Gelukkige eigenaar van de Pioneer LX901! Wat vraagjes

Started by audio_stabilo, April 13, 2019, 18:29:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JGvH

Volgens mij ben je toch niet zo'n gelukkige eigenaar als de titel van je topic doet geloven🙂

Arcenon

Quote from: audiogek on April 16, 2019, 17:05:54
Ik ga het straks eens proberen

Hoe kan het trouwens dat ik gister zoveel verschil hoorde toen ik de sub op 80 hz deed (crosover in de receiver) terwijl die dit bij films al weergeeft tot 120 hz ? Want het klonk als of die alleen onder de 50 hz deed

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Ik ga er overigens vanuit dat je de crossover op je sub zelf uit heb staan of helemaal hebt opengedraaid (200hz oid).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

Quote from: JGvH on April 16, 2019, 18:26:57
Volgens mij ben je toch niet zo'n gelukkige eigenaar als de titel van je topic doet geloven🙂

Haha wel hoor. Maar wilde graag weten waar ik naar luister met film

audio_stabilo

Quote from: Arcenon on April 16, 2019, 18:56:47
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Ik ga er overigens vanuit dat je de crossover op je sub zelf uit heb staan of helemaal hebt opengedraaid (200hz oid).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt. Die staat helemaal open.
Nou omdat ik gister dacht dat ik geen 120 hz dingen hoorde uit de submet een film deed ik eens van 50 hz naar 80 hz. Toen hoorde ik wel verschil. Hoe kan dat? Want die crosover voor film staat toch vast op 120 hz ? Dat wordt dan toch al weergegeven

FrankBe

Heb je de volautomatische MCACC laten lopen? Heb je alledrie de modi (symmetry en/of front align en/of all channel adjust?) in de respectievelijke geheugenbanken opgeslagen? In welke modus speel je?

Arcenon

Quote from: audiogek on April 16, 2019, 19:07:07
Klopt. Die staat helemaal open.
Nou omdat ik gister dacht dat ik geen 120 hz dingen hoorde uit de submet een film deed ik eens van 50 hz naar 80 hz. Toen hoorde ik wel verschil. Hoe kan dat? Want die crosover voor film staat toch vast op 120 hz ? Dat wordt dan toch al weergegeven

Ik volg je nog niet helemaal. Zoals jij het had staan begint de subwoofer met het produceren van het duplicaat signaal onder de 50hz, wanneer jij dit op 80hz krijg je logischerwijs meer bass, op 120hz ook weer meer bass.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

Quote from: Arcenon on April 17, 2019, 16:49:44
Ik volg je nog niet helemaal. Zoals jij het had staan begint de subwoofer met het produceren van het duplicaat signaal onder de 50hz, wanneer jij dit op 80hz krijg je logischerwijs meer bass, op 120hz ook weer meer bass. Door je large instelling gaan de LFE tonen naar je fronts en beperkt naar je sub afhankelijk van je crossover, maar het is altijd en en en niet of of tenzij je andere settings zoals ik eerder doorgaf gebruikt.

Dat snap ik. Maar lfe .1 bij film krijgt de sub toch sowieso 120 hz. Ook al staat 50 hz ingesteld voor bij muziek. Ik bedoelde toen ik hem in de film toen op 80 hz zetten hoorde ik als nog verschil... terwijl die bij film al tot 120 hz weergeeft. Hoe kan ik dan nog verschil horen als ik van 50 naar 80 hz switch terwijl 120 Standard ingesteld staat voor film.

En.... Of smal gaat dus wel alles naar de sub met lfe. 1 in films ? Ook al staat die op 50 hz?

Tabcam

Hoe staat de sub zelf nu ingesteld? Dus niet de Pioneer maar op je sub zelf?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Quote from: TabCam on April 17, 2019, 20:18:09
Hoe staat de sub zelf nu ingesteld? Dus niet de Pioneer maar op je sub zelf?

Kabel in de lfe aansluiting en de crosover helemaal open.

RalphH

Ik heb even een hoop posts niet gelezen want werd wat veel ;D, dus wellicht een loze opmerking, maar realiseren jullie je dat het lfe (.1) kanaal een discreet kanaal is en losstaat van of je fronts op large staan of niet?
Lfe gaat ALTIJD naar de sub. Lpf of lfe geeft vervolgens aan tot hoever dit signaal doorloopt. Als r geen setting is in je avr zit, mag je denk ik wel de aanname doen dat dit 120hz is.

Dit alles MITS je een sub hebt, anders gaat het lfe kanaal idd door de fronts die large staan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer