Nieuw Ziggo modem

Started by Teejoo, April 16, 2019, 19:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik gebruik nog altijd mijn Ubee EVM3200 modem. Het is ook alleen een modem en erachter m'n eigen netgear router. Altijd maximale snelheid (200) en stabiel.

Ik heb het idee dat hij na 10 jaar niet meer meekomt met de nieuwe ziggo snelheid (250). Wat zijn de huidige modems van ziggo? Zijn die ok?

Lucky.L

Ik heb sinds 2 weken de laatste nieuwe van Ziggo en ik vind hem goed.
Download 300 en bij mijn oude viel Spotify er om de haverklap eruit en nu nog geen 1x.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

raindog

Hier sinds een jaar de Ziggo Connect modem en router. Vroeger gebruikte ik steevast de routerfuncties van de Ziggo modems niet omdat ik ze te traag of te buggy vond. Maar de Connect doet het gewoon goed. Mijn twee (redelijk recente) Netgear modems doen het nu niet beter qua snelheid en die heb ik op dit moment allebei in brugmode op de Connect geschakeld.
Al met al erg tevreden dus over de nieuwere modem/router.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Ik zie dat er 2 connectboxen zijn? Maakt dat nog wat uit?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem

Teejoo

Quote from: raindog on April 16, 2019, 19:52:53
Hier sinds een jaar de Ziggo Connect modem en router. Vroeger gebruikte ik steevast de routerfuncties van de Ziggo modems niet omdat ik ze te traag of te buggy vond. Maar de Connect doet het gewoon goed. Mijn twee (redelijk recente) Netgear modems doen het nu niet beter qua snelheid en die heb ik op dit moment allebei in brugmode op de Connect geschakeld.
Al met al erg tevreden dus over de nieuwere modem/router.
Ik gebruik een Nighthawk R7000. Ik heb veel vaste IP-adressen toegewezen dus het is wel handig als ik die blijf gebruiken. Maar ik kan dan beide uiteraard eens testen. Kun je de IP range naar believen aanpassen bij de connect?

br@m

Quote from: Teejoo on April 16, 2019, 19:43:51
Ik gebruik nog altijd mijn Ubee EVM3200 modem. Het is ook alleen een modem en erachter m'n eigen netgear router. Altijd maximale snelheid (200) en stabiel.

Ik heb het idee dat hij na 10 jaar niet meer meekomt met de nieuwe ziggo snelheid (250). Wat zijn de huidige modems van ziggo? Zijn die ok?

De Ubee komt niet meer mee met de voortdurende verhoging van de snelheid door Ziggo idd. Als je de mediabox XL wilt gebruiken krijg je de Connect box en ja die is okee. Beter dan de Ubee, althans bij mij. Bij mij werd ook de wall outlet vervangen om de hogere bandbreedte en interactieve TV mogelijk te maken (alles netjes doorgemeten hier, kabel was goed genoeg), gratis gedaan door de monteur van Ziggo. Ik heb ook mijn eigen router  achter de connect box en dat werkt prima inclusief VPN om van buiten op mijn eigen LAN te komen.

Ben al heel lang bij Ziggo (voorheen Casema), heb twee motorola modems gehad, een of twee ubees en nu de connect box. In het begin van deze eeuw waren er best wat problemen maar al jaren tijd is de service en ook het netwerk van Ziggo echt top. Ben er zeer over te spreken, enkel de voortdurende tariefstijgingen zijn minder leuk.

Verschillen tussen de varianten van de Connect Box ken ik niet, die ik nu heb is mijn eerste, heb even gekeken en die van mij is van Compal, inmiddels een jaar of twee oud denk ik.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

raindog

Quote from: Teejoo on April 16, 2019, 20:22:47
Kun je de IP range naar believen aanpassen bij de connect?

Ja, dat kan. Fixed IP instellen gaat ook heel makkelijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jeroen V

Quote from: Teejoo on April 16, 2019, 19:43:51
Ik gebruik nog altijd mijn Ubee EVM3200 modem. Het is ook alleen een modem en erachter m'n eigen netgear router. Altijd maximale snelheid (200) en stabiel.

