Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

#575
Hi Ruben,

Quote from: Ruben on August  3, 2005, 20:55:44
Wel eens interessant om te horen. Ben je er zelf als een tegenaan gelopen?

Helaas wel >:(

Misschien een interessant idee voor een volgende shoot-out...er zijn zat CD's die iedereen wel heeft dus uitproberen moet gemakkelijk zijn. Grootste kans om er tegen aan te lopen is overigens bij de grotere platenmaatschappijen.

Ik moet er wel bijzeggen dat je dan mieren**kerig aan het luisteren bent om de verschillen openbaar te krijgen, maw ze zijn subtiel maar duidelijk aanwezig. Het is dat je moeilijk een hele stapel van dezelfde CD mee naar huis kunt nemen en de beste er tussen uit pikt....Dus maak jullie vooral niet al te veel zorgen ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

#576
Ik kan het natuurlijk niet zeker weten, maar als ik zie hoeveel tijd en energie ze gestoken hebben in deze opnames, dan lijkt het mij dat ze veel gelet hebben op de kwaliteit. Ik wist trouwens niet dat ze de eerste mal gebruiken, in mijn tijd (! ;D) werd er altijd met een kopie van die eerste mal gewerkt per X aantal persingen. Het is nou niet bepaald een top 40 CD waarvan er enorme hoeveelheden geperst worden.

Quote from: patrick_vdb on August  3, 2005, 20:58:57
Grootste kans om er tegen aan te lopen is overigens bij de grotere platenmaatschappijen.
Da's precies wat ik bedoelde inderdaad  :D

BOUBOU

Ik vindt het een groot schandaal.
En de prijzen kunstmatig hoog houden, en voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als het gaat om productiekosten  >:(

Gelukkig heeft Jeroen als vriendendienst mij een Haugtussa cd van de goede stapel gestuurd  >:D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

R

Quote from: BOUBOU on August  3, 2005, 21:01:42
Gelukkig heeft Jeroen als vriendendienst mij een Haugtussa cd van de goede stapel gestuurd  >:D
Ah mooi zo, wat was je kwijt?

patrick_vdb

Hi Spacebass,

Ik noem de vadermatrijs of stamper maar even voor het gemak de mal. Het verhaal blijft echter hetzelfde, gebruik 'm te lang en hij verslijt.

Kleine en audiofiele labels letten gelukkig wel op de kwaliteit van de matrijs en zullen, indien nodig, genoeg moedermatrijzen en zoonstampers maken om de kwaliteit van het eindproduct te waarborgen.

Maar dit zet ons wel te denken of we nu wel de mooiste uitgave van zowel CD's alsook DVD's te pakken hebben nietwaar? >:D ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

LOL  ;D  Dat zeker!  ;D

Klote zooi! Kan ik weer 2e handsjes gaan kopen!

Nee zonder gekheid. Op de site van Kimber staat ook uitdrukkelijk welke "druk" zij de beste audiofiel verantwoorde CD's vinden van hun luisterlijstje  ;)

patrick_vdb

Hi Spacebass,

Ik ga nog lekker even verder met het zaaien van wanhoop ;D

De 'druk' zoals die vermeldt wordt is eigenlijk gewoon de batch....dus zegt nog niets over de individuele persing en dus niets over de kwaliteitsverschillen van de CD's uit een batch (lees.....stamper)  ;D

mvrg

Patrick

Ettepet

#582
Jongens, van al die linkjes waar je de Haugtussa cd kunt kopen heeft niemand 'em op voorraad, alleen 2e hands (via Duitse Amazon).  Dus... zoals ik al zei.... is deze blijkbaar al langere tijd niet meer te koop.  (op een enkele voorraad bij nlstore na dan, die nu op is)  Ik had 2 maanden geleden al flink lopen zoeken, vandaar dat ik het wist.

Dus dat wordt 2e hands, of een kopietje...  op DVD-A branden, als experiment? ;D 8)

Spacebass

#583
Nee nee nee...je moet de artiesten zelf even benaderen vind ik! Pas dan heb je er echt van alles aan gedaan  ;D

Quote from: patrick_vdb on August  3, 2005, 21:27:00
Hi Spacebass,

Ik ga nog lekker even verder met het zaaien van wanhoop ;D

De 'druk' zoals die vermeldt wordt is eigenlijk gewoon de batch....dus zegt nog niets over de individuele persing en dus niets over de kwaliteitsverschillen van de CD's uit een batch (lees.....stamper)  ;D

mvrg
Patrick
Met jouw huidige akoestiek hoor je het toch niet Pat!  >:D  ;D
Trouwens, zei jij niet dat je een keuze moet maken of MC of Stereo?  ;D Nog een reden waarom het niet interressant is in jouw situatie  ;D
Zie je Patrick...jij hoeft je werkelijk nergens druk over te maken!  8)  ;D

Maar goed je had het eerder ook over DVD's dus als je je "foute" DVD collectie items gaat verkopen zal ik eventuele kopers alvast waarschuwen ;D

patrick_vdb

Hi,

Whoahaahaa die Spacebass ;D

Zo zie je maar dat een slechte akoestiek toch nog een positieve inbreng kan hebben ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on August  3, 2005, 21:55:58
Hi,

Whoahaahaa die Spacebass ;D

Zo zie je maar dat een slechte akoestiek toch nog een positieve inbreng kan hebben ;D

mvrg

Patrick
LOL  ;D  ACh ik heb gewoon een goede bui om een of andere vage reden  ;D hoewel vaag...heb volgende week ook maar vrij genomen   8)

Deze week gaan Harry en ik naar Audiofiel en volgende week komt Sjaak gezellig op bezoek...  O0  O0

BOUBOU

Quote from: Ruben on August  3, 2005, 21:04:30
Ah mooi zo, wat was je kwijt?

21.99  ::)

In eerste instantie 20, maar hij had zich vergist in het totaal bedrag.
Achteraf viel de cd duurder uit dan elders zonder powerbuy, ik vondt het een goede actie (van purl), vandaar dat ik hem toch maar bij hem gekocht heb.

Zo te zien was de mal nog vers toen die van mij geperst werd  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patrick_vdb

Hi,

Quote from: BOUBOU on August  3, 2005, 23:13:03
Zo te zien was de mal nog vers toen die van mij geperst werd  ;)

Ik zie het al voor me, straks staan we met z'n alleen in de platenzaak en vragen we aan de verkoper.."uh, de hoeveelste persing van de matrijs is deze CD?" ;D

Had Jeroenskie er nog?

mvrg

Patrick

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on August  3, 2005, 20:45:55
Bestonden de haugtussa- schøpen dan nog niet? ;D

Nee, Patrick, je kennis van het Noors schiet duidelijk tekort: Haugtussa får.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi Arjen,

En gelukkig maar...stel je eens voor dat we alles moeten weten ::) ;D

mvrg

Patrick

FrankB

Quote from: patrick_vdb on August  4, 2005, 08:25:22
En gelukkig maar...stel je eens voor dat we alles moeten weten ::) ;D

Als je alles weet ben je heel oud, heb je een baard, een meiter en schimmel tussen je benen >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

BOUBOU

Quote from: FrenkB on August  4, 2005, 08:55:45
Als je alles weet ben je heel oud, heb je een baard, een meiter en schimmel tussen je benen >:D

Wou je dat echt allemaal tussen Patrick's benen krijgen  ??? :o ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

 O0 O0 O0 O0 O0 O0

Zoals Audiofiel al eerder heeft aangeboden, mag ik een tijdje de ML28 in mijn set beluisteren!  O0  O0

Ik heb dus tijdelijk een logee  ;D

Raphie

En? en? en? vertel? vertel? vertel? ;D ;D ;D
JBL PRX Power!

Spacebass

#594
LOL  ;D  Heb ik al uitvoerig gedaan toch  ;D

Ben nu bezig met een verslagje schrijven van een verslag van het "dynamische luisterduo" bij Audiofiel en nee hij heeft mij niet omgekocht voor een positief verhaal  >:D  ;D

Ik moet nog wel wat superkorte verloopjes maken, want ik krijg de laatste tijd veel XLR apparaten op bezoek en zonder de Kimber KS-1030's mis ik een beetje magie  ;)

Raphie

Net ff teruggelezen, nog steeds hetzelfde gevoel als toen (klinkt bijna als een liefdesontmoeting ;D)
Dus kan die ARCAM in de verkoop? neem er dan gelijk een ML 331 of 431 bij, weet je helemaal niet wat je hoort!
JBL PRX Power!

Spacebass

#596
Quote from: Raphie on August  6, 2005, 23:59:00
Net ff teruggelezen, nog steeds hetzelfde gevoel als toen (klinkt bijna als een liefdesontmoeting ;D)
Dus kan die ARCAM in de verkoop?
Ik heb de afgelopen tijd behoorlijk wat films gekeken en werkelijk geen enkele keer het gevoel gehad dat de apparatuur een belemmerende factor was voor de beleving, maar eerder de content  ::)  ;D  Dus de Arcam set gaat echt voorlopig niet de deur uit. Zou werkelijk een onzinnige actie zijn. Het helpt gewoon enorm om bij meerdere mensen te gaan luisteren. Dat brengt je met beide benen weer op de grond. Ja...ik ben enorm kritisch op mijn set en er zijn absoluut verbeteringen te behalen, maar zolang de akoestiek niet meewerkt, komt er voorlopig geen "nieuwe doos" meer in huis. Pas dan kan ik goed beoordelen wat ik precies verbeterd wil hebben. Kijk als ik een ML38(s) kan aanschaffen voor een hele mooie prijs, tja dan zou ik hiervoor kunnen zwichtten, maar anders...

