Parasound Zamp v3 versterker, ruis/klik uit speakers aarde?

Started by PorscheHD, April 11, 2019, 07:11:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Goed een vraag!

Ik heb 2 Parasound zamp v3 versterkers in gebruik die standaard een stekker met 3 pinnen heeft en dus voorzien van een aarde is. Je voelt hem aankomen mijn stopcontact heeft dat niet.

Nu mijn probleem:

Als ik de versterkers aanzet is er een hoorbare tik uit de speakers, niet extreem hard maar gewoon een tik. Ook hoor ik een statische ruis uit de tweeters komen bij geen geluid. Niet hoorbaar op luisterplek alleen met oor in de buurt van de tweeter, wordt niet harder als ik de voorversterker harder zet. Als ik de gain van de zamp op zijn laagst zet is het weg Inc eventueel geluid haha

Nu lees ik overal van alles maar kan dit aan liggen dat de zamp geen aarde heeft in het stopcontact?

Moet ik speciaal voor de zamp een aarde leggen? Of moet ik de aarde in de zamp los koppelen? Ik kan vrij makkelijk buiten 2 meter verder een aardpen slaan en dan die aarde in het stopcontact in de muur doen?

Goed hoop vragen en geen verstand van dus mensen die dat wel hebben, brand los!

mijkie

Pak eens een verlengsnoer vanuit een geaarde wcd, kun je testen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rowdy

- Heeft de IEC connector op je versterker ook 3 pinnen?
- Staat alle apparatuur in fase? Eventueel stekker in het stopcontact omdraaien.

PorscheHD

De Parasounds hebben 3 pinnen ja,

Geaard testen kan ik ook nog proberen wellicht.

Over de ruis die je alleen hoort als vlak voor de speaker staat zonder muziek is vrij normaal begrijp ik als ik internet zo lees als het maar niet harder wordt met volume omhoog zetten of hoorbaar is op luister positie.......

Klik in speakers is ook niet vreemd want er zit geen vertraging in de versterkers.

Dus blijft denk ik de voornaamste vraag, kan de aarde aansluiting in de versterker storen of wat dan ook in een stopcontact zonder aarde? Loskoppelen in de versterker zelf?

Vervelende is dat als mijn RCA kabels gister niet zo raar deden ik het niet eens gehoord zou hebben (ruis) en het dus geen probleem was geweest ;) RCA kabels stoorde vervangen en toen was het erge weg. Maar toen hoor ik het zachte geluid want ik zat immers te zoeken naar wat met de RCA kabel het probleem was haha

Maar nu gaat het dus tussen de oren rommelen omdat ik het nu gehoord heb en ga ik twijfelen of alles wel goed is......

Voor de klik in de speakers bij aanzetten van de versterkers is de simpele oplossing gewoon de versterkers aan laten staan zolang we niet meerdere dagen van huis zijn ofzo heeft dat nog gevolgen??

Tabcam

Als je alleen een klik van een relais hoort is er niks aan de hand. Ik heb zelf echter veel liever een versterker zonder pop.

Lichte ruis is er bij veel versterkers. Betekent niet dat je minder detail gaat horen zolang het inderdaad niet met harder zetten omhoog gaat.

Continue aan laten staan heeft gevolgen voor de energierekening en levert meer brandgevaar op. Beide zijn van invloed op het klimaat maar in welke grootte ... :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Er zit geen vertraging in de paras dus dat verklaard dat deel ook...... even kijken wat we dat mee doen.