Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on May 28, 2004, 13:08:02
maar hadden blijkbaar zelf ook een feestje...

Je had van de gelegenheid gebruik kunnen maken natuurlijk door te vertellen dat je last had van het feestje en daarom wel harder moest gaan draaien ;D

Maar idd een goed plan SB, onaangekondigt testen zodat zoveel mogelijk een real-life situatie wordt nagebootst, want daarin zit men ook niet specifiek te luisteren of men toevallig iets hoort bij de buren. En als ze al voor de deur staan voordat je zelfs de kans hebt gehad om te gaan vragen weet je automatisch dat je te ver bent gegaan ;D

mvrg

Patrick

marc b

 ???Ik dacht een leuk onderwerp aan te snijden. ::)

Spacebass

@Marco b
Denk dat het komt omdat het op de verkeerde plek gepost is, alhoewel ik snap dat je het vanwege Garmt zijn verhaal hier plaatst.
Misschien moet je een apart topic openen met je uitleg erbij. Dan focussed het hele forum erop en krijg je vanzelf reacties.


overigens:
QuoteTwee luidsprekers die dezelfde afstand tussen de beluisteraar  en zichzelf hebben ,leveren vergeleken met 1 luidspreker +6 db.
wordt het alleen +6 db als de speakers akoestisch gekoppeld zijn door ze tegen elkaar te plaatsen en beide speakers een eigen eindtrap hebben. Doordat ze niet akoestish gekoppeld zijn, blijft alleen de +3 db staan vawege de eigen eindtrap aan, indien het signaal naar de beide eindtrappen gelijk blijft en de akoestische eigenschappen van de ruimte geen versterking veroorzaken op de luisterplek.

marc b

Uiteraard,dat spreekt voor zich.

Marc

Spacebass

Omdat ze bij multichannel of stereo niet akoestisch gekoppeld zijn krijg je dus niet die +6 db zoals jij aangaf...vandaar mijn opmerking.

Spacebass

#80
Nou, als je voor leuke dingen de snelweg op moet, dan zal je net zien dat er weer eens een vreselijke file is  ::)

Maar goed, met een leuke aankoop als vooruitzicht duurt in een file zitten enorm lang, maar dat is volgens mij typisch nederlands om alsnog iets te vinden om over te mieren  ;D

Sinds vandaag heb ik dus een Arcam FMJ AV8 pre/pro en een Arcam FMJ P7 eindtrap.

Nu heb ik onlangs een Meridian 565 aangeschaft waar ik opzich enorm tevreden mee was...echt high end zoals ik dat van mijn oude Yammie niet echt kon zeggen.

Ik ga eerst een tijdje met de set "leven" dus de para's en de meridian staan de komende week(en) werkeloos naast het bankstel.
Tis echt een raar gezicht om slechts 1 eindtrap in gebruik te hebben (alles aangesloten en draait op de achtergrond) Vooralsnog lijkt de amp de omega's en (schrik niet) de svs subwoofer op de center eindtrap geen enkele belemmering te vormen. Ik heb er nog geen HT geweld op los gelaten, dat hoop ik vrijdag of zo te proberen  :D

Dat wordt dus spannend. Doet de set hoorbaar onder op de nieuwe combi bij HT geweld van de Para's en de QSC. Dat ik niet zo heftig meer zal kunnen "pompen", moge qua specs duidelijk zijn, maar goed, tis niet het eerste compromie dat ik doe (center  ;) )

Als ik op mijn eerste gevoel af moet gaan, ga ik liever voor iets minder heftig maar muzikaler, en als ik zo op het eerste gehoor ervaar is deze set veel levendiger en muzikaler dan de meridian/para combi. De Meridian/Para klinkt in comb in met de Omega's "rete" strak en precies, zuiver enz...
Ik kan nu dus thuis rustig op mijn gemakkie kiezen tussen de twee... (ik hoor echt delen van Jeroen's geluid ineens bij mijzelf thuis samenkomen  ;D ) Het wordt dus een moeilijke keuze voor mij. (wat een overdadige luxe, besef ik terwijl ik dit zo neerzet  :'( )

Als dit deel voor elkaar is kan ik rustig een audiorack uitzoeken, dus niet raar kijken dat ik alles opelkaar gestapeld heb...da's slechts voor de action foto  ;D

Maar ik geef direct toe dat het heel verleidelijk is om de FMJ set intact te houden, alleen al vanwege de praktische ruimte inname en uitstraling voor een audiofiel rack.

