Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Is goed Garmt  :)

@reMC
Ik heb geen bijzondere plannen met de SVS.
Ik zat laatst passion of the Christ te kijken en hoorde dat een specifiek geluid uit de Sub kwam en die klank bevalt mij niet helemaal.
Je moet dit soort info wel in het licht zien van de enorme dynamiek van mijn normale speakers.
Ik hoop dat Arcam iets gaat doen aan de X-over frequenties..dan heb ik geen enkel probleem met de svs  ;)

patrick_vdb

Hi Space,

Een specifiek geluid welke uit de SVS kwam beviel klankmatig niet......is er ergens een integratie mismatch (klankmatig) tussen de SVS en Omega? In dat geval zou een andere optie met de cross-overs toch niks uitmaken...

mvrg

Patrick

Spacebass

Ik zal de frequentie nog eens opzoeken.

Waarschijnlijk heb je gelijk..maar het idee is als volgt.

Alle Omega's staan full-range EN krijgen het LFE voor hun kiezen (fronts alleen dan).
De SVS krijgt dan alleen het LFE signaal vanaf +/- 30 Hz (heb een actief X-over liggen  ;) )
Eigenlijk gebruik ik die SVS dus alleen voor het allerdiepste "tril" werk zeg maar.

patrick_vdb

Hi Space,

LOL ;D Je gebruikt de SVS dus als een alternatief voor de buttkicker ;D

Maar goed, ik volg je gedachte en als de SVS alleen het diepste laag mag aanvullen dan zal de "mismatch" waarschijnlijk veel minder opvallen tenzij deze echt in de buurt gaat komen van het cross-over punt natuurlijk.

mvrg

Patrick

garmtz

Ik moet maar snel gaan tweaken bij SB... Die integratie moet beter kunnen, 10 cm kan het verschil uitmaken!  :o

patrick_vdb

Hi Garmt,

Een klankmatige "mismatch" lijkt mij moeilijker te laten verdwijnen door het tweaken met plaatsing/afstelling etc etc dan het laten van de sub in het geluidsveld...Als ik SB goed begrijp is het specifiek het klankmatige wat 'm niet beviel maar ik kan er net zo goed naast zitten natuurlijk

mvrg

Patrick

Spacebass

Klopt Patrick, bij sommige LFE tracks hoor ik zeg maar soms letterlijk een speaker in een buis (vast psycho bepaald.. maar goed  ;D ) Een beetje een effect van een speaker in een te grote behuizing zeg maar. Anders dan het klankje wat de gesloten Omega's weergeven.

Maar als Garmt langs komt, dan kunnen wij misschien samen kijken/luisteren waar het aan zou kunnen liggen. Je snapt natuurlijk dat ik stiekem hoop dat het een kwestie van plaatsing is.

Heb een paar dagen geleden wel al flink zitten stoeien met mijn luisterplek, de positie van de front speakers en de sub... en als ik strak in het midden zit (wat ik toch al doe  ;D ) is het al een stuk beter!
De klankleur zelf blijft zo, maar ik kan er best mee leven  ;)

garmtz

Wordt nog wel beter denk ik. Niet raar kijken als ik raar door de kamer ga kruipen en op mijn hoofd ga staan om de sub-harmonischen beter te horen... ;D

Spacebass

Quote from: garmtz on September 23, 2004, 09:28:51
Wordt nog wel beter denk ik.
Daar ga ik helemaal van uit!

QuoteNiet raar kijken als ik raar door de kamer ga kruipen en op mijn hoofd ga staan om de sub-harmonischen beter te horen... ;D
Ik zal eerst wel even stofzuigen  ;D

patrick_vdb

Hi,

Even het topic weer nieuw leven inblazen ;D

Quote from: Spacebass on September 23, 2004, 21:30:54
Ik zal eerst wel even stofzuigen  ;D

Heb je inmiddels al gestofzuigd en is Garmt al op zijn hoofd gaan staan om de sub-harmonischen te horen tbv de SVS-integratie?

Over een dikke week plan ik weer een retourtje Spacebass en ik ben benieuwd hoe de Arcam/Kimber/vdHul/SVS/Infinity combi presteerd ten opzichte van de situatie zoals ik die een 7 maanden geleden heb beluisterd. Er is iig een hoop veranderd in die tijd.....

mvrg

Patrick

ps. Spacebass, heb je de set ook alweer gedraaid in de kamer?

Spacebass

QuoteEven het topic weer nieuw leven inblazen ;D
LOL  ;D

QuoteHeb je inmiddels al gestofzuigd en is Garmt al op zijn hoofd gaan staan om de sub-harmonischen te horen tbv de SVS-integratie?
gestofzuigd wel, maar Garmt zie ik eigenlijk niet zo veel. We hebben het beiden te druk momenteel en Garmt komt pas weer langs als ik de set naar mijn zin heb (of dat ooit zo zal zijn is uiteraard niet te zeggen  ;) ;D )

QuoteOver een dikke week plan ik weer een retourtje Spacebass en ik ben benieuwd hoe de Arcam/Kimber/vdHul/SVS/Infinity combi presteerd ten opzichte van de situatie zoals ik die een 7 maanden geleden heb beluisterd. Er is iig een hoop veranderd in die tijd.....
Tjee is het al weer 7 maanden  :o  Nou ja, ik verheug mij erop!

Quoteps. Spacebass, heb je de set ook alweer gedraaid in de kamer?
Nee ik wacht nog steeds op jou  ;D

Serieus, heb het erg druk en ben momenteel te moe om te gaan slepen met spullen...ik ben zelfs niet meer zwaar actief op het forum en dat is een beetje het bewijs zeg maar  ;D

Shit en dan zit ik afterhours van die zware onderwerpen te lezen...ik lijk wel niet lekker  ;D

Nou ja, we hebben na jouw bezoek vast weer wat te melden.

patrick_vdb

Hi Spacebass,

Quote from: Spacebass on December  7, 2004, 20:45:02
Tjee is het al weer 7 maanden  :o 

Yep, de eerste post in deze topic dateerd van 11 mei, dus een dikke 7 maanden.

