Opnemen van Ziggo op Windows pc of...?

Started by Sjaak_Banaan, April 20, 2019, 12:59:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Iemand vroeg mij laatst of het nog steeds mogelijk is om met een 'oude' TV-kaart met CI+ module in Windows op te nemen. Voorheen gebruikte hij hiervoor Windows Media Center in Windows 7.
Hij wil nu een nieuwe media-pc met Windows 10, maar daar zit Window Media Center niet meer in...

Opnemen op zijn Horizon box gaat prima zegt hij, maar hij neemt zo veel op dat die harddisk veel te klein is.
Hij heeft onlangs een 8TB schijf gekocht om zijn opnames te backuppen, dan hebben jullie een idee van de hoeveelheid...

Iemand hier ervaring mee of zijn er recorders die eenvoudig zo'n grote capaciteit aankunnen?
Ik wil graag zo'n pc voor hem bouwen, maar ik twijfel of dat de manier is. Het moet i.i.g. te backuppen zijn, dan zijn files in Windows wel handig.

Ik hoor graag hoe jullie dit zouden doen.



Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Witalik

check de laatste pagina van dit topic eens : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171799.msg3229637#msg3229637

Misschien kan je hier wel wat mee maken om op te kunnen nemen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Sjaak_Banaan

Thanks, dat ziet er interessant uit, maar ook wel vrij complex.

Kent niemand simpele software voor Windws 10 die dit doet zoals WMC in Windows 7?
Of een harddisk-recorder welke grote harddisks aankan of naar een netwerklocatie kan schrijven?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

eduard

Kan je niet gewoon opnemen via een humax decoder. Vervolgens kan je de humax volgens mij via het netwerk bereiken en de kan je de files van de humax overzetten naar een pc.

Sjaak_Banaan

Hmm.... als dat zou werken zou dat geweldig zijn. Ik had wel de usb-aansluiting gezien op zijn Horzion box, maar die zou Ziggo hebben afgesloten. Zal het vanavond eens proberen op mijn Humax, thanks! :)

Weet iemand toevallig of Horizon dat ook kan of alleen Humax?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

H B

Usb is op de horizon uitgeschakeld, op de humax via usb opnemen werkt maar die bestanden kan je alleen wat mee via het netwerk.

Sjaak_Banaan

Bedoel je dat ze alleen af te spelen zijn via de Humax als op je deze op usb opslaat?
En bij opslag op een netwerklocatie een htpc er bijvoorbeeld ook mee overweg kan of...?

Kan de Horizon box ook naar een netwerklocatie opslaan?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

H B

Als de humax in je netwerk opgenomen is en je hem op de juiste settings voor delen hebt staan kan je via een htpc of wat dan ook deze bestanden via UPNP afspelen, via ftp kan je deze bestanden ook naar een pc kopiëren wat niet kan is de usb uit de humax halen in een PC prikken en dan de bestanden  verplaatsen.

Sjaak_Banaan

Ah, nu zie ik wat je bedoelt, je kan opnemen op de Humax dmv een stikkie of harddisk (neem ik aan), vervolgens ftp aanzetten op je Humax en dan kun je deze via je pc benaderen en kopiëren naar een netwerklocatie.
Ik begreep het in het begin niet goed en dacht dat je kon opnemen naar een netwerklocatie via ftp.

Eens checken of Horizon dit ook kan, dan is het probleem van een volle harddisk op de Horizon eigenlijk opgelost.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

eduard

helaas kan dat niet op de horizon. Ziggo heeft deze helemaal dicht getimmerd. Ik raakte bij de wissel van mijn horizonbox dan ook al mijn opnames kwijt.

Mokumer45

Er kunnen wel degelijk opgeslagen films e.d. van een Horizon box "gered" worden door ze over te halen/kopiëren. Ik heb dat ongeveer een maand geleden gedaan voor mijn dochter via een Video/DVD recorder, die ik hier heb staan. Beide apparaten via een scartkabel verbonden, filmpje afgespeeld op de Horizon box en opgenomen op een writable DVD op mijn recorder. Ging prima zonder enig probleem of hapering.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Tabcam

In mijn Ziggo tijd had ik een Humax 5100C en kon je de schijf/stick lezen met DiskInternals Linuxreader. Je hebt ook hdmi recorders als je scart niet (in HD) kan opnemen. Weet alleen niet of je iets als een FuryHD nodig hebt om eventuele (illegale) copyright te verwijderen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sjaak_Banaan

Wat een gedoe om iets op te nemen zeg.... is dat nu ook al verboden of zo?  :(

....gisteren kwam ik nog een Windows Media Center Mod tegen, wellicht dat die werkend te krijgen is op Windows 10 icm die tv-kaart en CI+ module, dan is hij weer geholpen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Tabcam

Klopt, dat komt omdat digitaal verliesvrij kopiëren toestaat. Voor eigen gebruik geen probleem, maar het wordt al snel ook via andere kanalen verspreid.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mrrepel

Tvheadend geen optie ? Stukje back end software waarmee je kunt opnemen, transcoderen ,time shiften, streamen etc.

Sjaak_Banaan

Ik ben ermee aan het stoeien, maar de gecodeerde kanalen worden maar niet gepakt...
TV-Mosaic en MediaPortal 2 heb ik geprobeerd, maar nog zonder succes in HD.

De tv kaart is er eentje van Digital Devices - Optopus CI, iemand daar ervaring mee?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Ik kreeg gisteren te horen dat een CI+ module niet werkt in een HTPC, maar dat je daarvoor een Alphacrypt module met laatste firmware voor nodig hebt. Komende week eens kijken of we die ergens kunnen krijgen.

Over welke software heb jij het mrrepel?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

mrrepel

Tvheadend. In combinatie met oscam en een goedkope kaartlezer kan je alle zenders opnemen, streamen etc. Etc.

Sjaak_Banaan

Thanks, maar zie dat dit niet voor Windows is, dus heb nog even verder gezocht.

Vanochtend heb ik een Alphacrypt CI-module ontvangen geïnstalleerd i.c.m. TVmosaic.
Het was even prutsen, maar nu werkt het op al onze kanalen en ik kan opnames plannen.
De tv-gids wordt geupdate d.m.v. XMLTV, en de zender logo's zijn te downloaden bij TVmosaic.

Voor nu ben ik tevreden. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder