Windows 10 - Paar beginnersvragen

Started by VlisChris, July 7, 2019, 00:13:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Drivers zijn de native drivers. Gedownload van de site van BenQ zelf.

Driver Easy zal ik komende dagen naar gaan kijken.

Afgelopen twee dagen in de nacht gezeten, en dus weinig puf overdag om nog naar mijn computer te kijken. Vandaar de stilte :)


Het grote voordeel van mijn overstap: deze computer is zo ontzettend veel sneller.... Dat is wonderbaarlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Prik jij die hdmi-kabel in je moederbord (dus onboard) of heb je een aparte videokaart?
Misschien handig om je specs erbij te zetten.

Veel hdmi-aansluitingen op moederborden met video 'onboard' dus, gaan niet hoger dan fullHD... mogelijk is dat je probleem. Op het werk hebben wij ook hogere resolutie Benq schermen, maar via hdmi onboard gaan krijg je niet de volledige resolutie, dan kun je beter displayport gebruiken, die lijkt veel op hdmi, maar toch net wat anders. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Hm, dat is gek.
Ik zie dat die gewoon op een grafische kaart is aangesloten (ok, redelijk eenvoudig : GT630).

Maar die zou hoger moeten komen dan Full HD.

Wellicht toch maar mijn HDMI inwisselen voor DVI? Zou dat wellicht helpen?

Vooral in bv Lightroom is het berevervelend dat ik maar op zo'n lage resolutie werk. Zit ik met 27"voor mijn neus, past er nog niks op mijn scherm :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Zo doe ik dat thuis met mijn Dell U2711 i.i.g. wel, zeker het proberen waard, via hdmi kreeg ik daar destijds ook alleen maar fullhd.

Welk beeldscherm heb je eigenlijk?
Misschien zit daar wel een oude hdmi-aansluiting op en moet je het daar zoeken en niet in je pc. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Tabcam

Ja kan altijd kijken wat een hogeresolutiemonitor brengt. Ik wissel altijd kabels, apparatuur en poorten om te kijken of ik zo het probleem kan vinden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

VlisChris

Scherm is een 27" BenQ.
Zal morgen even kijken voor model.

Maar die kan gewoon een hogere resolutie aan. Dat was ook (incl HDMI kabel) mijn setup op mijn Mac mini.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Als dat dezelfde kabel is en wel werkt op de mac mini is het wel vreemd ja. Heb je die dvi-kabel al geprobeerd? Kleine moeite, dan weet je het zo.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Ik moet even DVI kabeltje halen :)
Vandaag geen tijd voor gehad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Het is overigens een BenQ SW2700.

Die kan dus gewoon een hogere resolutie aan :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.