En als je een 'verbouwing' van de woonkamer wel ziet zitten, dan gaan we er lekker voor 8) ;D

mvrg

Patrick

Ettepet

Quote from: Spacebass on September 22, 2004, 18:56:32
bij sommige LFE tracks hoor ik zeg maar soms letterlijk een speaker in een buis
Als ik denk aan geluid door een koker is dat toch zeker geen basgeluid.  Als er niks mankeert aan die SVS en er nog geen port-noise optreedt denk ik toch dat je nu ook leidt aan dezelfde aandoening die anderen hier al eerder opliepen:  een zwaar over-gevoelig afgesteld waarnemingsvermogen resulterend in eindeloos grotere financiële uitgaven voor audio- en video-apparatuur.  Het enige wat dan nog helpt is gaan samenwonen, maar ja, dat doe je al. ;D

ps: het kan ook zijn dat je een wat geschiktere sub-versterker moet zien te vinden voor de CS-Ultra... (je "misbruikt" toch nog steeds die Arcam?)

Martin_M

Quote from: Ettepet on December  8, 2004, 01:24:43
ps: het kan ook zijn dat je een wat geschiktere sub-versterker moet zien te vinden voor de CS-Ultra... (je "misbruikt" toch nog steeds die Arcam?)
Goed punt!
Haha, ik had er dedicated een Parasound HCA 3500 opgezet ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

BOUBOU

Quote from: Martin_M on December  8, 2004, 10:41:14

Goed punt!
Haha, ik had er dedicated een Parasound HCA 3500 opgezet ;D

Mischien dat hij die van Scarp over kan nemen ???  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Martin_M

#215
Het was eigenlijk bedoeld als (goedbedoeld) steekje onder water.

@space; Ik heb even terug zitten bladeren. Maar hoe zit het nu met de 3500. Had je die nu verkocht of (nog) niet ???
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

BOUBOU

Quote from: Martin_M on December  8, 2004, 11:37:32
Het was eigenlijk bedoeld als (goedbedoeld) steeje onder water.

@space; Ik heb even terug zitten bladeren. Maar hoe zit het nu met de 3500. Had je die nu verkocht of (nog) niet ???

Die was geloof ik voor €1650 verkocht  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

@Ettepet Ik denk dat de "klankkeur" van de SVS niet echt matched met de andere speakers...misschien ben ik idd te kritisch, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik bij film kijken er niet zo op let ;)

Ik misbruik idd nog steeds mijn Arcam  ;D  ;D maar ik heb ook nog steeds mijn QSC PA eindtrap (heb het eerlijkgezegd het nog niet uitgeprobeerd :( )

@Martin Idd BouBou heeft gelijk. Ik heb mijn 3500 (nog) wel staan maar niet lang meer.
Maar als ik dan een losse eindtrap erbij zou nemen, dan zal dat ongetwijfelt weer verbeteringen kunnen aanbrengen, alhoewel ik dat pas zeker weet als ik het gehoord heb.

patrick_vdb

Hi Space,

Wellicht dat we de 18de eens wat kunnen uitproberen met verschillende versterking op de SVS? Alhoewel ik er natuurlijk bij blijf dat een klankmatige integratie hiermee niet tot een optimum zal worden gehaald indien de SVS zelf al een andere klankkleuring meegeeft.

mvrg

Patrick

BOUBOU

Quote from: Spacebass on December  9, 2004, 07:39:03

@Martin Idd BouBou heeft gelijk. Ik heb mijn 3500 (nog) wel staan maar niet lang meer.
Maar als ik dan een losse eindtrap erbij zou nemen, dan zal dat ongetwijfelt weer verbeteringen kunnen aanbrengen, alhoewel ik dat pas zeker weet als ik het gehoord heb.


@Space

Is het voor jouw geen optie om jouw Ultra te verkopen, en vervolgens de Bryston/Ultra combi van Garmt over te nemen?

Of vindt je dat ook niet klinken???  ;D
De prijs is iig. goed.....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

De Bryston is de meest strakke en snelle (zonder wollige bijklank, zoals bij een Parasound HCA-1200II die ikhad) versterker die ik ooit hoorde op mijn SVS. Of dat echter de integratie ECHT zal verbeteren...

BOUBOU

Ik heb in mijn berging ook nog wel een defecte 325 watt bash amp liggen van SVS.
Wie weet krijg je die nog weer aan de praat

Je zaagt gewoon een rechthoek uit de CS.....daar pas ie presies in  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

Quote from: BOUBOU on December  9, 2004, 11:30:10
Je zaagt gewoon een rechthoek uit de CS.....daar pas ie presies in  ;D

Ahhhhhh!!! Neeeeeeee!!!!!!!!  :o :o :o

Ettepet

Het zou me sterk verbazen als SB's probleem iets met integratie te maken heeft, zeker als de cross-over ruim beneden de 40Hz is.  Ik ben benieuwd naar de bevindingen. :)

patrick_vdb

Hi Ettepet,

De Omega's van Spacebass lopen ver door en hebben een eigen, kenmerkende klankkleur net zoals de SVS een eigen, kenmerkende klankkleur heeft. Wanneer beide (te) verschillend zijn kom je automatisch bij een integratie-probleem...want ware integratie ligt niet alleen in de cross-over, plaatsing van de sub etc maar ook in het gegeven of beide producten een (ongeveer) zelfde klankkleur hebben ;)

mvrg

Patrick