Oh ja nu eerst ff de handleiding doorspitten...ik moet de center nl nog uitschakelen etc... ;D

patrick_vdb

Hi SB,

Er is weer een hoop verandert sinds 9 mei en eigenlijk heb ik de neiging om nu nog in de auto te stappen en even langs te komen ;D

Het klinkt al waanzinig om te lezen dat de P7 de Omega's incl SVS trekt, en daarbij een hoop muzikale verfijndheid brengt. Nog even afwachten natuurlijk wat multichannel of het HT geweld gaat doen want ik neem aan dat de amp nu 2 van de 4 Omega's aanstuurt?

Pompen vs muzikaliteit, een gemakkelijke keuze lijkt het maar neem er rustig de tijd voor ;) Maar een luxe om beide sets of zelfs een andere combi uit te proberen is het natuurlijk wel.

Mvrg

Patrick

Harry HT

Hallo SB,

Zoals Patrick hierboven al schrijft, waanzinnig !! O0 O0

Veel puzzel en leesplezier de komende dagen met de instellingen en de handleidingen.

We wachten allemaal in spanning af, hoe het gaat klinken en welke keuzes je eventueel gaat maken.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

#83
Nope  ;D  Ik stuur echt alles aan met de P7, dus nog niet Bi-amped  ;)

Ik moet zeggen dat ik bij fourplay wel wat "slam" mis, iets ronder allemaal, dus wellicht de twee overgebleven kanalen gebruiken om het hoog van de fronts apart aan te sturen (kan voorlopig toch de sides (Renaissance 90) nog niet gebruiken.

Ik heb nog een lange weg te gaan.
Wat mij wel stoort is dat de sub minimaal vanaf 40 Hz het over wil nemen en niet de door mij beoogde 30 Hz...
Ben nu aan het testen met alles op small (  :o ) , zelfs stereo  ;D met x-over op 40 Hz...

Ben voorlopig nog wel aan het zoeken denk ik.

PS
Het enige wat ik in de handleiding heb hoeven zoeken is hoe in het configuratie menu terecht te komen.
De rest is super vriendelijk en vanzelfsprekend.


Thanks Harry, ik ben zelf ook razend benieuwd

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Spacebass on June  3, 2004, 00:43:21
Ben nu aan het testen met alles op small (  :o ) , zelfs stereo  ;D met x-over op 40 Hz...

;D Het onmogelijke wordt toch mogelijk.

Is het omdat de cross-over setting in de AV8 niet lager gaat dan 40Hz of omdat je op deze cross-over setting toch een smoothere overgang hoort?

mvrg

Patrick

Spacebass

#85
Patrick,
ik wilde zo laag mogelijk beginnen, juist om de overgang te kunnen horen. In de regionen rond de 30 Hz heb ik opzich geen probleem, dus dat wilde ik aan de fromnts overlaten en denkende aan de overlap, meende ik theoretisch dat die 30 Hz een mooi uitgangspunt zou zijn.

Ik ben niet vies van een experiment, dus vandaar deze ommezwaai  ;D
Je moet er wel de mogelijkheid voor hebben, en nu ik die heb, ga ik dat uiteraard zoveel mogelijk uitbuiten  ;)
Het is nu wel zo dat ik in de keuken meer laag heb dan op de luisterplek, dus wellicht weer schuiven met de sub  :)

Ik hoor trouwens (lijkt wel) enige lichte compressie ontstaan (als je dat nooit hebt gehad is het direct merkbaar) , terwijl de amps niet "clippen".
Of zou de CD compressie nu juist beter hoorbaar zijn en heeft de set nu meer controle  ???
Er is ondanks mijn dropveters wel een enorme toename van details hoorbaar...dat is iets wat mij momenteel nog het meeste verbaast.
Akoestische gitaren klinken veel ruimtelijker en gedetailleerder...Er is meer Hi Fi muziek aanwezig en minder PA sound...kweet nog niet of ik dat nou wil, ik ben enorm aan het twijfelen  :( Vreseleijk deze luxe

jaco

#86
Om het nog complexer te maken kun je ook de meridian aan de arcam hangen, en de arcam pre- aan de parasound.
Nog meer  mogelijkheden !

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

R

Ha ha, met al dat testen zien we hem niet meer terug op het forum. machtig mooie set die arcam´s. Wat heb jij idd een zwaar luxeprobleem.

Spacebass

Quote from: jaco on June  3, 2004, 08:28:58
Om het nog comlexer te maken kun je ook de meridian aan de arcam hangen, en de arcam pre- aan de parasound.
Nog meer  mogelijkheden !

