Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi,

Da's gelukkig nog niet zo'n rampzalig hoog bedrag.

Heb je al eens gedraait met de cross-over op 50Hz om te bekijken of dit uberhaupt wel bevalt?

Mvrg

Patrick

Spacebass

#126
Je wilt toch niet mijn verrassing bederven  ;D

Ben al een paar dagen met PL II (CD-Muziek) aan het luisteren, dus MET sub ondersteuning.

Ik zal dus alles op large laten en de sub mee laten draaien met de fronts  ;D

Spacebass

#127
De AudioNote heeft inmiddels een ander baasje...dus experimenteerdrang komt weer bovendrijven...

Ik had de NordOst alleen nog getest tussen de Pre en de amp maar nu weer mijn dropveters ertussen..ik wilde even kijken wat de NordOst doet als analoge verbinding tussen DVD speler en Pre  O0

Ok het geslis van DK is er nog steeds, alleen wat klinkt analoog toch tig keer lekkerder en muzikaler...ik snap helemaal waarom jeroen in zijn Arcam combi ook liever via analoog CD beluisterd  :o

Ok het zal wel meer poen kosten, maar wat ik nu hoor maakt het echt helemaal goed...tis voor mij helemaal duidelijk...een DV27 moet je idd gewoon Analoog aansluiten..die DAC is echt heeeeel goed...screw PLII  ;D
Om enigzins in de buurt te komen van dit geluid moet ik gewoon PLII gebruiken...

Veel lekkerder en warmer laag, veel natuurlijker ...dit vraagt gewoon om een review....
Ga eens een Arcam poll beginnen  ;D

garmtz

Ik heb alles eens aandachtig gelezen, maar ik kan het kort maken: ik kom langs en wel morgen als het kan!

Spacebass

Totaal geen probleem voor mij  :)

garmtz


Spacebass

#131
Ik heb een rare set denk ik...zowel Garmt als ik kwamen tot de conclussie dat de Blue Heaven set (interlinks + luidsprekerbekabeling) niet een match waren voor mijn set...

Raar want bij Garmt hoor ik helemaal geen "plat" geluid. Bij mij klonk het zo plat als een dubbeltje  :)

De ingespeelde Blue Heaven had wel een iets zachter en ronder geluid in het top hoog, maar miste de diepte van de Sixes....Ik heb het al een beetje verraden  :)

De vdH Magnum speakerkabel met de Eichmann Express sixes interlinks, waren voor mij een veel mooiere combi....
(Sixes zijn nog niet eens ingespeeld!)

De Sixes staan dus momenteel als eerste op de ranglijst...
Ik ben zeeeer onder de indruk van de sixes, omdat deze de set veel meer laten leven en bijna electrostatisch laten klinken...veel meer attack en veel diepte en lucht..een hele bijzondere kabel!


Vandaag een setje van 4 Siltech FTM-3 G3's gehaald om uit te proberen...deze kabels kosten 3 x zo veel als de Sixes, dus ik verwacht 3x zo goed  >:D  ;) ... ik ben benieuwd  :D

patrick_vdb

Hi SB,

Leuk om te horen dat de Eichmann's toch blijken te bevallen :D Ik ben eens benieuwd wat Siltech bij jouw doet, enne 3x zo duur geeft 1/3de verbetering ;D ;)

Maar nu mis ik wel nog iets over een of andere optische interlink?

Mvrg

Patrick

Spacebass

 ;D  Komt nog ;)

Optisch is een tijdelijke oplossing... misschien bedoel je dat analoge verhaal  :)

patrick_vdb

Hi SB,

Quote from: Spacebass on June 20, 2004, 00:40:57
;D  Komt nog ;)

Nu ik even niet meer zo bezig ben met m'n eigen set (muv luisteren en genieten dan ;) ) zit ik anderen misschien wel wat te veel achter de veren ;D

QuoteOptisch is een tijdelijke oplossing... misschien bedoel je dat analoge verhaal  :)

Nee, ik bedoel echt optisch, en wel naar aanleiding van deze citaat:

QuoteOh ja, momenteel een toslink...wilde helmaal analoog gaan, maar een forumgenoot heeft voor mij als spiegel/klankbord gefungeert, waardoor mijn prioriteiten weer enigzins bijgesteld zijn   Grin

Welke prioriteiten zijn bijgesteld en waardoor? ;D

Mvrg

Patrick

Spacebass

Ja die bedoelde ik dus ook...ik was van plan om geheel analoog te gaan, maar qua prio's heb ik toch maar besloten om dat te laten varen voor een audio rack en in iedergeval 6 goede interlinks... 4 voor de Av8 naar de P7 en twee van de analoge uitgang van de DV27 naar de AV8.