Ik heb het idee dat hij na 10 jaar niet meer meekomt met de nieuwe ziggo snelheid (250). Wat zijn de huidige modems van ziggo? Zijn die ok?
Ik vind ze als modem prima, maar niet als access point of router... Ik heb de ConnectBox dan ook in bridge mode staan en gebruik een eigen router/firewall met losse access points waarmee ik in het hele huis (en tuin) perfecte wifi en snel internettoegang heb...

RonG

Ik vind het nieuwe modem meer als prima, ook als router. Wifi bereik is voor mij voldoende en verder werkt alles zoals het hoort.
Ik gebruik mijn extra router iig niet meer.

i2Paq

De Conncetbox kan veel minder dan de ouder Cisco variant.

BV. het IP-adres van de Connectbox zelf aanpassen kan niet. Deze is altijd de laagste in de range (standaard xxx.xxx.xxx.1)

Ik wilde hem op xxx.xxx.xxx.254 hebben, dat gaat dus niet.

Verander je de DHCP range dan veranderd dus het IP-adres van deze Ziggo ook, als je bv. de range aanpast naar xxx.xxx.xxx.100 t/m xxx.xxx.xxx.150.

Ander zaken zijn ook niet meer uit te lezen cq. de configureren.

Ik heb hem dus terug gestuurd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RonG

#10
Quote from: Teejoo on April 16, 2019, 20:22:47
Ik gebruik een Nighthawk R7000. Ik heb veel vaste IP-adressen toegewezen dus het is wel handig als ik die blijf gebruiken. Maar ik kan dan beide uiteraard eens testen. Kun je de IP range naar believen aanpassen bij de connect?

Om dit te omzeilen had ik de IP range in de ziggo router aangepast naar de range van de vorige router.

Hierna werkte alles in mijn netwerk weer, hoefde nergens iets aan te passen

Teejoo

Quote from: i2Paq on April 17, 2019, 14:14:35
De Conncetbox kan veel minder dan de ouder Cisco variant.

BV. het IP-adres van de Connectbox zelf aanpassen kan niet. Deze is altijd de laagste in de range (standaard xxx.xxx.xxx.1)

Ik wilde hem op xxx.xxx.xxx.254 hebben, dat gaat dus niet.

Verander je de DHCP range dan veranderd dus het IP-adres van deze Ziggo ook, als je bv. de range aanpast naar xxx.xxx.xxx.100 t/m xxx.xxx.xxx.150.

Ander zaken zijn ook niet meer uit te lezen cq. de configureren.

Ik heb hem dus terug gestuurd.
Da's minder. Is dat de Cisco EPC3928AD? Die heb ik hier ook nog liggen.

i2Paq

Quote from: Teejoo on April 17, 2019, 15:37:41
Da's minder. Is dat de Cisco EPC3928AD? Die heb ik hier ook nog liggen.

Ik kijk vanavond even.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Ben trouwens met Ziggo aan het chatten, geven ze eerst aan dat mijn modem het wel moet kunnen. Maar zij hebben het over de opvolger met wifi. Vervolgens dat mijn abonnement niet omhoog gaat terwijl ik netjes de mail heb gehad en het ook gewoon overal te lezen is dat dit ook voor bestaande abonnementen is met mijn snelheid.

Ze weten het niet helemaal daar..

br@m

Quote from: RonG on April 17, 2019, 14:14:32
Ik vind het nieuwe modem meer als prima, ook als router. Wifi bereik is voor mij voldoende en verder werkt alles zoals het hoort.
...