Jaco

Jaco, is precies wat ik van plan was...stiekem  ;)  ;D

patrick_vdb

Hi,

We zouden ook hevig teleurgesteld zijn zou je dit niet doen ;D ;)

Mvrg

Patrick

jeroenskie

Heee space ,leuk dat je hem uiteindelijk toch hebt kunnen krijgen .
ik had namelijk de hoop al een beetje opgegeven .

de combi av8 /para is idd ook een hele mooie ......

hahaha moeilijk leven hoor ........

kom je er uiteindelijk op uit dat de P 7 niet het ideale huwelijk is dan hoor ik het graag ( zoals eerder aangegeven.),misschien dat ie bij mij wel heerlijk matched .

Ik wil namelijk wat meer power op de center ,en anders moet ik weer veel geld uitgeven voor een monoblok.

ik zal het met spanning volgen ..

vr gr jeroen

ps.ik kom ECHT binnenkort ,zal ik direct Cardas meenemen.

Spacebass

Vandaag de knoop doorgehakt, na een luistersessie van ruim 3 uur en twee films bekeken te hebben.
De parasounds en de Meridian staan te koop.

Het was een moeilijke keuze, zondermeer, en heb de keuze puur op gevoel gemaakt. Misschien bega ik een
stomme fout, maar ik wil niet alleen in 1 bepaalde richting gaan wandelen omdat die voor mij bekend is.
Als ik als een echte freak nadenk dan is de perfecte weg die van Para/Meridian/Omega...

patrick_vdb

Hi Space,

Waarin verschilt de freak van liefhebber in jouwn geval? Oftewel op welke punten heeft het gevoel besloten voor de Arcam combi te gaan?

mvrg

Patrick

Spacebass

#93
Eigenlijk drie belangrijke dingen n mijn geval:

1. Een goede basisset hebben en kijken hoever je met deze basisset kan komen.
2. Synergie tussen de componenten.
3. Rust in de tent!

Ik besefte mij vanacht dat ik de laatste tijd zoveel veranderingen gemaakt heb, dat ik het ff niet meer weet hoe en wat. Ik wil een goed audio rack en goede bekabeling hebben, maar kan daar pas voor gaan als ik rust heb qua component wisselingen.En deze rust krijg ik door voor de Arcam set te gaan. Als freak ging ik mij teveel focussen op hoe heftig het wel niet klonk. Zelfs tijdens het filmkijken zat ik nog stiekem wat bij te regelen. Ik groei steeds verder weg van waarvoor ik het allemaal doe. Met de Arcam denk ik meer aan het complete plaatje: de muziek en film.

Als ik een complete Meridian of Parasound set had kunnen kopen voor dat geld, had ik op dit moment precies hetzelfde gedaan. Het heeft dus absoluut niets te maken met dat het een beter  is dan het andere, maar met een stukje bewustwoording om 2 uur 's nachts.  ;D

Ik wil het thuis weer wat meer leefbaar hebben, aangezien het geen dedicated HT betreft. 3 jaar zonder een complete inrichting is een beetje te lang en je gaat je dan aan een hoop dingen storen. Verder vind ik dat wij allemaal thuis moeten kunnen genieten van Hometheater, en door de ingewikkeldheid van de huidige set werd de grens steeds verder gelegd. Ik snap het uiteraard wel, maar het was meer een PA aan het worden dan een Hi-Fi/HT set. Dat is een grens waar ik mij gisteren ineens bewust van werd. En op redelijk volume kan de P7 het behoorlijk goed bijhouden, tis een compromie dat hij het qua slam en detaillering op luider niveau het absoluut aflegt tov de Parasounds en de merdian. De Meridian klinkt puur de AV8 klinkt toch een beetje "processed" en drukt zijn stempel terwijl de meridian meer een doorgeefluik is.

Zo besefte ik mij dat ik nooit de p7 weg zou moeten doen omdat ik hem nooit meer voor die prijs zou kunnen aankopen en bij eventuele veranderingen in de toekomst qua luidsprekers is een multichannel amp met veel vermogen toch handig  :D

Dit bijelkaar heeft dus geleid tot de beslissing die ik nu genomen heb.

Echt, het kost mij enorm veel moeite om de set uit elkaar te halen  :'(

Robbo

Quote from: Spacebass on June  5, 2004, 13:30:16
Ik wil het thuis weer wat meer leefbaar hebben, aangezien het geen dedicated HT betreft. 3 jaar zonder een complete inrichting is een beetje te lang en je gaat je dan aan een hoop dingen storen. Verder vind ik dat wij allemaal thuis moeten kunnen genieten van Hometheater, en door de ingewikkeldheid van de huidige set werd de grens steeds verder gelegd. Ik snap het uiteraard wel, maar het was meer een PA aan het worden dan een Hi-Fi/HT set. Dat is een grens waar ik mij gisteren ineens bewust van werd. En op redelijk volume kan de P7 het behoorlijk goed bijhouden, tis een compromie dat hij het qua slam en detaillering op luider niveau het absoluut aflegt tov de Parasounds en de merdian. De Meridian klinkt puur de AV8 klinkt toch een beetje "processed" en drukt zijn stempel terwijl de meridian meer een doorgeefluik is.

