Jaren terug hier veel actief geweest (alleen password kwijt, dus nu Isjaja2

) en toen via forumleden de volgende set samengesteld:
- Yamaha Pianocraft (RDX-E700, klasse D)
- Q-Acoustics 1010 (monitors)
- Ruark Vita series 50 (sub, high level aangesloten)
Altijd (heel) veel plezier van gehad, maar merk dat het in mijn nieuwe grotere ruimte (studio van 40m2, loopt schuin van 3 naar 5m breed, plafond 3,5m, genoeg gordijnen/zachte oppervlakken) wat body tekort komt. Sub staat goed ingesteld, maar heb het idee dat het midden toch wat tekort komt, blijft soms wat 'dun' klinken.
Dus: tijd voor een upgrade. Wat ik zoek? Een feestje, plezier!! Luister veel elektronisch (techno) en kijk er films en series mee. Buren hebben nooit geklaagd, dus goed geisoleerd hier (nieuwbouw). Bronnen zijn Chromecast (netflix, npo etc) en Chromecast audio (spotify HQ, soundcloud, TuneIn) en films via de USB. Ik verwacht dus geen wonderen, maar heb het idee dat het geluid veel voller, strakker en rijker kan. (oude) referentie qua wow-erlebnis: Quadral Shogun phonologue gold II op stevige sony-versterker; strak, vol en met een hoog dat letterlijk los in de ruimte hing door de bandtweeter, heel gaaf.
Dus de vraag: hoe zouden jullie deze set upgraden voor tussen de 300 en 700 euro? Gedeeltelijk of helemaal vervangen? Alles mag, nieuw ook, maar zie ook dat er 2ehands heel veel moois te koop staat. Neig naar vloerstaanders, maar ben ook wel benieuwd wat de nieuwe generatie actieve speakers doet. Speakers staan naast een 2,5m breed tv-meubel, maximaal 20cm van de muur af.
Weet dat ik zelf moet luisteren, maar gezien de focus op 2ehands ben ik qua richting eerst heel benieuwd naar jullie aanbevelingen/ favorieten!!