Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ettepet

Nou meen ik me te herinneren dat (diepe) bas geen herkenbare klankkleur heeft... Garmt, of wie zei dat ook alweer... ;)

Spacebass

Hoi ettepet,

Het kunnen verschillende gecombineerde oorzaken zijn. Ik gebruik inmiddels de set gewoon weer full-range en de SVS alleen voor LFE. En daar loopt het dus verder door naar boven dan de 40 Hz. Als ik het gebied tussen 30 en 120 Hz vergelijk dan hoor enorm veel verschil. De SVS geeft dan het laag die ongetwijfelt past bij "normale" luidsprekers, maar niet het laag wat ik mooi vind. Denk aan het geluid van een live-band die op je lichaam "drukt" en het hoorbaar aanwezig zijn van een lage toon in een ruimte zoals de meeste Hi-Fi set dat doen. Het is even hard, uiteraard de zelfde freq maar het karakter is totaal anders.

Zal de proef nog eens herhalen die ik al eerder met Robert gedaan heb met een aantal scenes uit Matrix Revolutions.
Daar is het echt goed te horen. het lijkt gewoon een Bass-reflex iets te zijn waar ik al jaren niet meer aan gewend ben of zoiets.

garmtz

Gewoon een servo-gecontroleerde gesloten Velodyne Digital Drive sub kopen....  ::) ;D

patrick_vdb

Quote from: garmtz on December  9, 2004, 13:54:11
Gewoon een servo-gecontroleerde gesloten Velodyne Digital Drive sub kopen....  ::) ;D

Dan toch minimaal twee ;D

Enfin, zonder gekheid durf ik rustig te stellen dat de Velodyne beter zal integreren in de set-up van Spacebass dan de SVS.

mvrg

Patrick

Ettepet

#229
Zo'n cylinder-sub zou ik ook niet willen hebben.  ::) ;)

Ik lees de laatste tijd tussen de regels door allerlei aanleidingen voor shoot-outs, om helderheid te krijgen over deze zaken.  Maar misschien heb ik een bril nodig.. ;D

patrick_vdb

Hi Ettepet,

Quote from: Ettepet on December  9, 2004, 17:04:52
Zo'n cylinder-sub zou ik ook niet willen hebben.  ::) ;)

Ik moet je gelijk geven...de naam SVS staat niet meer gelijk aan die cylindrische drukvaten want ze maken tegenwoordig ook meer "conventionele"  subs. Ik bedoelde natuurlijk die cylinders met m'n opmerking hierboven, over de "conventionele"  subs van SVS kan ik geen oordeel vellen want ik heb ze nog niet gehoord.

QuoteIk de laatste tijd lees tussen de regels door allerlei aanleidingen voor shoot-outs, om helderheid te krijgen over deze zaken.  Maar misschien heb ik een bril nodig.. ;D

Welke zaken wil je duidelijk krijgen met een shoot-out, en wat lees je dus tussen de regels? Want ik draag contactlenzen maar zie nog steeds niets tussen de regels staan ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: garmtz on December  9, 2004, 13:54:11
Gewoon een servo-gecontroleerde gesloten Velodyne Digital Drive sub kopen....  ::) ;D
Ja Doei!! Ik blijf niet achter je aan rennen  ;D ;D
Een SVS is een prima sub voor de meeste sets, maar ik heb denk ik iets anders nodig.
Ach voorlopig stoort het mij niet meer. Ben momenteel uit de tweak / upgrade modus en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden.

Martin_M

Quote from: Spacebass on December  9, 2004, 18:10:11
Ben momenteel uit de tweak / upgrade modus en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden.

DENIAL!! ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

Quote from: Martin_M on December  9, 2004, 18:18:48
DENIAL!! ;D
LOL ;D

Nou ja wat afwerk dingetjes koop ik natuurlijk nog wel (bekabeling kompleet maken) maar de basis hou ik voorlopig nog ff zo .
Maar zo maar ff een sub...neehhh ;D

MrPink

Quote from: Spacebass on December  9, 2004, 18:23:40
Maar zo maar ff een sub...neehhh ;D
Nee natuurlijk niet...daar gaat eerst een korte maar hevige onderzoeksperiode aan vooraf... ;)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

 ;D Ossie je bent weer superslim  ;)

Maar laatste nieuwtje: sinds vandaag zijn ook mijn rears voorzien van VdH brandweerslangen, tjee klinkt nu al heerlijk homogeen!
Kom alleen wat WBT 645 klemmen te kort en dan heb ik er nu al 20 in gebruik en kom er nog steeds 12 te kort  :o
Dus als iemand een leuk (betaalbaar) adresje weet, PM het mij even  ;)

