Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

@audiofiel: ik vond die MITs wel erg goed klinken hoor, het kastje tja, daar ben ik ook nog niet helemaal uit, maar de kabel als geheel presteert super
JBL PRX Power!

Spacebass

MarkVL en HarryHT is dus net over 12'en naar huis afgereisd.

Morgen maar een verslag schrijven en uiteraard foto's  ;D

Harry HT

#502
Hoi Spacebass,
Quote from: Spacebass on August  1, 2005, 01:22:04
MarkVL en HarryHT is dus net over 12'en naar huis afgereisd.

Morgen maar een verslag schrijven en uiteraard foto's  ;D
Ik ben alweer veilig thuis  :) en ga zo slapen.
Hopelijk komt Markvl ook veilig thuis, hij was lekker moe  :D

Ik snap niet waarom ik zo naar de klote ben, we hebben de meeste tijd alleen maar op de bank gezeten  ;D

Tot horens,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Arno P

En als je weer uitgerust bent...een mooi verslagje met foto's...he?.. ;D ;)

blue-eyes

Een mens heeft ongeveer 8 uur slaap nodig. Hoe ouder je wordt, hoe minder slaap je nodig hebt. Laten we aannemen dat SB 6 uur slaap nodig heeft. 24:00 plus 6 uur maakt 6:00 uur in de morgen. Het is nu 10:30, dus 4:30 uur later dan het vroegste moment.


SB: waar blijft dat verslag?

;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BOUBOU

Quote from: Blue-Eyes on August  1, 2005, 10:28:06
Een mens heeft ongeveer 8 uur slaap nodig. Hoe ouder je wordt, hoe minder slaap je nodig hebt. Laten we aannemen dat SB 6 uur slaap nodig heeft. 24:00 plus 6 uur maakt 6:00 uur in de morgen. Het is nu 10:30, dus 4:30 uur later dan het vroegste moment.


SB: waar blijft dat verslag?

;)

Ik verwacht nu toch wel een 5 a 6 A4jes, met minder neem ik geen genoegen na 4.30 minuten wachten....  >:D ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Ettepet

Ben zeer benieuwd naar de bevindingen! :)

R

Ik denk dat markvl nog dozen aan het uitpakken is.. Duurt allemaal wel lang zeg.

Rody

Ik ben ook wel benieuwd naar de bevindingen en de foto's :)
Waar blijven ze? ;)

Spacebass

#509
LOL  ;D  Jongens toch!  Het doet mij pijn jullie te vertellen dat er meer is dan HT  ;D Bijvoorbeeld twee knullen wiens vakantie ik moet vullen  ;D

Maar ik zal jullie alvast een foto tonen van Mark's T-Shirt  ;D

blue-eyes

hmmmm

1. staat de foto op zijn kop
2. staat mark op zijn kop
3. is de opdruk op zijn kop

Ik zit de hele tijd met mijn hoofd te draaien ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

markvl

Quote from: Ruben on August  1, 2005, 12:14:34
Ik denk dat markvl nog dozen aan het uitpakken is.. Duurt allemaal wel lang zeg.
Sommige mensen moesten vanochtend weer gewoon werken...  :P

Vanavond ga ik eerst mijn set weer op orde brengen, en dan lekker luisteren, en dan misschien, als jullie allemaal braaf zijn nog een verslagje maken.  ;D
Maar eigenlijk moet het verslag nog wachten tot we klaar zijn met testen; gisteren rond middernacht waren we pas op de helft, dus ik ga nog een keer terug voor de rest.
En jullie willen toch niet dat we half werk afleveren?  ;D

Als zoethoudertje van mijn kant mijn indruk van de set van SB:  :o :o :o :o O0
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

BOUBOU

Quote from: markvl on August  1, 2005, 12:58:46

Als zoethoudertje van mijn kant mijn indruk van de set van SB:  :o :o :o :o O0


Ik ben weer helemaal tevreden....  ::) 







;)


Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

#513
Mijn standaard set:
Arcam FMJ DV27
Arcam FMJ AV8
Arcam FMJ P7
Finite Elemente Spider rack
4x Infinity IRS Omega
SVS CS-Ultra
Interlinks: Kimber KS-1030 (Fronts/Rears), KS-1011 (Subwoofer)
Speakerkabel: VDHul Magum Hybrid WBT 645 Terminated
DIY Lapp Powercords (Furutech-Marinco)
Kemp stekkerblok (Niet voor eindtrappen)

De constanten
De luisterruimte
De drie luisteraars
Het audiorack
De DV27
Powercords
Kempblok

Wijzigingen:
Binnen deze setup werd het volgende aangepast gedurende de dag met de volgende apparatuur:
Onix Reference 1
Onix SP3
Interlinks voor L&R bij het switchen van de AV8 naar de Meridian G68
-Translator "The white link" gemodificeerd naar Neutrik Profi RCA <> Neutrik XLR
-Verloopje Female RCA naar Female XLR voor G68 Subwoofer output

Stereo
1.De eerste opstelling bestond uit de standaard set.

2.De tweede luisteropstelling bestond uit de standard set maar de Omega's vervangen door de Onix Reference 1

3.De derde opstelling bestond uit de DV27 de SP3 Buizenbak en de IRS Omega.


Multi channel en Roomcorrection
Toen het tijd werd om de AV8 en de G68 te vergelijken, begon de vermoeidheid ons echter parten te spelen. Dit soort extreem uitgebreide luistersessie zorgen er toch voor dat je in een korte tijd zoveel mogelijk wil testen en is te vermoeiend. Voor mij is het natuurlijk een thuiswedstrijd, maar voor Harry en Mark zijn er zoveel parameters anders, dat is gewoon bijna niet te doen. Toch hebben we even geprobeerd het schema met deadline toch te halen, maar als je dan ook nog tegen stomme dingen als lege batterijen aanloopt en bepaalde parameters in de extreem uitgebreide G68 default met "veilige" maar beperkende instellingen komt, dan weet je gewoon dat je moet stoppen.

Het Multi Channel vergelijk hebben we dus opgeschoven en gaan dat uitvoerig en goed voorbereid over een paar weken nogmaals plaatsvinden.

Ik zal straks alvast wat foto's plaatsen als zoethoudertje ;D

BOUBOU

Quote from: Spacebass on August  1, 2005, 13:15:09

Multi channel en Roomcorrection
Toen het tijd werd om de AV8 en de G68 te vergelijken, begon de vermoeidheid ons echter parten te spelen. Dit soort extreem uitgebreide luistersessie zorgen er toch voor dat je in een korte tijd zoveel mogelijk wil testen en is te vermoeiend. Voor mij is het natuurlijk een thuiswedstrijd, maar voor Harry en Mark zijn er zoveel parameters anders, dat is gewoon bijna niet te doen. Toch hebben we even geprobeerd het schema met deadline toch te halen, maar als je dan ook nog tegen stomme dingen als lege batterijen aanloopt en bepaalde parameters in de extreem uitgebreide G68 default met "veilige" maar beperkende instellingen komt, dan weet je gewoon dat je moet stoppen.

Het Multi Channel vergelijk hebben we dus opgeschoven en gaan dat uitvoerig en goed voorbereid over een paar weken nogmaals plaatsvinden.

Ik zal straks alvast wat foto's plaatsen als zoethoudertje ;D

De volgende keer misschien maar een legertent + veldbedden regelen voor het opvangen van luistermoeheid, je kunt er dan desnoods een luisterweekend van maken  O0

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

LOL  ;D, we ons gaan de volgende sessie alleen maar bezighouden met de AV8 en de G68, dus dat zal zeker helpen. Met dat stereo verhaal zijn we toch langer dan ik gedacht had bezig geweest :(

We willen het gewoon zo goed als mogelijk doen en het gaat uiteraard nog altijd om hoe het uitpakt binnen mijn eigen setting en niet om de producten zelf! Je zou hooguit wat kunnen vertellen over hoe het opzetten van het product binnen een set.  ;)

