Versterker Standby Passthrough doet het opeens niet

Started by chrisssj2, April 22, 2019, 23:53:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

Ik maak gebruik van een USB AUNE T1SE dac en daarom heb ik liever dat de versterker uit(standby) staat, (minder stroom en minder warmte op de componenten.)

Situatie = veranderd van laptop naar nieuwe PC.
HDMI kanelen zijn hetzelfde gebleven, instellingen receiver niet veranderd.

Maar nu als ik de receiver uit zet neemt de standby functie het niet over en heb ik dus geen beeld meer, waar ik dat eerst wel gewoon had, omdat de passthrough van mijn beeld door gegeven werd blijkbaar.
Was er nooit bewust mee bezig maar vond het een fijne functie.

Die dus nu opeens niet meer lijkt te werken.

Het gaat om deze functie waarschijnlijk.
http://manuals.marantz.com/SR6011/EU/NL/GFNFSYkabkahie.php

Het gedeelte bij "HDMI doorgeven"

Heeft iemand idee wat hier aan de hand kan zijn?



Tabcam

Een aantal vragen:

  • Welke receiver betreft het?
  • Heb je al een andere ingang geprobeerd
  • Heb je veel instellingen veranderd?
  • Indien nee, kan je dan terug naar de fabrieksinstellingen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chrisssj2

#2
SR 6011 zoals je kunt zien in de handleiding die ik gepost heb.
Zoals ik zei heb ik ook geen kanalen en instellingen veranderd. (heb nu omdat je het gevraagd heb wel even een ander hdmi kanaal gepakt maar daar had ik exact hetzelfde en daarna dus weer terug gezet zoals hij stond)

Enige wat anders is, is mijn laptop ten opzichte van mijn nieuwe computer met clean windows installatie. laptop was op 1803, pc nu op 1809 windows 10.

Terug naar fabrieksinstellingen ga ik echt niet doen, dat is een "non oplossing" Het duurt een tijd om alle instellingen weer na te lopen en testen en ga niet bij elk dingetje hem opnieuw resetten..
Dat is idd wat het eerste wat snel geroepen word met een "probleem" Dat irriteerd mij nogal zwaar, dat is hetzelfde zeggen als, als je een probleem hebt. Installeer windows 10 opnieuw... Je zegt nog net niet koop een nieuwe computer.
Kijk ik snap best de redenatie erachter. En het is nogal eens zo inderdaad dat een probleem dan opeens weg is. Maar dat wilt niet zeggen dat je er achter komt wat het probleem is, dus als je het opnieuw tegen komt ben je weer de wormvormig aanhangsel.


Tabcam

Dat van die handleiding had ik scherper op kunnen zijn. De andere opmerkingen waren bedoeld om te helpen. Jammer dat het irriteert. Veel problemen lossen zich op met resetacties. Ik heb geen SR6011 dus zijn alle opmerkingen "algemene" debugzoekacties.

Succes met het vinden van de oorzaak.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Hoe staan deze settings bij je?

HDMI doorgeven
Selecteert hoe dit toestel de HDMI-signalen door de HDMI-uitgang zal voeren in de stand-bymodus.

Aan:

Draagt de ge­se­lec­teer­de HDMI-in­gang via de HDMI-uit­gang van de AV-ont­van­ger wan­neer dit toe­stel in stand-by­mo­dus is.

Uit
(Stan­daard) :

Er wor­den geen HDMI-sig­na­len door de HDMI-uit­gang van dit toe­stel ge­voerd in stand-by­mo­dus.

Bron doorgeven
Stelt de HDMI-aansluiting in die HDMI-signalen invoert wanneer in stand-by.

Laat­ste
(Stan­daard) :

De re­centst ge­bruik­te in­gangs­bron gaat naar de stand-by­mo­dus.

CBL/SAT / DVD /
Blu-ray / Game /
AUX1 / AUX2 /
Media Play­er / CD∗:

Door de ge­se­lec­teer­de in­gangs­bron stu­ren.

