Nieuw Ziggo modem

Started by Teejoo, April 16, 2019, 19:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Quote from: i2Paq on April 17, 2019, 17:48:36
Het is du de Cisco EPC3928AD.

Deze kan, volgens Ziggo, de nieuwe snelheid van 250 niet aan.

Ook gebeld met Ziggo, volgens hen kan de Cisco 250 Mbit/s, staat ook op de website van Ziggo en is ook zo volgens de speedtest. Dit geldt alleen voor bekabeld overigens. Dankzij gewapend betonnen muren heb ik voor Wifi slechts 68 Mbit/s en dan ook nog alleen met 5G. Met 2.4G is dit slechts 48 Mbit/s. Ziggo heeft op hun voorstel de zaak vanuit Ziggo gereset. Had ik beter niet kunnen doen want nu moet ik 5G weer opnieuw instellen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

TopGun2010

Quote from: Teejoo on April 18, 2019, 15:32:43
Van het modem dat maar tot 200Mbit/s kan downloaden? Of bedoel je iets anders?
Nee, die van mij gaat tot 500 geloof ik
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: i2Paq on April 18, 2019, 17:13:38
Ja, maar bij mij is het abo aangepast.

Minder snelheid, 200Mb ipv. 250Mb, maar ook minder kosten; Win-Win.
Ja, dat wordt inderdaad een volgende stap. Hoeveel upload heb je? Want dat is wel fijn merk ik, zeker nu ik Office 365 heb en meer in de cloud aan het zetten ben.

B-art

#28
Wat is jullie wifi snelheid dan? Snelheid is nu helemaal brak. Zie op allestoringen.nl grote storing ziggo al vanaf 12.00 uur. Technische dienst is onbereikbaar. Zal morgen wel weer eens kijken.

Weer gebeld en zelf gereset met knopje achterop. Snelheid is weer terug. Sukkels van ziggo kunnen ons modem nu niet meer vinden, hebben ook hun eigen inlog gewist blijkbaar. Gelukkig kunnen we er zelf wel bij.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Quote from: B-art on April 18, 2019, 20:11:05
Wat is jullie wifi snelheid dan? Snelheid is nu helemaal brak.
op m'n iphone via TP-link accespoint en dus nog 200 Mbit/s snelheid:

KillerbeeNL

hier ook netjes op 5G en een TP-link AC  router op een samsung S8 een mooie snelheid.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

B-art

#31
Hier maar 45 op mijn mobiel gemeten naast het modem. Ik ga straks bellen voor een monteur of nieuwe modem. Thanks.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

#32
Quote from: KillerbeeNL on April 19, 2019, 07:07:15
hier ook netjes op 5G en een TP-link AC  router op een samsung S8 een mooie snelheid.


En jij hebt nu 250Mbit/s als aansluiting?

Vandaag zou het nieuwe modem komen als het goed is. Zou de connect box zijn.

B-art

#33
Heb inmiddels gebeld met ziggo en krijg ook de connect. Oude modem is blijkbaar niet in orde. Op zich goede service van ziggo.

Reviews op tweakers lopen nogal uiteen van slecht tot goed. Weinig keus dus ik zal het zien.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

KillerbeeNL

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 08:05:48
En jij hebt nu 250Mbit/s als aansluiting?

Vandaag zou het nieuwe modem komen als het goed is. Zou de connect box zijn.
Als het goed is sinds kort 250Mbit maar ik heb de modem nog niet gereset , deze 200 voor een draadloze verbinding is keurig [emoji111]
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

B-art

#35
Herkent iemand zich in de beschreven problemen met de connect op internet? Hoge ping (200 tot 500!/ latency/ korte uitval problemen met de puma6 chip. Ziggo gevraagd om de technicolor modem zonder deze chip en problemen. Kon niet kiezen helaas, het magazijn pakt een doos met of de connect of de technicolor en heeft geen zin om te kijken wat er in zit. Heb maar even een mail gestuurd hierover.

Technicolor wordt niet meer geleverd en blijkt helemaal prut. Ziggo geeft aan dat de connect eigenlijk alleen voor gamers problemen oplevert en biedt dan de Ubee UBC1318ZG plus extra wifi router aan als alternatief. Is 1000 Mbit/s. Lijkt mij niet nodig dus ik ga dan maar de connect proberen. We zullen zien.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Waarom levert de connect dan problemen met Gamers?

B-art

#37
Veel hick ups, latency problemen, hoge ping, jitter, packet loss, staat veel over op tweakers en consumentbond website. Levert dus alleen een probleem op voor heavy users. Probleem dus voor applicaties die een snelle respons nodig hebben. Moet nog zien of dat ook voor muziek streamen geldt. Zo ja dan hou ik het bij Cisco, dan maar een lage snelheid.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

RonG

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 12:33:42
Waarom levert de connect dan problemen met Gamers?

Bij mij niet iig, maar ben dan ook geen hardcore gamer 8)

RonG

Quote from: B-art on April 19, 2019, 12:42:23
Veel hick ups, latency problemen, hoge ping, jitter, packet loss, staat veel over op tweakers en consumentbond website. Levert dus alleen een probleem op voor heavy users. Probleem dus voor applicaties die een snelle respons nodig hebben. Moet nog zien of dat ook voor muziek streamen geldt. Zo ja dan hou ik het bij Cisco, dan maar een lage snelheid.

Anders zet je deze in bridge en hang je je eigen router eraan, probleem opgelost toch?

B-art

Was ook het voorstel van ziggo. We zullen het testen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jeroen V

Ik heb de ConnectBox ook in bridge mode staan, en dat werkt echt prima... Ping tijden vind ik prima (zie onderstaand) maar ik ben ook geen hardcore gamer...


B-art

En geen problemen met highres streamen?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Teejoo

Quote from: Jeroen V on April 19, 2019, 13:43:26
Ik heb de ConnectBox ook in bridge mode staan, en dat werkt echt prima... Ping tijden vind ik prima (zie onderstaand) maar ik ben ook geen hardcore gamer...


Doen ze dat direct op afstand instellen als je belt? Ik vind het zo vreemd dat je dat niet zelf kunt.

B-art

Ze kunnen inderdaad op afstand je instellingen voor 2,4 en 5G, bridge mode etc. zo voor je instellen. Kun je ook zelf doen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

RonG

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 14:59:54
Doen ze dat direct op afstand instellen als je belt? Ik vind het zo vreemd dat je dat niet zelf kunt.

Ik begreep dat oude UPC klanten dat wel zelf kunnen maar bestaande ziggo klanten niet.

B-art

No problem, ze lezen je modem uit en je kunt de gewenste instellingen doorgeven
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Levering connect morgen al zal verslag uitbrengen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jeroen V

Quote from: RonG on April 19, 2019, 15:20:51
Ik begreep dat oude UPC klanten dat wel zelf kunnen maar bestaande ziggo klanten niet.
Klopt.... ik kan het ook gewoon zelf instellen... (in voormalig UPC gebied)

i2Paq

Ik kon, Ziggo gebied, gewoon veel aanpassen in de Connect.

Alleen kan je in de Connect niet zaken aanpassen die wel kunnen in de Cisco.

Ook Ziggo kan/wil dat niet voor je doen.

Vandaar dat hij terug ging omdat ik 1-2-3 geen router kon vinden (zonder WiFi) die het zelfde kan als de Cisco.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70