Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

#350
Gebruiken ze voor de optische uitgang een andere proc?

Ettepet

Quote from: Spacebass on May 14, 2005, 19:28:07
Gebruiken ze voor de optische uitgang een andere proc?
Nee, maar die werkt op een lagere snelheid (48KHz tegenover 96KHz, meen ik).

Spacebass

Het gebeurd ook bij normale CD's ik ben bang dat het niet iets in die richting is. In een van de laatste firmware update's is een wijziging geweest ter verbetering van het uitvallen van een  DTS signaal  wat doet vermoeden op een softwarematig hiaat. Ik heb er ook nooit last van gehad met mijn Yamaha receiver, maar sids de meridian/kemp begonnen de problemen.

Ettepet

Misschien weer terug naar de Yamaha... ;D

Zonder gekheid: je kunt vrij eenvoudig software updates (laten) doen, en er zijn nog wat andere dingen die mis kunnen zijn.  Kijk even op de On-officiele FAQ. ;)

patrick_vdb

#354
Hi,

Dat de coaxiale output een bemonsteringsfrequentie van de schijf van 96KHz accepteerd wil niet zeggen dat deze dus ook continu hierop draait. Met uitzondering van een aantal DTS 24/96 schijfjes zijn de DVD-D discs nog altijd met een bemonsteringsfrequentie van 48KHz. Via coax of optisch maakt hierin geen verschil. Of er moet een upsampling plaatsvinden wat volgens mij niet zo is.

Ik kan mij herinneren dat Spacebass hierover begon nadat de Kemp powerstrip was toegevoegd aan de set en meen mij ook te herinneren dat er nog enkelen waren die dit probleem hadden. Misschien de Kemp er eens tussen uit halen om deze uit te sluiten dan wel te bevestigen dat hier een probleem ligt?

Aan de andere kant, waarom proberen? De DAC's van de speler klonken toch lekkerder dan de DAC's van de pre/pro.

mvrg

Patrick


Spacebass

Quote from: Ettepet on May 15, 2005, 08:50:21
Misschien weer terug naar de Yamaha... ;D

Zonder gekheid: je kunt vrij eenvoudig software updates (laten) doen, en er zijn nog wat andere dingen die mis kunnen zijn.  Kijk even op de On-officiele FAQ. ;)
LOL  ;D bedankt, ken die site al een paar jaar  ;D en de laatste 2 upgrades heb ik zelf gedaan ;)   Maar ik vind het leuk dat je je zo verdiept in de speler  O0
Wellicht dat je nog wat dingen tegenkomt die ik niet eerder tegengekomen ben  8)

patrick wellicht dat we dat eens kunnen uitproberen bij je volgende bezoek  O0

patrick_vdb

Hi Space,

Lijkt me een leuk plan. Zal wel een coaxiale interlink meenemen waarvan ik weet dat deze het 'probleem' niet heeft, en eventueel nog een filterloze stekkerdoos (maar die heb je wellicht zelf ook in overvloed?)

mvgr

Patrick

Spacebass

Ik heb nog mijn oude stekkerdoosje liggen, niks geen afscherming, filters etc.  ;D

Maar idd cd's doe ik liever analoog uit :) Zou wel leuk zijn als er een coax kabel is die dicht in de buurt komt, hoef ik niet meer te klooien met de interlinks  8)

patrick_vdb

Hi Space,

Welke instellingmogelijkheden van de AV8 heb je eigenlijk echt nodig?

mvrg

Patrick

Arno P

Patrick, heb jij je PM's nog recent gechecked ?  ;)

patrick_vdb

Hi Arno,

Quote from: Arno P on May 15, 2005, 19:44:54
Patrick, heb jij je PM's nog recent gechecked ?  ;)

M'n PM inbox is momenteel een zooitje maar ik ga even zoeken ;)

mvrg

Patrick


Spacebass

Quote from: patrick_vdb on May 15, 2005, 16:41:31
Hi Space,

Welke instellingmogelijkheden van de AV8 heb je eigenlijk echt nodig?