"Bron doorgeven" kan worden ingesteld wanneer een van de HDMI-aansluitingen is toegewezen aan "CD" voor de ingangsbron in de instelling "Ingang toewijzen". koppeling

"Bron doorgeven" kan worden ingesteld wanneer "HDMI bediening" is ingesteld op "Aan" of "HDMI doorgeven" is ingest
eld op "Aan". (HDMI doorgevenkoppeling, HDMI bedieningkoppeling)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

En werken andere HDMI bronnen wel in standby? of enkel de laptop die het niet doet?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

chrisssj2

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 11:45:50
Dat van die handleiding had ik scherper op kunnen zijn. De andere opmerkingen waren bedoeld om te helpen. Jammer dat het irriteert. Veel problemen lossen zich op met resetacties. Ik heb geen SR6011 dus zijn alle opmerkingen "algemene" debugzoekacties.

Succes met het vinden van de oorzaak.
Ik was niet "ge irriteerd" ik geef alleen aan dat de informatie die je vroeg al in de topic post stond.
En ja ik snap dat doorgaanse trouble shooting is "reset" en reboot'. Maar dat weet ik zelf idd al, en zoek echt de specifieke oorzaak.

chrisssj2

Quote from: PascalP on April 23, 2019, 11:53:45
En werken andere HDMI bronnen wel in standby? of enkel de laptop die het niet doet?

Andere HDMI bronnen heb ik exact hetzelfde. En de laptop was degene die het juist wel goed deed, de standby passthrough.
PC for some reason niet.

Dus in mijn hoofd denk ik dan is het een OS probleem?

chrisssj2

Quote from: PascalP on April 23, 2019, 11:52:57
Hoe staan deze settings bij je?

HDMI doorgeven
Selecteert hoe dit toestel de HDMI-signalen door de HDMI-uitgang zal voeren in de stand-bymodus.

Aan:

Draagt de ge­se­lec­teer­de HDMI-in­gang via de HDMI-uit­gang van de AV-ont­van­ger wan­neer dit toe­stel in stand-by­mo­dus is.

Uit
(Stan­daard) :

Er wor­den geen HDMI-sig­na­len door de HDMI-uit­gang van dit toe­stel ge­voerd in stand-by­mo­dus.

Bron doorgeven
Stelt de HDMI-aansluiting in die HDMI-signalen invoert wanneer in stand-by.

Laat­ste
(Stan­daard) :

De re­centst ge­bruik­te in­gangs­bron gaat naar de stand-by­mo­dus.

CBL/SAT / DVD /
Blu-ray / Game /
AUX1 / AUX2 /
Media Play­er / CD∗:

Door de ge­se­lec­teer­de in­gangs­bron stu­ren.

"Bron doorgeven" kan worden ingesteld wanneer een van de HDMI-aansluitingen is toegewezen aan "CD" voor de ingangsbron in de instelling "Ingang toewijzen". koppeling

"Bron doorgeven" kan worden ingesteld wanneer "HDMI bediening" is ingesteld op "Aan" of "HDMI doorgeven" is ingest
eld op "Aan". (HDMI doorgevenkoppeling, HDMI bedieningkoppeling)

Die settings staan op: "aan" en op CBL/SAT

PascalP

Ik neem dan maar even aan dat je laptop aan CBL/SAT ingang hangt?
En als je een andere HDMI bron op de CBL/SAT aansluit, doet deze het dan wel?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raphie

Als er niks veranderd is aan je receiver of fysieke aansluitingen, dan ligt het aan je PC settings, simple as that.

Maar eerst terug naar de basis
- ondertussen écht niks veranderd and receiver settings?
- kabels nog steeds fysiek hetzelfde?
- heb je wél beeld als alles aan staat? (Dus zijn sync/resolutie settings goed) kan de receiver überhaupt de settings weergeven?

