Nieuw Ziggo modem

Started by Teejoo, April 16, 2019, 19:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#50
Quote from: B-art on April 19, 2019, 15:10:34
Ze kunnen inderdaad op afstand je instellingen voor 2,4 en 5G, bridge mode etc. zo voor je instellen. Kun je ook zelf doen.
Ik wil het bridgen net zelf kunnen instellen, en ik begreep dus dat dat bij dit niet zou gaan. Hij is inmiddels binnen. Ik zal hem morgen eens aansluiten en kijken wat wel en niet kan.

De rest wil je uiteraard altijd zelf aanpassen. Op zich wel minder dat een medewerker van ziggo überhaupt dingen in mijn router actief kan instellen.

Witalik

Ik merk geen problemen met latency of hoge ping of uitvallen icm met de Connect box. Qua Wifi is deze vele malen beter dan mijn redelijke goed aangeschreven. Asus RT-AC66U.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

i2Paq

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 19:30:42
Ik wil het bridgen net zelf kunnen instellen, en ik begreep dus dat dat bij dit niet zou gaan. Hij is inmiddels binnen. Ik zal hem morgen eens aansluiten en kijken wat wel en niet kan.

De rest wil je uiteraard altijd zelf aanpassen. Op zich wel minder dat een medewerker van ziggo überhaupt dingen in mijn router actief kan instellen.

Gewoon even los bedraad aan je laptop koppelen, kun je rustig experimenteren.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: i2Paq on April 19, 2019, 20:52:21
Gewoon even los bedraad aan je laptop koppelen, kun je rustig experimenteren.
heb de connect net even aangesloten en ingelogd. Er valt dus zelf niets te bridgen. Alleen maar wat dhcp en wifi stuff.
Gek genoeg kon ik via mijn bedrade aansluiting prima inloggen, maar lukt het niet om op internet te komen. Ondanks dat het modem aangeeft dat er verbinding is. Heb de Ubee weer even ingeprikt. Netfllix kijken 😊

Morgen even opnieuw checken

B-art

#54
Connect ontvangen en probleemloos aangesloten, nu controleren of Roon en Qobuz zonder hick ups gaan draaien. Deze snelheid van 172 haal ik met wifi op 5G. Op 2,4G maar 48 maar die gebruik ik toch niet. Ping 13. Bedraad volle 250. Testen maar.

Heb mij er even in verdiept, maar de genoemde jitter/packet loss in IP-netwerken is een geheel andere jitter dan die waar we het anders altijd over hebben neem ik aan. De ene leidt tot hick ups de andere tot scherp geluid. Klopt toch?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 21:57:14
heb de connect net even aangesloten en ingelogd. Er valt dus zelf niets te bridgen. Alleen maar wat dhcp en wifi stuff.
Gek genoeg kon ik via mijn bedrade aansluiting prima inloggen, maar lukt het niet om op internet te komen. Ondanks dat het modem aangeeft dat er verbinding is. Heb de Ubee weer even ingeprikt. Netfllix kijken 😊

Morgen even opnieuw checken

Had zelfde probleem met internet, ga naar probleemoplosser Windows 10 activeren, beheerdersaccount, alle netwerkinstellingen verwijderen bij nieuwe opstart, kastje aanlaten, opnieuw opstarten, nieuwe ethernetverbinding, wifi activeren en voila.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Draadloos heb ik nu dit:

Teejoo

Quote from: B-art on April 20, 2019, 15:15:58
Had zelfde probleem met internet, ga naar probleemoplosser Windows 10 activeren, beheerdersaccount, alle netwerkinstellingen verwijderen bij nieuwe opstart, kastje aanlaten, opnieuw opstarten, nieuwe ethernetverbinding, wifi activeren en voila.
Nu werkt het wel meteen. Ik denk dat ik gisteren niet genoeg geduld heb gehad ;-)

Bedraad  8):

B-art

#58
En met een van ziggo onafhankelijke goede speedtest kom ik uiteraard lager uit, ongeveer twee derde van dat wat ziggo speedtest zegt, maar binnen de betonnen muren toch aanvaardbaar. In ieder geval veel beter dan het was: https://speedof.me. Latency 18 ms wordt ook aangegeven die is ook aanvaardbaar.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

#59
Welke waarde heb je dan bij speedtest.net? Is er als app voor windows 10 en smartphone, zie hierboven. Die is idd ook onafhankelijk.

