Desktop USB headset probleem

Started by Sk, April 16, 2019, 12:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Goedemiddag!

Sinds kort heb ik een Jabra headset op de zaak welke is aangesloten op een HP desktop. De headset is o.a. met een USB kabel verbonden aan de PC. Het heeft 1 a 2 dagen gewerkt en nu werkt het niet meer. Als ik in Apparaatbeheer kijk staat er een uitroepteken met als naam "Samengesteld USB-Apparaat" Zodra ik de kabel eruit haal is deze ook weer verdwenen.

Ik heb de chipset drivers al eens geïnstalleerd maar dit loste het probleem niet op.

bij eigenschappen zie ik het volgende staan: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)

Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat.

Op het tabblad "gebeurtenissen" zie ik nog het volgende:

Device USB\VID_0B0E&PID_030C\745C4BE35DB0022F00 was not migrated due to partial or ambiguous match.

Last Device Instance Id: USB\VID_0781&PID_5581\4C530001010309115354
Class Guid: {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}
Location Path:
Migration Rank: 0xF000FFFFFFFFF122
Present: false
Status: 0xC0000719

Heeft één van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het stuurprogramma verwijderen en opnieuw laten detecteren helpt niet en ook een reboot van het systeem niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Michaël
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Tabcam

Klinkt eerder als kapotte hardware dan als verkeerd geïnstalleerde software. Je kan proberen om de driver zelf te downloaden en installeren of naar nieuwe hardware te laten zoeken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sk

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 08:24:23
Klinkt eerder als kapotte hardware dan als verkeerd geïnstalleerde software. Je kan proberen om de driver zelf te downloaden en installeren of naar nieuwe hardware te laten zoeken.

Ik had de headset in 1 van de USB poorten zitten aan de voorkant. Ik heb zojuist geprobeerd om hem in de achterkant te steken en ook daar hetzelfde probleem.

De Jabra software heb ik geïnstalleerd staan maar die ziet de headset helaas niet. Ik denk toch echt dat het een driver/software achtig iets is, maar kom er niet achter.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Vanochtend zette ik de PC aan en nu werkt de headset weer wel. Het uitroepteken bij "Samengesteld USB-Apparaat" in apparaatbeheer is nu ook weg.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mokumer45

De wondere wereld der elektronica/software/hardware. Ik heb maanden lang geen back-up verkregen, PC stond het wel te doen, kon het helemaal volgen. Maar op het eind gaf hij dan aan, dat hij het niet naar de beteffende schijf kon/mocht schrijven, terwijl je zag, dat het wel gebeurde. Kon die schijf ook normaal benaderen en o.a. foto's en muziek er op wegschrijven. Waarschijnlijk lag het aan een update van Windows 10 en opeens was het een paar weken geleden weer in orde en maakt hij gewoon weer back-ups. Waarschijnlijk via een update gerepareerd.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Sk

Quote from: Mokumer45 on April 24, 2019, 09:36:49
De wondere wereld der elektronica/software/hardware. Ik heb maanden lang geen back-up verkregen, PC stond het wel te doen, kon het helemaal volgen. Maar op het eind gaf hij dan aan, dat hij het niet naar de beteffende schijf kon/mocht schrijven, terwijl je zag, dat het wel gebeurde. Kon die schijf ook normaal benaderen en o.a. foto's en muziek er op wegschrijven. Waarschijnlijk lag het aan een update van Windows 10 en opeens was het een paar weken geleden weer in orde en maakt hij gewoon weer back-ups. Waarschijnlijk via een update gerepareerd.

Wat apart zeg! Sommige Windows updates kunnen inderdaad soms roet in het eten gooien. Fijn dat het in ieder geval opgelost is.

Ik ben benieuwd wat mijn systeem doet als ik hem morgen weer aanzet. Hopelijk is het nu opgelost.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

En wederom een uitroepteken bij ""Samengesteld USB-Apparaat"

Iemand nog tips?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Tabcam

Een vervelend probleem! De voor de hand liggende zaken heb je vast geprobeerd zoals opnieuw opstarten. Elke keer de driver verwijderen en dan opnieuw installeren is echt vervelend.

In het ideale geval zou je een andere headset kunnen proberen maar vrijwel niemand heeft gen tweede set liggen. Ik hou niet van apparatuur die niet stabiel is en ben al snel geneigd naar iets nieuws uit te kijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sk

Quote from: TabCam on April 25, 2019, 10:19:34
Een vervelend probleem! De voor de hand liggende zaken heb je vast geprobeerd zoals opnieuw opstarten. Elke keer de driver verwijderen en dan opnieuw installeren is echt vervelend.

In het ideale geval zou je een andere headset kunnen proberen maar vrijwel niemand heeft gen tweede set liggen. Ik hou niet van apparatuur die niet stabiel is en ben al snel geneigd naar iets nieuws uit te kijken.

Bij het opnieuw starten werkt het de ene keer wel maar meestal werkt het juist niet.

Ik heb zojuist de headset van mijn collega geleend en ook dat werkt niet. Lijkt er echt op dat er software matig iets niet helemaal goed gaat. Maar wat dat is de vraag!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Tabcam

Ik zou een keer alle usb-devices verwijderen. Nadeeltje is dat alles dan opnieuw moet installeren maar wie weet ben je het probleem dan voor langere tijd kwijt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sk

Quote from: TabCam on April 25, 2019, 11:02:28
Ik zou een keer alle usb-devices verwijderen. Nadeeltje is dat alles dan opnieuw moet installeren maar wie weet ben je het probleem dan voor langere tijd kwijt.

Dit had ik ook al eens gedaan. Ik kon zelfs de muis en toetsenbord niet meer bedienen.  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Dit probleem lijkt opgelost te zijn. Het gaat nu drie dagen op rij goed. Ik heb de Jabra drivers verwijderd en dat blijkt de oplossing.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9