Luisterbezoek Spacebass

Started by patrick_vdb, May 11, 2004, 13:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

LOL  ;D

Niet verder vertellen, maar voor mijn lievelings CD's die nog geen krasje hebben, heb ik speciale CD folie van audio agile  ;)  ;D  ;D  ;D

markvl

Ok, maar dat folie ziet niemand, dus dat telt niet ;)

Ik was trouwens nog  een open doel vergeten:

Quote from: Spacebass on June  5, 2004, 17:22:50
Nee, tis niet dat ik klaar ben...ik moet immers nog steeds van mijn dropveters af  ;)

Altijd weer die audiodrop! Het zou verbooooden moeten worden!

;D

En nu stop ik ermee en laat je weer rustig hobbyen.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

jeroenskie

he Space ,wijs besluit !
eindelijk rust is heeel veeel waard ben benieuwd hoe het gaat klinken als ik EINDELIJK eens langskom .

vr gr jeroen

Jinsu

Quote from: jeroenskie on June  5, 2004, 22:08:44
he Space ,wijs besluit !
eindelijk rust is heeel veeel waard ben benieuwd hoe het gaat klinken als ik EINDELIJK eens langskom .

vr gr jeroen

Hoi,

Te rustig ;D :P .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

jeroenskie

 ;D
(he whistler ....
moet bij jou ook nog komen luisteren .... :-[)


Spacebass

Bedankt jeroen...je belt mij maar op wanneer het je schikt...  ;)

Ik ben inmiddels heel benieuwd naar cardas  ;)

Jinsu

Quote from: jeroenskie on June  5, 2004, 22:54:09
;D
(he whistler ....
moet bij jou ook nog komen luisteren .... :-[)



Hoi Jeroen,

Don't worry, komt wel goed ;) ga maar eerst SB gek maken.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

riwi

Ik vond ze wel lekker klinken die AV8 + P7 van je in Amsterdam. Ik had ze bijna meegenomen ;) maar de kofferbak lag al vol met de speakers die de man verkocht en m'n portemonnee was al (weer) leeg. Ik heb maar 2 nummertjes geluisterd, want het ging me er alleen maar om om vast te stellen dat de speakers niet beschadigd waren.

Dat was trouwens de avond voor jij de versterkers op kwam halen. Heb je die dus zonder te luisteren meegenomen? het zag er wel betrouwbaar uit dus niet zo'n risico.

Richard

Spacebass

#108
Hoi Riwi,

Hij had een multichannel setup met van die langwerpige B&W's, je kent ze wel, van die speakers met een hoge WAF factor en ik dacht een rel sub. Heb beluisterd of er geen rare dingen waren (klank/vervorming en of hij wel echt Multichannel uitstuurde, gecheked met Starwars II ) doorgegeven serienummers etc...

Alles leek in orde , dus niet zomaar meegenomen  ^-^ . Dat is iets wat ik nooit gedaan heb en anderen ten zeerste afraad. Tis een veiliger gevoel voor koper en verkoper, zodat er achteraf geen gedoe ontstaat (beschadegingen tijdens transport)  ;)

En thuis doen ze hun werk best leuk  O0

riwi

O ja ik zag van die B&W vm nog wat speakertjes staan. Is wel zo veilig inderdaad even de goede werking controleren, ookal kun je bij zo'n versterker toch niet alle in en uitgangen checken.

3 wenteltrapjes of met 2 N803 (30kg per stuk) is trouwens geen lolletje  :-[ maar ik heb ze onbeschadigd thuis gekregen. 't is wel jammer dat ze niet voor mijzelf zijn en dat ik ze eind juli af moet geven. Ik kan er nu wel lekker mee spelen  8) Jammer genoeg spelen ze mijn 9NT helemaal weg, dus die rust in je set waar jij het over had... out the window. Ik had juist besloten om voor NT allround te gaan.. synergie, 4G en zo, en dus 7NT als rear aangeschaft. Gisteren zat ik een DVDtje te kijken en dacht ik : deze is wel erg goed opgenomen deze film (Identity), maar het waren echt de N803 die het deden, de film is kwa sound niet buitengewoon. 2 maal omgestoken tijdens de film  :( ... RUST wil ik  :D  ;D

succes met de av8 en p7, een mooie combi

Richard

Spacebass

Misschien is het ook een schijn rust  ;) De bekabeling ellende gaat pas beginnen  ;D

De p7 weegt overigens 35 kilo en dat geeft je een heel onrustig gevoel op die wenteltrappen  ;)

Bedankt .de set is enorm muzikaal, iets waar Arcam idd bekend om staat..hoe vond je hem klinken op de B&W's trouwens?
Kon hij ze wel goed aansturen?

riwi

Zeker wel. Ik hoorde gelijk dat het beter klonk dan bij mij thuis. Ik kan altijd moeilijk een set inschatten die beter klinkt dan de mijne afgezien van dat het beter klinkt. Ik denk dat dat komt om dat je een beetje focust op tekortkomingen en als de tekortkomingen waar je aan gewent bent wegvallen dan duurt het even voor je nieuwe minpunten ondekt  ;)

Ondanks dat de N803 nogal stroomvreters zijn en wel een stevige versterker kunnen gebruiken, klonk het dus erg goed. Mooi open, veel rust en goed gedetailleerd.