Heb hem wel laten omzetten naar bridge mode. De medewerker gaf aan dat dat 24uur zou duren, maar ik zag hem al vrij snel rebooten en een ander ip adres uitgeven. Zojuist router er weer achter gehangen en dat lijkt nu te werken.

Teejoo

Hoe kun je aan de connect box zien of hij in bridge mode staat?

B-art

#61
Quote from: Teejoo on April 20, 2019, 19:27:03
Welke waarde heb je dan bij speedtest.net? Is er als app voor windows 10 en smartphone, zie hierboven. Die is idd ook onafhankelijk.

Heb hem wel laten omzetten naar bridge mode. De medewerker gaf aan dat dat 24uur zou duren, maar ik zag hem al vrij snel rebooten en een ander ip adres uitgeven. Zojuist router er weer achter gehangen en dat lijkt nu te werken.

Komt uit op 173, zelfde als ziggo, maar vind nu alles prima als je van 48 komt met de Cisco. Speedof.me is betrouwbaarder html5 en lager met een test in blokken: 139

Hoe je kunt zien dat de connect in mode staat weet ik nog niet. Hou het eerst zo.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Quote from: Teejoo on April 20, 2019, 19:34:50
Hoe kun je aan de connect box zien of hij in bridge mode staat?
Ben er inmiddels achter. Je ziet het in het menu omdat de wifi opties en dhcp etc verdwenen. Maar ook omdat je op een ander IP ader inlogt.

Werkt toch wel erg fijn zo met de eigen router.

Teejoo

#63
Quote from: B-art on April 20, 2019, 19:36:32
Komt uit op 173, zelfde als ziggo, maar vind nu alles prima als je van 48 komt met de Cisco. Speedof.me is betrouwbaarder html5 en lager met een test in blokken: 139

Hoe je kunt zien dat de connect in mode staat weet ik nog niet. Hou het eerst zo.
Als ik die speedtest gebruik komt ik nu op deze waardes voor vast (1e) en mobiel (2e). Prima dus. Meer snelheid heb je idd niet nodig, dus als het zo doorgaat kunnen we tzt gewoon een abonnement downgraden als dat verder geen consequenties heeft voor eventuele andere voordelen zoals de combi met Vodafone.

B-art

#64
Prima waarden inderdaad, ik zou wel even je ip-adres wegpoetsen op het plaatje. Welke netgear heb je?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

i2Paq

Quote from: Teejoo on April 21, 2019, 11:08:04
Als ik die speedtest gebruik komt ik nu op deze waardes voor vast (1e) en mobiel (2e). Prima dus. Meer snelheid heb je idd niet nodig, dus als het zo doorgaat kunnen we tzt gewoon een abonnement downgraden als dat verder geen consequenties heeft voor eventuele andere voordelen zoals de combi met Vodafone.

Ik heb dus mijn Abo omlaag gebracht om de Cisco te kunnen houden zonder dat dit enig impact had op TV/Telefoon/Vodafone.

Alleen hadden die prustsers van Ziggo snachts bij het omzetten ipv. mijn Cisco hierbij actief te laten de Connect geactiveerd en had ik geen Internet meer  :mad:

Was wel met 1 belletje s'morgens  binnen 5min. opgelost  :clapping:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: B-art on April 21, 2019, 11:10:29
Prima waarden inderdaad, ik zou wel even je ip-adres wegpoetsen op het plaatje. Welke netgear heb je?
Aangepast, bedankt. Ik heb een Nighthawk R7000 en nog 3 TP-Link EAP245  accespoints. Deze mobiele meting was via zo'n accespoint, maar dat maakt niet uit qua sneheid.