Dus in plaats van halsoverkop het ML traject in te duiken of zoals laatst bijna een andere CRT, ga ik mij eerst eens bezighouden met belangrijkere zaken  :)

Quoteneem er dan gelijk een ML 331 of 431 bij, weet je helemaal niet wat je hoort!
Ik weet niet of de ML amps mij zullen bekoren in mijn set, dus zonder in mijn set te luisteren meteen kopen, nope, vroeger misschien wel, nu niet meer  :)

Raphie

Da's een goed uitgangspunt, Dat komt toch iedere keer weer bij jou terug, dat je eigenlijk best wel tevreden bent met je ARCAM set. Waar ik nu benieuwd naar ben is of de ML28 je wederom hetzelfde gevoel gaf als een aantal weken geleden, of dat zaken als gemoedsrust e.d. hier ook een rol in meespelen. Ik moet zelf ook nog met m'n akoustiek aan de gang, luister op dit moment Carl Cox Party night op 538 in TMsurround mode en klinkt ook heerlijk.

Het belangrijkste is denk ik dat je weet waarnaar je op zoek bent en waarmee je dat evt. kan gaan bereiken
JBL PRX Power!

Spacebass

#598
Quote from: Raphie on August  7, 2005, 00:51:30
Da's een goed uitgangspunt, Dat komt toch iedere keer weer bij jou terug, dat je eigenlijk best wel tevreden bent met je ARCAM set. Waar ik nu benieuwd naar ben is of de ML28 je wederom hetzelfde gevoel gaf als een aantal weken geleden, of dat zaken als gemoedsrust e.d. hier ook een rol in meespelen. Ik moet zelf ook nog met m'n akoustiek aan de gang, luister op dit moment Carl Cox Party night op 538 in TMsurround mode en klinkt ook heerlijk.
Hier draait nu op de achtergrond Alanis Morissette MTV Unpugged   ;D Vanaf de CDspeler geheel analoog  8)  ;D

Ik snap wat je bedoeld. Ik ben een beetje verkouden en heb een ontstoken voet  ::) , dat helpt ook niet echt om in de luistersfeer te komen. Maar ik mag hem een tijdje lenen, dus ik hoop daar volgende week op terug te kunnen komen  :)  Ben zelf ook razend benieuwd eigenlijk!

Maar ik ben tot een zekere hoogte inderdaad tevreden. Het komt door al die mooie speeltjes die hier wel eens te luisteren staan. Elk apparaat heeft op het eerste gehoor weer zijn eigen geluidje, waarvan sommige zaken je enorm goed bevallen op het eerste gehoor. Alleen een lange luistersessie zoals deze met de ML28 kan echt uitsluitsel geven of het ook een complete verbetering is op alle fronten. Ik ben momenteel gecharmeerd van de duidelijk omlijsting en betere plaatsing van intrumenten en stemmen. Heerlijke details maar voor mij lekker om mij met de muziek te vereenzelfigen. Soms zo lekker dat je spontaan mee zou willen doen met de artiesten zeg maar. Vooral de afwezigheid van het "digitale randje" is een enorme kick en helpt mij enorm.

QuoteHet belangrijkste is denk ik dat je weet waarnaar je op zoek bent en waarmee je dat evt. kan gaan bereiken
Helemaal mee eens. Alleen krijg je dus zoals hierboven aangegeven af en toe een glimpje van verbeteringen en dat zet je weer aan het twijfelen...

oud_account_1

Quote from: Spacebass on August  7, 2005, 01:05:45
Hier draait nu op de achtergrond Alanis Morissette MTV Unpugged   ;D Vanaf de CDspeler geheel analoog  8)  ;D
Quote
Vooral de afwezigheid van het "digitale randje" is een enorme kick en helpt mij enorm.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, sinds een paar dagen gebruik ik mijn TAG alleen nog maar als DAC, de volumeregeling is nu analoog.
Dat is wel zo'n schrikbarend grote stap vooruit, zelfs als ik zachter speel dan normaal hoor ik nog veel meer muziek dan eerst :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values