Dat is ook mijn ervaring, wifi van de connect box is zeer krachtig, krachtiger dan mijn eigen AP op max vermogen. Toch gebruik ik mijn eigen wifi netwerk en niet dat van de connect box. Maar dat is omdat ik nu eenmaal mijn eigen router wil. De reden daarvoor is dat als Ziggo weer eens met een nieuw modem komt ik niets opnieuw hoef in te stellen enkel het nieuwe modem aansluiten op de WAN poort van mijn LAN router.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Mokumer45

@ Teejoo: Ziggo is echt niet het enige bedrijf, die er soms een zootje van maken. Mijn jongste dochter is enige tijd geleden verhuisd naar een nieuwbouwwijk, waar (nog) geen KPN aansluitingen aanwezig zijn. Zij wilde haar KPN-internet abo van haar oude adres dus opzeggen. Dat kon niet, want daarvoor moest de router aangesloten zijn (rarara waarom?). Zij heeft uiteindelijk geregeld dat hij op mijn adres aangesloten ging worden, maar toen de monteur kwam, viel hij van verbazing bijna om en snapte hij er niets van - zeer begrijpelijk. Uiteindelijk hier toch maar aangesloten op een aanwezige 2e aansluitpunt en af laten sluiten door hem. Vervolgens heeft zij op mijn adres al 4 of 5 keer een brief van KPN ontvangen, waarin verzocht wordt bepaalde apparatuur terug te sturen, die niet in haar bezit is (of nog steeds in gebruik is - Digitenne?). Ze heeft elke keer kontakt met KPN opgenomen en de hele boel uitgelegd, maar tot nu toe blijven er nog steeds brieven bij mij binnen komen. Ze snappen het blijkbaar nog steeds niet of de interne communicatie klopt voor geen meter. Eergisteren de zoveelste brief met dezelfde inhoud voor haar hier ontvangen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

myself

Quote from: Teejoo on April 16, 2019, 19:43:51
Ik gebruik nog altijd mijn Ubee EVM3200 modem. Het is ook alleen een modem en erachter m'n eigen netgear router. Altijd maximale snelheid (200) en stabiel.

Ik heb het idee dat hij na 10 jaar niet meer meekomt met de nieuwe ziggo snelheid (250). Wat zijn de huidige modems van ziggo? Zijn die ok?
Per 15 april is voor jou de snelheid omhoog gegaan naar 250, maar je moet wel ff je modem resetten of anders wachten tot ze hem de komende 2 weken vanuit ziggo een reset geven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Teejoo

Quote from: myself on April 17, 2019, 16:54:59
Per 15 april is voor jou de snelheid omhoog gegaan naar 250, maar je moet wel ff je modem resetten of anders wachten tot ze hem de komende 2 weken vanuit ziggo een reset geven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat heb ik uiteraard gedaan toen ik de mail kreeg dat de verhoging was uitgevoerd. Ik zie ook aan de upload dat het is uitgevoerd.

i2Paq

#18
Het is du de Cisco EPC3928AD.

Deze kan, volgens Ziggo, de nieuwe snelheid van 250 niet aan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Teejoo

Quote from: i2Paq on April 17, 2019, 17:48:36
Het is du de Cisco EPC3928AD.

Deze kan, volgens Ziggo, de nieuwe snelheid van 250 niet aan.
Dat is dan wel weer jammer. Krijg zojuist bericht dat ik een nieuw modem krijg. Weet alleen nog niet welk.

i2Paq

Quote from: Teejoo on April 17, 2019, 18:40:45
Dat is dan wel weer jammer. Krijg zojuist bericht dat ik een nieuw modem krijg. Weet alleen nog niet welk.

Is je oude snelheid niet toereikend dan?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

TopGun2010

Loopt nu strak op 250/25, even de stekker 10 sec uit de " muur " halen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: i2Paq on April 17, 2019, 19:54:41
Is je oude snelheid niet toereikend dan?
Tja, je wilt toch hebben wat je krijgt aangeboden zullen we maar zeggen  ;)

Teejoo

Quote from: TopGun2010 on April 18, 2019, 12:04:58
Loopt nu strak op 250/25, even de stekker 10 sec uit de " muur " halen.
Van het modem dat maar tot 200Mbit/s kan downloaden? Of bedoel je iets anders?

i2Paq

Quote from: Teejoo on April 18, 2019, 15:31:03
Tja, je wilt toch hebben wat je krijgt aangeboden zullen we maar zeggen  ;)

Ja, maar bij mij is het abo aangepast.

Minder snelheid, 200Mb ipv. 250Mb, maar ook minder kosten; Win-Win.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70