mvrg

Patrick
Net te veel om alleen een volumeregelaar te gebruiken ;).

patrick_vdb

Hi Space,

LOL ;D Nu weet ik nog niet welke? Delay-instellingen kunnen ook in de speler worden gedaan?

mvrg

Patrick

Spacebass

Na de upgrade wel  ;)

Maar als ik even verder kijk dan vandaag moet ik eerst even afwachten wat HD precies zal brengen. Mijn pc is in iedergeval voorbereid (intel 925XE) dus wellicht dat ik tzt naar een pc based solution over ga  ;)

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on May 15, 2005, 21:09:18
Na de upgrade wel  ;)

Hmmm, daar zit de bottleneck dus :(

mvrg

Patrick

Ettepet

In Nederland kost de upgrade iets van 1000 euro geloof ik, in Engeland 'slechts' 400 Pond.  Een van de redenen dat ik die dus maar gelijk laat doen. :)

Spacebass

Klopt, voorlopig heb ik er geen onoverkomelijke last van dus ik zie mijzelf niet zo snel deze upgrade doen.

ettepet, hier kost het 650 euro  ;)

Ettepet

#367
Quote from: Spacebass on May 15, 2005, 21:21:00
ettepet, hier kost het 650 euro  ;)
En Snijders maar prijzen quoten van 800 euro en 1000 euro.. ::)  nou ja, scheelt weer 60 euro... ;D

Spacebass

#368
Wellicht dat het duurder geworden is  :o
Zal audiac eens een mailtje sturen  :D

Heb je hem verteld dat je hem in engeland zou kopen?

R

Prijslijst 2004 maart is update 698,-

Spacebass

mailtje is inmiddels verstuurd naar audiac, ben benieuwd  :)

Ettepet

Quote from: Spacebass on May 15, 2005, 22:11:56
Heb je hem verteld dat je hem in engeland zou kopen?
Nee, ik was benieuwd naar wat het allemaal hier kost, en wat voor een ervaringen de verkoper had met de verschillende Arcam-modellen.  De prijzen waren oninteressant genoeg... ;D

Spacebass

#372
Zo gisteren ff een klein tourtje gedaan, na een gezellig etentje met Harry hebben we eerst bij ettepet zijn laatste aanwinst (een dv27 geupgrade naar een DV27A ) opgehaald en na een korte luistersessie bij hem (later daarover meer in zijn thread) is de clan mijn kant op gekomen om Ettepet eens kennis te laten maken met mijn setje.

Volgens mij is het altijd een stuk makkelijker om liefhebbers gewoon te laten horen waar je het over hebt dan het eeuwige regeltjes kloppen op het forum.
Nou komt het eigenlijk nooit voor dat vrouwlief mij komt waarschuwen dat het nu toch wel echt hard staat  ;D , dus neem maar van mij aan dat het geweld wat ettepet op zijn test DVD had staan, de boel behoorlijk liet donderen  :o  ;D

Ik heb het best naar mijn zin gehad, maar achteraf heb ik toch een beetje spijt dat we de DV27A niet tot het uiterste hebben kunnen testen. Wellicht nu ettepet mijn set heeft leren kennen, we een andere keer eens echt alle mogelijkheden van de DV27A tov de DV27 kunnen doorgronden in een complete Arcam setup.

Dus ettepet, dit smaakt naar meer  8)

Ettepet

Spacebass, het was me een waar genoegen gisteren!  Fijn om indrukken op te doen en ideëen en ervaringen uit te wisselen. 8)  Je hebt een bijzonder fraaie 4.1 set, een interessante mix van rauw en verfijnd.  Met rauw bedoel ik dat er bijvoorbeeld bijna geen accoustische maatregelen waren genomen en 'normale' voorzieningen zoals een center speaker schitterden door hun afwezigheid.  Verfijning zie je met de zorgvuldig gekozen componenten, kabels en precieze speaker- en bank-opstelling.  Die combinatie (rauw en verfijnd) ligt dicht bij mijn hart. :)