BOUBOU

Quote from: Spacebass on August  1, 2005, 13:28:11

We willen het gewoon zo goed als mogelijk doen en het gaat uiteraard nog altijd om hoe het uitpakt binnen mijn eigen setting en niet om de producten zelf! Je zou hooguit wat kunnen vertellen over hoe het opzetten van het product binnen een set.  ;)

En hoe het klinkt in een legertent  ;), ben ik ook wel benieuwd naar trouwens  ::)











;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

Luistertest 2
Het uitpakken en installeren van de Onix Ref 1 speakers




Helaas geen foto's van de ref1 gemaakt zoals zij uiteindelijk in de ruimte opgesteld waren  ::).
Was zo druk bezig met het opzoeken van de juiste luidsprekerplaatsing dat ik vergeten ben om foto's te maken!  :-[


Bij luistertest 3 werd ik gewoon gedwongen om foto's te maken  ;D

Maar die ging natuurlijk eigenlijk om de Omega's! ;D


Of ging het toch om de Onix SP3  ???


Misschien toch de Onix SP3 en de DV27  ???


Allemaal fout ::)! Het natuurlijk om combi Onix SP3/de DV27 en de IRS Omega  ;)  ;D

Spacebass

Nou ja toch nog wat foto's van de G68  ^-^

Wat een pracht pré is dat toch!  :-*  :-*  ;D

Hij ziet er gewoon helemaal "Ik hoor helemaal in SB zijn set thuis!" uit  O0  O0  O0  ;D


Aansluitinkjes..



Maar zoals beloofd : Next Time on Dallas!!



mradem

Ik vind die arcam combo echt heel mooi. Alleen in het zilver net iets mooier ;D . Die dvd speler is overigens ook :P .

Spacebass

#520
Ik wilde de eigenlijk AV8 in het grijs hebben...dan had ik nl het excuus gehad dat ik aan "Greyscale" deed..  ;D

mja zo op de foto lijkt mijn wens bewaarheid te zijn geworden  ;D

mradem

 ;D .

Kwam de combi laatst ergens tegen bij audioexellence voor 6500 euries geloof ik. Nog best wat knaken maargoed de nieuwprijs ligt rond de 10k.

Je kan er ook een ML431 voor kopen toch Raphie? ;D .

wil

Quote from: Spacebass on August  1, 2005, 14:00:04
Ik wilde de eigenlijk AV8 in het grijs hebben...dan had ik nl het excuus gehad dat ik aan "Greyscale" deed..  ;D

mja zo op de foto lijkt mijn wens bewaarheid te zijn geworden  ;D
Eigenlijk vind ik Spiderracks heel lelijk en eigenlijk vind ik zilverkleurige componenten mooier dan zwarte, maar deze foto doet me een beetje bekeren:



mooie foto!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Spacebass

#523
LOL  ;D  

Tja als ik het geld had en een 431 mijn set met grote stappen zou verbeteren, dan was ik Raphie zo achterna gehold  ;D

Mja, ik moet zeggen dat ik tegenwoordig veel minder snel nieuwe spullen aanschaf. Ik zit al geruime tijd in een periode van bezinning en probeer apparatuur zoveel mogelijk te relativeren. Ik ga alleen nog maar voor meerdere stappen. 1 stap beter vind gewoon geen duizend euro waard, alhoewel deze uitspraak eerder gestoeld is op mijn budget/verstand dan op mijn hart  ;D

FrankB

Quote from: Spacebass on August  1, 2005, 14:22:03
LOL  ;D 

Tja als ik het geld had en een 431 mijn set met grote stappen zou verbeteren, dan was ik Raphie zo achterna gehold  ;D

Mja, ik moet zeggen dat ik tegenwoordig veel minder snel nieuwe spullen aanschaf. Ik zit al geruime tijd in een periode van bezinning en probeer apparatuur zoveel mogelijk te relativeren. Ik ga alleen nog maar voor meerdere stappen. 1 stap beter vind gewoon geen duizend euro waard, alhoewel deze uitspraak eerder gestoeld is op mijn budget/verstand dan op mijn hart  ;D

Dan liever 5000 voor twee stappen :P ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12