Daarna ga ik waarschijnlijk toch voor de DVD-A upgrade omdat dat meer behelst dan DVD-A...meer afspeelformaten....

Maar misschien als laatste dan  :)

patrick_vdb

Hi SB,

Duidelijk, dus voor stereo-weergave blijf je gebruik maken van de kwaliteiten van de DV27 terwijl je voor films de AV8 inschakelt als DAC. Al een rack in gedachte?

Mvrg

Patrick

bmateijsen

Hoi SB,

Dit is exact zoals ik de Six van Eichmann ook ervaar.... Prachtige kabel, vooral het hoog en midhoog wordt er erg mooi van!

Groet Bjorn

Spacebass

#138
Hoi Bjorn...is absoluut (zoals jij en anderen al beamden  ;) ) zeker een super kabel in mijn set in een hele brede prijscatagorie).

Patrick..ik heb nog geen idee...

Aan de ene kant wil ze het liefst in een afsluitbare kast hebben (achter en zijkanten...eventueel ook de voorkant) . Zag al een voorbeeld staan in de FMJ folder.
De keus ontkoppelen of  koppelen ben ik niet uit.

Aan de andere kant vind ik het spider rack ook niet verkeerd....blijft moeilijk!
Misschien eerst een DIY rack en later opzoek naar een echt rack.

R

Wel aardig zo'n FMJ rack. Toch was het met 7 P1 blokken mooier geweest. Deze vind ik ook wel erg mooi voor de arcam spullen. Deze is dat in het zilver, maar zal er ook wel anders zijn. Type en merk weet ik niet. Wel een dikke opstelling.

Scarp

#140
Dat is een "base". Importeur is audiac. Prijs zit iets boven die van een spiderrack, maar is erg mooi. Ook per level en hoogte te koop (wel een combi per level en hoogte tegelijkertijd, niet zo flexibel als bij een spider rack).

http://www.audiophilebase.com/

Spacebass

Bedankt jongens Ziet er erg mooi uit  O0 zal daar eens snuffelen  :)

Ik ben zelf juist blij dat ik 7 kanalen in 1 heb ipv 7 monoblokken...kost het nog meer geld...betekent tov nu 6 extra lagen, 6 extra DIY powercords, extra kempblock  ;D  ;D
nope, ik vind het prima zo...  ;)

Scarp

'k heb wel een prijslijst van base mocht je prijzen willen weten :)

R

Is idd mooi spul.


Wat zouden die speciale platen zijn? die op de lagen liggen?

Scarp

Metalen platen zijn dat. Het hele rack is metaal. Wel heb je speciale "vibration control platforms"

Spacebass

#145
Ja is goed Scarp, bedankt  8) altijd goed om te hebben  :)

R

#146
Dat zal wel een erg duur verhaal worden ben ik bang. Als ik ooit van mijn zelfbouw afga, dan zal dit zeker ene kandidaat zijn. Past wel ontzetten goed bij de arcam stijl... Die prijslijst wil ik ook wel. bvd rolf

FrankB

Quote from: Scarp on June 20, 2004, 13:18:18
'k heb wel een prijslijst van base mocht je prijzen willen weten :)

Die lijst zou ik ook wel willen hebben, ben ook nog op zoek naar een meubel ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Scarp

#148
Heb 'm alleen op papier :)

Als je interesse hebt in een samenvatting, dan schrijf ik het hier wel, maar niet nu. Ben druk :)

patrick_vdb

Hi SB,

Quote from: Spacebass on June 20, 2004, 12:18:48
Aan de andere kant vind ik het spider rack ook niet verkeerd....blijft moeilijk!

Ik vermoed dat een spiderrack of iets soortgelijks mooi zal combineren met de Arcam set. Een zwaar solide rack geeft meestal veel rust in het geluidsbeeld en dat vind ik persoonlijk al een sterk punt van de Arcam, een soevereine rust met grote ruimtelijkheid. Daar hoeft een rack haar niet meer bij te helpen ;)

Mvrg

Patrick