Quote from: Spacebass on June 11, 2005, 23:46:17
Nou komt het eigenlijk nooit voor dat vrouwlief mij komt waarschuwen dat het nu toch wel echt hard staat  ;D , dus neem maar van mij aan dat het geweld wat ettepet op zijn test DVD had staan, de boel behoorlijk liet donderen  :o  ;D
Wilde ze niet ook gewoon zo'n lekker bakkie koffie? ;D  Het geluid viel wel mee toch, met die enkele Ultra-driver? :P >:D >:D >:D

QuoteIk heb het best naar mijn zin gehad, maar achteraf heb ik toch een beetje spijt dat we de DV27A niet tot het uiterste hebben kunnen testen. Wellicht nu ettepet mijn set heeft leren kennen, we een andere keer eens echt alle mogelijkheden van de DV27A tov de DV27 kunnen doorgronden in een complete Arcam setup.

Dus ettepet, dit smaakt naar meer  8)
Prima plan. gauw sparen voor nog eens 5x Kimber dan maar, Spacebass... ;-)

Harry HT

Hoi,
Quote from: Spacebass on June 11, 2005, 23:46:17
Zo gisteren ff een klein tourtje gedaan, na een gezellig etentje met Harry hebben we eerst bij ettepet zijn laatste aanwinst (een dv27 geupgrade naar een DV27A ) opgehaald en na een korte luistersessie bij hem (later daarover meer in zijn thread) is de clan mijn kant op gekomen om Ettepet eens kennis te laten maken met mijn setje.
Tja... wat moet ik zeggen, ik heb enkele weken geleden tijdens een nacht m&G kennis gemaakt met de set van Spacebass. Zwaar vermoeid (na de M&G bij Markvl) heb ik toen geluisterd (en gekeken) naar z'n set, wat ik toen hoorde was een anders soort geluid dan ik gewend ben om naar te luisteren, maar ik hoorde wel dat het iets bijzonders was en indrukwekkend.
QuoteVolgens mij is het altijd een stuk makkelijker om liefhebbers gewoon te laten horen waar je het over hebt dan het eeuwige regeltjes kloppen op het forum.
Nou komt het eigenlijk nooit voor dat vrouwlief mij komt waarschuwen dat het nu toch wel echt hard staat  ;D , dus neem maar van mij aan dat het geweld wat ettepet op zijn test DVD had staan, de boel behoorlijk liet donderen  :o  ;D
;D Ach ja, REAL FULL RANGE speakers met een SVS ULTRA
is iets wat je niet in iedere huiskamer tegenkomt.  :o :o ;D
De 4 zwarte Towers in je huiskamer lieten (zonder sub) de laagste tonen van de cd Hatfield's end horen, waar hebben we het dan nog over  O0 O0 O0
Ik vind het bijzonder om naar 4 x Real full range speakers te luisteren, het is volgens mij wel verslavend zulk geluid, en naar mindere set luisteren lijkt me dan weer lastig.

Het is echt ongelofelijk wat met film full range naar de achterkanalen wordt gestuurd, op deze set was dat zeer goed te horen. Thuis heb ik monitoren achter, dit is voor multichannel en muziek dvd geen probleem, maar nu heb het eens goed kunnen horen wat ik allemaal met film mis. :'(

Ook gewoon stereo muziek klinkt prachtig op deze set, vooral snelle ritmische nummers klinken echt heerlijk.  8)
Het setje  :) is gewoon top ! Voor mij echt een droom set, het HT niveau/beleving is erg hoog, de Barco is ook helemaal top, echt beelden met diepte  8)

QuoteIk heb het best naar mijn zin gehad, maar achteraf heb ik toch een beetje spijt dat we de DV27A niet tot het uiterste hebben kunnen testen.
Pffff.. het is laat genoeg geworden, ik ging na 03.30 uur slapen.

Ik vond het erg gezellig, wel veel gepraat, het waren absoluut geen suffe gesprekjes, en soms ging het allemaal wel erg snel.

Bedankt voor de mooie avond en de heerlijke koffie !!! En je vrouw ook nog bedankt !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."