Richard

Spacebass

Idd, die negatieve aspecten zijn meestal het eerste wat je opvalt. Nog een reden om dat in de term rust op te nemen. Gewoon op het juiste moment die punten aanpakken en niet te veel in een keer  ;)

patrick_vdb

Hi Spacebass,

Staat er ook nog een (korte) review in de planning zoals je dat met de Meridian had gedaan?

Mvrg

Patrick

Spacebass

@Pat Die komt er zeker aan!
Ben nog allerlei dingen aan het uitproberen...zaken die nogal verrassend zijn  ;)

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on June 11, 2004, 20:43:19
Ben nog allerlei dingen aan het uitproberen...zaken die nogal verrassend zijn  ;)

Ik wacht met spanning af ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Vandaag ff een Demo set NordOst Blue Heaven Interlinks en LS kabel gehaald...
Garmt is nog steeds op vakantie dus, die heb ik nog niet te pakken gekregen.
Jammer dat ik de KS van Patrick voorlopig niet in de nieuwe setting kan beluisteren  :(
Maar goed, als jeroen een keer tijd heeft om langs te komen met zijn Cardas interlinks  ;)

Verder heb ik bij een andere zaak een afspraak gemaakt om een Siltech demosetje te lenen, misschien al voor volgende week  :)

Maar ff een opsomming van de bekabeling die ik dus nog moet aanschaffen...

5 X 60 cm Interlink tussen DSP en Eindtrap
2 X brugje tussen 2 eindtrappen voor Bi-amping van de fronts
6 X 60 cm Interlink tussen DVD speler en DSP

2 x 7 meter LS kabels voor de rears
4 X 2 meter LS kabel voor bi-amping fronts
1 X 2 meter LS kabel voor de Subwoofer

Afhankelijk van de prijs ben ik wel ff bezig om dit bijelkaar te sparen, dus zal uiteraard gefasseerd moeten gebeuren...
Ik begin bij de fronts...in eerste instantie niet bi-wired.
Dus het hele signaalpad van analoog DVD speler > DSP > AMP > fronts (nog niet bi-amped)

Dat zijn dus 4 X 60 cm interlinks en twee speakerkabels van 2 meter
Volgende stap is het signaal pad naar de rears toe
Laatste stap is misschien Bi-amping, omdat ik nu zonder bi-amping toch al behoorlijk tevreden ben.

Misschien is het opgevallen dat ik tussen de DVD speler 6 analoge interlinks beschrijf...dat duid er een beetje op dat ik heel misschien naar het analoge domein overstap voor multi-channel  ;)
Gisteren ervaarde ik nl dat ik de analoge uitgangen van de DV27 toch mooier vond klinken...

Scarp

Dan zijn me nogal een aantal kabels :)

'k ben benieuwd naar je bevindingen met nordost.

Spacebass

Tjee ik ben een beetje onaangenaam verrast door de Nordost interlink....
Hij lijkt het middenhoog nogal heftig in te zetten, Diana Krall begint behoorlijk te slissen...hmmm
Het hoog is wel transparant, maar ik ben wel mijn muzikaliteit een beetje kwijt  ???
Herkent iemand dit?

Scarp

Slissen heb ik nooit gemerkt, maar wel dat er laag "verloren" ging. Verder wel veel detail met nordost.

Heb je ook de speakerkabels gebruikt? Of nu alleen de interlinks ertussen gezet?

Spacebass

Eerst alleen de interlinks, nu ook de speakerkabel erbij...

patrick_vdb

Hi SB,

Quote from: Spacebass on June 12, 2004, 13:03:44
Gisteren ervaarde ik nl dat ik de analoge uitgangen van de DV27 toch mooier vond klinken...

De DV27 heeft idd behoorlijk goede DAC's ;) Maar zijn de instellingen ook flexibel genoeg?

mvrg

Patrick

Spacebass

#122
Hoi Pat... welke instellingen bedoel je?
Ik kan dit uiteraard alleen uitvoeren met de DV27A upgrade en daar heb je een voor mij bruikbaar bassmanagement in zitten  ;)
Hoewel deze niet lager gaat dan 50 Hz...maar de center kan uitgeschakeld worden....

Wat ik wel raar vind is dat je met de dv27 dus ook digitaal naar de av8 kan ook voor DVD-A...

patrick_vdb

Hi Space,

Ik bedoel idd alle instellingen welke je nodig hebt om de speaker delays, eventuele bass-management etc te kunnen uitvoeren. Als ik het goed begrijp moet je de DV27 dan eerst nog laten upgraden naar de DV27A of kan het nu ook al?

Mvrg

Patrick

ps. DVD-A kan wel vaker digitaal worden gebruikt ;)

Spacebass

#124
Idd, dat zou een upgrade betekenen van +/- 698 euro.

Dat er meerdere zijn die digitaal uitkonden wist ik wel, maar wist niet dat dit uiteindelijk ook voor de DV27 mogelijk zou worden  ;)
Alle dac's /clock's etc ervoor heeft hij al,...misschien dat ik hem volgende week al wegbreng  :)