppo 93 omdat het handiger voor mij is, inruilen bij CineMike Benelux.

Voor de geïnteresseerden, deOppo 93 komt dan via Viktor wel weer op de markt :)