Al een paar jaar genieten we nu van onze dedicated ht ruimte, maar ik ben erg benieuwd hoe ik het beeld en geluid het beste kan verbeteren. Eigenlijk met dezelfde spullen (wellicht wel een keer met een 4k beamer of extra speakers) maar anders indelen. Projectie gebeurt nu op een witte muur. Ik zit nu te dicht op de achterspeakers, ik had het idee om in de lengte te gaan projecteren, en een elektrisch of handmatig projectiescherm voor het raam te bevestigen. De garagedeuren worden nog wel gebruikt als doorloop, dus daar kan het scherm niet komen te hangen.
Set bestaat uit:
Denon AVR-X3500H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Optoma HD141X, BK Monolith plus en projectie op een witte muur.
Ruimte is 6,3m x 3,6m x 2,36 hoog, met tegelvloer. De binnenmuren zijn opgebouwd uit Ytong blokken, en glad gestuct .
Vragen waar ik o.a. mee zit:
- een projectiescherm; handmatig/elektrisch welke grootte moet ik nemen? Zo groot mogelijk als ik kwijt kan? Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden? Gaan die uitrol schermen niet golven? Ik heb deze op het oog: Elite Screens M120XWH2 (16:9) 273 x 167 of Elite Screens M128NWX (16:10) 283 x 197
- de wanden; zijn nu glad en wit, op zich hangen er wel wat posters en ligt er een kleedje en staat er een stoffen bank, zullen een paar akotherm absorptie panelen nog nuttig zijn?
- speakers; waar kan ik deze het beste plaatsen? ik speel nu nog met 5.1, mijn receiver heeft atmos ondersteuning maar dat betekend dat ik er wat extra speakers bij moet kopen...gaat het hierdoor echt beter klinken in zo'n ruimte?
- wil graag nog een kleine koelkast in plaatsen, een soort minibar met glas en licht erin. iemand nog tips?
Ik zie verder hier altijd hele mooie projecten voorbij komen ook qua inrichting, maar ik weet nog niet goed hoe ik het moet aanpakken.