Het kan zijn dat bij de upgrade naar 1809, de videodriver is vervangen door de Microsoft driver en er misschien überhaupt geen signaal wordt uitgestuurd, hoe staan je extern scherm settings in windows.

JBL PRX Power!

chrisssj2

Quote from: PascalP on April 27, 2019, 08:08:46
Ik neem dan maar even aan dat je laptop aan CBL/SAT ingang hangt?
En als je een andere HDMI bron op de CBL/SAT aansluit, doet deze het dan wel?

Ja laptop stond op deze zelfde ingang en daar bleek het wel te werken zoals gewenst.

chrisssj2

Quote from: Raphie on April 27, 2019, 08:36:20
Als er niks veranderd is aan je receiver of fysieke aansluitingen, dan ligt het aan je PC settings, simple as that.

Maar eerst terug naar de basis
- ondertussen écht niks veranderd and receiver settings?
- kabels nog steeds fysiek hetzelfde?
- heb je wél beeld als alles aan staat? (Dus zijn sync/resolutie settings goed) kan de receiver überhaupt de settings weergeven?

Het kan zijn dat bij de upgrade naar 1809, de videodriver is vervangen door de Microsoft driver en er misschien überhaupt geen signaal wordt uitgestuurd, hoe staan je extern scherm settings in windows.

- Ja niks veranderd aan receiver settings.
- kabels ook hetzelfde.
- Ja ik krijg beeld zodra ik op "power" druk. of tenminste geloof ik moet ik nog switchen met de afstandsbediening naar CBL/SAT. Dat weet ik ff niet uit mijn hoofd.

Ik heb de laatste nvidia drivers in 1809.
Waar vind ik de Externe scherm settings?
http://prntscr.com/nhzvbr
Het enige wat ik zo snel kon vinden in mijn display settings.

Tabcam

Kan het zijn dat de hdmi-handshake niet meer binnen een bepaalde tijd wordt gedaan? Zijn je energy settings nog hetzelfde? Je zou, als de laptop op de lader is aangesloten, het maximum performnce profiel aan kunnen zetten als die nog niet aan stond. Wie weet lukt het dan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chrisssj2

#14
Quote from: TabCam on April 28, 2019, 21:06:03
Kan het zijn dat de hdmi-handshake niet meer binnen een bepaalde tijd wordt gedaan? Zijn je energy settings nog hetzelfde? Je zou, als de laptop op de lader is aangesloten, het maximum performnce profiel aan kunnen zetten als die nog niet aan stond. Wie weet lukt het dan.
Beide systemen staan ingesteld op high performance.

Ben achter iets vreemds gekomen. Als ik de HDMI eruit trek (terwijl ik geen beeld heb en de receiver uit staat dus in standby)
En dan kabel er weer in. Krijg ik wel weer beeld, terwijl de receiver nog steeds uit/standby staat..

Waarom moet ik nu deze extra actie doen weird..Tenminste heb ik nu een manier op via standby modus te werken, maar dit hoort natuurlijk niet dat ik een kabel moet repluggen hiervoor.

Tabcam

Misschien dat windows het tijdelijk "uitgaan" van het beelduitvoerapparaat ziet als afsluiting. Het eruit en er weer insteken van de hdmi-kabel zorgt voor een reset van die toestand.

Ik heb het net geprobeerd op mijn Arcam AVR550 en Lenovo Yoga 2 Pro met Win10. Daar werkt het naar verwachting.  :wacko:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DB628

QuoteBen achter iets vreemds gekomen. Als ik de HDMI eruit trek (terwijl ik geen beeld heb en de receiver uit staat dus in standby)
En dan kabel er weer in. Krijg ik wel weer beeld, terwijl de receiver nog steeds uit/standby staat..

Ooit eens van een reparateur begrepen dat je nooit een HDMI stekker uit/in een werkend apparaat moet trekken/stoppen, dit kan beide apparaten slopen. Dus wees gewaarschuwd.

Tabcam

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Het kan altijd maar er staat geen grote spanning op of loopt geen stroom door. Heb nog nooit een hdmi-apparaat kapot zien gaan terwijl de hdmi-kabels verwisseld werden. Geen beeld kwam meestal door de instellingen.

Als je het doortrekt zou hetzelfde moeten gelden voor USB. Bij USB-C loopt nog veel meer stroom dan hdmi. Weet van geen enkel incident.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DB628

ik vertel alleen wat mij verteld werd door de technici van Mafico.

Tabcam

Quote from: DB628 on May  3, 2019, 18:34:30
ik vertel alleen wat mij verteld werd door de technici van Mafico.
Je verteld het iets sterker, door de Dus wees gewaarschuwd.. Ik probeer mijn eigen ervaringen in te brengen. Blijft gekleurd door mijn bril op de wereld  :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

#20
Hot swapping is gewoon onderdeel van de HDMI standaard hoor, zou in theorie dus geen enkel probleem moeten zijn.
Denk dat er eerder een mechanisch defect kan ontstaan door een slechte kwaliteit poort, geen contact, slechte verbinding etc.

Kan uit eigen ervaring spreken dat ik DAGELIJKS meerdere malen mijn laptop via HDMI aansluit op presentatie displays etc. en nog nooit een probleem gehad (net als meerdere collega's bij ons op kantoor).
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

chrisssj2

Ik heb wel eens een defect hdmi poort gehad op mijn plasma tv (elektrische schock kwam er vanaf) Dus het is mogelijk.. maar zat altijd te kutten omdat ik hem er niet goed in kreeg. dus als je hem er in 1x in douwt zal het wel meevallen.

Maargoed enig idee waarom ik dit uberhaupt nu moet doen? eerst gebeurde dit automatisch.

Tabcam

Quote from: chrisssj2 on May  4, 2019, 17:26:56
Ik heb wel eens een defect hdmi poort gehad op mijn plasma tv (elektrische schock kwam er vanaf) Dus het is mogelijk.. maar zat altijd te kutten omdat ik hem er niet goed in kreeg. dus als je hem er in 1x in douwt zal het wel meevallen.

Als je beide apparaten uitschakelt, verbind en dan weer inschakelt krijg je net zo goed een schok en/of kapotte apparatuur las en poort defect is.

Quote from: chrisssj2 on May  4, 2019, 17:26:56
Maargoed enig idee waarom ik dit uberhaupt nu moet doen? eerst gebeurde dit automatisch.
Helaas, nog niet iets dat ik zo kan bedenken. Hoe lang blijft het beeld weg als je de receiver uitschakelt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chrisssj2

Quote from: TabCam on May  4, 2019, 18:39:20
Als je beide apparaten uitschakelt, verbind en dan weer inschakelt krijg je net zo goed een schok en/of kapotte apparatuur las en poort defect is.
Helaas, nog niet iets dat ik zo kan bedenken. Hoe lang blijft het beeld weg als je de receiver uitschakelt?

Als ik de receiver uitschakel blijft het beeld dus geheel weg en gaat mijn LG TV op screensaver over omdat er niks gebeurd. Maakt niet uit hoe lang ik wacht of ik hem met de afstandsbediening op het juiste kanaal zet.
ALLEEN als ik de hdmi kabel erin en uit doe. Krijg ik mijn beeld weer terug na een aantal seconden.

Of wat ook helpt is, als alles uit staat, de TV eerst aan doen, even wachten. Dan de pc aandoen. En dan lijkt de standby passthrough soms ook te werken. Maar heb ook wel eens gehad van niet via deze methode.

Als ik eerst de PC aandoe, en daarna de TV krijg ik dus zowiezo geen beeld van de standby passthrough.

chrisssj2

Mysterie dus nooit opgelost...elke x blijf ik die kabel er uit jekkeren in en uit..