Dune HD max en iPad

Started by sonsan, April 12, 2019, 08:50:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sonsan

Ik heb de Mede8er vervangen voor een Dune HD Max, overgenomen van een forumlid. Ik heb op dit moment twee vraagjes (zullen er nog wel meer worden...)
Vraag 1, is er een manier om de Dune via de iPad te bedienen zonder te tv aan te zetten? Met de Mede8er kon ik met de Marantz app de inhoud van de HD bekijken en zo content afspelen zonder de tv aan te hebben. De Marantz app ziet de Dune niet, ook niet na het handmatig invoeren van het ip-adres.

Vraag 2, deze Dune heeft aanzienlijk meer instellingen dan de Mede8er. Nu is er op internet wel een snelstartgids te vinden, maar waar kan ik iets vinden over alle instellingen die deze Dune bied?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

#1
Nog een ander vraagje. Ik zet de Dune na gebruik helemaal uit met de schakelaar op de achterzijde. Dit omdat de standby stand nog steeds zo'n 50W zou verstoken.
Echter krijgt de Dune nu telkens een nieuw ip-adres toegewezen waardoor twee apps, die ik nu aan het uitproberen ben ( Dunepad en NA Dune) na het uit/aanzetten de Dune niet meer kunnen vinden.
Zou ik dit op kunnen lossen door de Dune een vast ip-adres te geven en in de router dit aan te passen?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

mijkie

Als je in je router, de Dune een vast IP-adres geeft , komt het helemaal goed
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kjelt

Welk iOS heb je. De Dune app werkt niet meer na iOS 10. Is nog steeds geen opvolger voor gemaakt, tenminste zover als ik weet.

sonsan

Inmiddels in de router een vast ip ingesteld.
Ik maak gebruik van IOS10, daar is niks voor te krijgen. Ik heb de oplossing gevonden met twee Android apps, AN Dune en Dunepad. Daarmee kan ik de Dune bedienen via mijn telefoon, ook als de tv uit staat.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

rvissers

Er is een uitstekende app voor Apple en Dune ; Dune Control

Alles in een en werkt perfect, gister getest op mijn nieuwe Dune HD Ultra

Kjelt

Ah eindelijk een nieuwe app, eens kijken of deze ook op mijn oudere Dunes werkt  :)

sonsan

Quote from: rvissers on April 15, 2019, 11:45:27
Er is een uitstekende app voor Apple en Dune ; Dune Control

Alles in een en werkt perfect, gister getest op mijn nieuwe Dune HD Ultra
Ja, die werkt alleen volledig op de nieuwe Dune's. Op de oudere kan je die app alleen als veredelde afstandsbediening gebruiken. Niet om b.v. de content te benaderen.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Kjelt

Dat maakt niet uit, er is tenminste een nieuwe app  :pompom:
Zojuist getest werkt prima.

blue-eyes

Ook maar even op de iPhone geïnstalleerd. Daarmee opgemerkt dat dit ook voor iOS beschikbaar is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sonsan

Quote from: Kjelt on April 15, 2019, 20:16:12
Dat maakt niet uit, er is tenminste een nieuwe app  :pompom:
Zojuist getest werkt prima.
Wat werkt er dan nog meer dan de afstandsbediening? Of heb je getest met een recente Dune?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Kjelt

Niets, alleen de afstandsbediening werkt op de oudere Dunes.
Maar de oude app werdt al twee jaar niet meer ondersteund, dus ik kon mijn Ipad sinds iOS10 niet meer updaten want dan kon ik mijn Dune niet meer bedienen. Nu dus opgelost!

sonsan

Oke, duidelijk.
Ik was op zoek naar een app (Android of IOS) waarmee ik de inhoud van de HDD kon benaderen om zo muziek af te kunnen spelen zonder dat ik eerst de tv aan moet zetten. Omdat ik de Dune Max heb kon ik voor IOS niks vinden, wel voor Android. En daarmee heb ik dan ook gelijk een afstandsbediening. Dus de IOS app heeft voor mij teweinig mogelijkheden.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

rvissers

Op de Max 4K werkt de IOS app ook volledig. Dus afstandsbediening en benaderen van al je mappen en folders, inclusief zelfde schermen als je normaliter op je TV ziet verschijnen. Daarnaast zijn Films, Foto's en Muziek te bedienen zonder dat TV aan hoeft te staan of je je Dune afstandsbediening nodig hebt. Alles perfect grafisch weergegeven

sonsan

Ja, dat zei ik ook een aantal berichten hierboven. Alleen op de nieuwere Dune's werkt dat zo, niet met de oudere. Ik heb de gewone Dune HD Max, dus zonder 4K, en dan heb je alleen maar een afstandsbediening.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50