Groot gelijk.   Gewoon een goede set neerzetten, het geheel even goed afstellen.  Daarna afblijven en GENIETEN !

Dat heb ik in elk geval een half jaar geleden besloten en dat bevalt echt prima.  Het zal allemaal best beter kunnen, maar er komt een aardig geluid uit bij mij, het beeld is top.   Dus het zal allemaal wel.   

Jinsu

Hoi,

QuoteAls freak ging ik mij teveel focussen op hoe heftig het wel niet klonk. Zelfs tijdens het filmkijken zat ik nog stiekem wat bij te regelen. Ik groei steeds verder weg van waarvoor ik het allemaal doe. Met de Arcam denk ik meer aan het complete plaatje: de muziek en film.

En op redelijk volume kan de P7 het behoorlijk goed bijhouden, tis een compromie dat hij het qua slam en detaillering op luider niveau het absoluut aflegt tov de Parasounds en de merdian. De Meridian klinkt puur de AV8 klinkt toch een beetje "processed" en drukt zijn stempel terwijl de meridian meer een doorgeefluik is.

Je zegt nu dat de AV8 een beetje kleurt, dat zou eigenlijk ook niet mogen. Dit moet overgelaten worden aan de bron "CD/DVD-Player" deze moet de klankkleur op die wijze weergeven hoe de musician het wil/wou hebben in my humble opinion.

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Spacebass

#96
Zo heb ik idd een hele tijd inelkaar gezeten, hoe het "bedoeld" is...
Alleen is dat iets wat je NOOIT in de hand hebt thuis, dus waarom er tegen vechten  :)
De kabels kleuren, de speakers kleuren en zoals je aangeeft de Bron kleurt en niet te vergeten de luisterruimte, en misschien wel het belangrijkste je gehoor/hersenen kleuren.
Alleen in de studio zou je heel misschien in de buurt kunnen komen, en daar zit je nou eenmaal niet bij.

Het enige wat je volgens mij kan doen is zorgen dat de kleurig die er is, overeenkomt, niet storend is en bij elkaar toch een homogeen geluidsbeeld neerzet, zodat je geen grove uitschieters hebt.

Mijn set gaf nl elke kleuring in welk onderdeel dan ook genadeloos weer. Dat het bijelkaar klopte, was eerlijkgezegd misschien net iets meer geluk dan wijsheid. Ik wil weer een stap terug nemen naar een mindere set, maar wel een die beheersbaar is. De set liep een beetje te veel uit de hand . Elk component die toegevoegd werd moest aan een steeds hogere eis voldoen. Zelfs stroomkabels moesten eraan geloven...

De logische volgende stap was kemp langs laten komen voor een aparte groep...en daar ben ik nog niet aan toe.
Ik ben meer aan het rennen geweest dan luisteren..

Hopelijk komt daar nu een einde aan.

markvl

Ik sluit me helemaal bij Robbo aan: een installatie is er om je van muziek/beeld te laten genieten.
Dus gewoon 'upgrade cold turkey' gaan! Als je nu stopt met tweaken en upgraden kun je het geld en de tijd die je bespaart steken in CDs/DVDs en het luisteren/kijken ernaar.

Het je het thuisfront al instructie gegeven om je met harde hand tot orde te roepen als je weer naar de achterkant van je set loopt? ;D

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

LOL  ;D

Nee, tis niet dat ik klaar ben...ik moet immers nog steeds van mijn dropveters af  ;)
Maar nu ik een stabiel uitgangspunt heb, durf ik die keuze ook te maken. Dit is de set waar ik het de komende tijd mee ga "levensgenieten"  ;D

Kijk het blijft een hobby en je zal best wel eens lezen dat ik de zilverkleurige DV27 van de hand doe/inruil voor een zwart model  ;D

markvl

Quote from: Spacebass on June  5, 2004, 17:22:50
Kijk het blijft een hobby en je zal best wel eens lezen dat ik de zilverkleurige DV27 van de hand doe/inruil voor een zwart model  ;D
En dan zeg je dat het is omdat hij beter kleurt bij de rest, maar eigenlijk is het weer tweaken omdat zwart de laser minder reflecteerd en je dus minder foutcorrectie nodig hebt. En zo zit je weer op het hellende vlak ;D ;D

Maar tot die tijd gewoon ogen dicht en luisteren! Heel veel plezier daarmee. :)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.