Je merkt nu ook dat de fase en klankkleur totaal uit het verband was. Als ik de set op "disco" zet dan dan hoor je een heel homogeen geluidsbeeld. Als ik op de sweetspot zit, zijn het geen losse geluidsvlakken meer (front >< rear). Logisch uiteraard, maar als ik bedenk wat mensen missen die verschillende bekabeling (laat staan speakers) gebruiken voor hun rears  :o

Het duurt dus niet lang meer of ik heb mijn bekabeling (zoals eerder aan mijn zelf beloofd) compleet.
Nu nog:
- 1 setje KS-1030's (3 kanaals uitvoering, voor fronts + subwoofer, kan de stereo paar naar de analoge uitgang van de DV-27)
- Een doorlus setje voor Bi-amping (waarschijnlijk zelfbouw, hoeft maar max 10 cm lang te zijn...tips zijn welkom, cinch Profi Neutrik heb ik al, wil ze wel gevlochten maken ala Kimber)

Dus als iemand interesse heeft in een setje KS-1011's van 75 cm, laat maar weten, dan PM ik je voor ik ze in de verkoop zet  ;)

Spacebass

Tjeee!! het is zelfs beter dan ik had verwacht  :o

Het is zelfs lekker in de "party" stand!!  O0  O0
Als ik dat voorheen deed, dan was het toch onrustig..jengerig zelfs, nu komt het heerlijk los te staan van de luidsprekers en is het heel aangenaam om naar te luisteren.

R

Quote from: Spacebass on December 12, 2004, 01:58:38
Dus als iemand interesse heeft in een setje KS-1011's van 75 cm, laat maar weten, dan PM ik je voor ik ze in de verkoop zet  ;)

Nou, laat maar eens weten wat je in gedachten had. Dat is RCA versie, toch?

Spacebass

Ik heb al een vraag erover gehad, dus wellicht dat je een PM kan sturen  ;)

R


VlisChris

QuoteDus als iemand een leuk (betaalbaar) adresje weet, PM het mij even
;D ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Spacebass on December 12, 2004, 01:58:38
Kom alleen wat WBT 645 klemmen te kort en dan heb ik er nu al 20 in gebruik en kom er nog steeds 12 te kort  :o
Update nog maar 10 nodig  ;D

patrick_vdb


Scarp

Ik heb geen 0645, maar 0644 ... 8 stuks zelfs :)

patrick_vdb

Hi Rolf,

Ik wil er wel 4 hebben als Spacebass ze niet alle 8 nodig heeft....heb er namelijk wat nodig voor een small-experiment :D

mvrg

Patrick

Spacebass

Hmmm die zou ik kunnen gebruiken voor mijn fronts en dan die 645's die daar op zitten voor mijn rears (vanwege doorlussen)

PM mij de vraagprijs maar, dan neem ik in iedergeval (financiële) maatregelen voor zaterdag, mocht het iets voor mij zijn ;)

Anders ben je er blijkbaar 4 kwijt aan Patrick, alhoewel ik eigenlijk vind dat je ze dan allemaal moet nemen  ;D

Scarp

Ik zei alleen dat ik er 8 heb ... niet dat ik ze nu al kwijt wil :P

Misschien volgend jaar ofzo, maar dat is niet zeker.

patrick_vdb

Quote from: Scarp on December 16, 2004, 17:25:16
Ik zei alleen dat ik er 8 heb ... niet dat ik ze nu al kwijt wil :P

Misschien volgend jaar ofzo, maar dat is niet zeker.

Whoahaahaha Spacebass en mij een beetje lekker lopen maken. Had ik niet gezegt dat ik zaterdag toch langs Eindhoven kom? Klopt in principe ook wel, maar of ik ook stop? ;D ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on December 16, 2004, 19:18:08


Whoahaahaha Spacebass en mij een beetje lekker lopen maken. Had ik niet gezegt dat ik zaterdag toch langs Eindhoven kom? Klopt in principe ook wel, maar of ik ook stop? ;D ;)

mvrg
Patrick
Had ik al gezegd dat wij normaliter entree kado's meenemen  ???  ;D

patrick_vdb

#249
Quote from: Spacebass on December 16, 2004, 20:49:56
Had ik al gezegd dat wij normaliter entree kado's meenemen  ???  ;D

Ik zal wel een strikje om z'n hoofd binden ;D

mvrg

Patrick