wall-mount of bookshelf als surround

Started by tebe, May 11, 2004, 17:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tebe

Om in de trend te blijven van de laatste topics heb ik ook een vraagje i.v.m. plaatsing en type van surround speakers.

Sinds kort zijn mijn vriendin en ik de gelukkige eigenaars van een mooi huis.  ;D
Er is wat renovatiewerk aan en de living wordt ook onderhanden genomen, rekening houdend met HT. De grootte van de living is 8,2 op 4,2

Aangezien ik mijn vriendin nog niet heb kunnen overtuigen van vloerstaanders als surround, zullen deze speakers opgehangen worden aan de muur. Nu weet ik niet wat kiezen. Oftewel gewone bookshelf (op een kast of schap op ongeveer 30cm van de muur) of de wall-mount versie. (vb audience 42 of 42w).

Qua plaatsing ben ik er ook nog niet uit. De speakers zouden op ongeveer 110° komen maar ik weet niet op welke hoogte (tss 1,5m en 2m). Ik zal zelf zeker gaan experimenteren met de hoogte, maar ik zou graag weten wat de ervaringen zijn. De surrounds zullen voornamelijk (80%) voor film gebruikt worden.

Mijn 2de probleem is dat ik achteraan met een groot raam zit en er geen plaats is om speakers te hangen. Nu dacht ik om de surround back speaker op te hangen aan het plafond.  Of kan ik het dan beter bij 5.1 houden

Groeten,

Tom