Nieuwe Micro audio set aanschaf

Started by buferoe, April 10, 2019, 11:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buferoe

Hallo Liefhebbers,

Ik ben al een tijdje aan het denken om een nieuwe audio micro set aan te schaffen.
Mijn oude Yamaha pianocraft 810 heeft de geest gegeven en ik wil een wat nieuwere up to date set hebben.
Mijn eerst gedachten gaan naar een Yamaha MCR-N870D, maar ook een Marantz M-CR612 plus een paar leuke boekenplank speakers (zwart heeft voorkeur) behoort tot de mogelijkheden.
Wel wil ik graag in de prijsrange van de Yamaha set blijven.
Wat zijn jullie meningen hierover en eventuele tips mbt de boekenplank speakers.

alvast mijn dank,

greetz,

Werner

H&C Hifi

Is kleur van de luidsprekers belangrijk ?


Ik heb wel een paar opties icm de nieuwe Marantz Melody X  :)

Richi

Een Yamaha WXA-50 plus een set luidsprekers (gebruik zelf B&W685s2) zal je verbazen. De Yamaha vind je voor 400 euro en de B&Ws ook voor datzelfde bedrag aangezien het een uitloper is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

Ik heb evt een Pianocraft RDX-E700 set incl. een nieuwe remote te koop.
Prijs is 125 euro.
Set zelf is in prima staat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Barry32

Ik heb hier nog een zwarte Denon Ceol Piccolo in de kast staan (in doos) welke technisch gelijk is aan de voornoemde Marantz echter zonder CD.  Mag weg voor Eur 125.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

buferoe

hallo Liefhebbers,

Bedankt voor jullie goedbedoelde aanbiedingen, maar naar overleg heb ik besloten om te gaan voor de Yamaha Musicast MCR-N870D in helemaal zwart.
Helaas krijg ik overal te horen dat deze niet voorradig is ivm leveringsproblemen van Yamaha.
Het zal dus voor een tijdje nog in spanning afwachten worden wanneer hij beschikbaar komt.
Let wel ik wil geen demo model maar nieuw uit de doos.
Zijn er hier liefhebbers op dit forum die ervaring hebben met dit systeem oid.
Ik hoor graag jullie mening.

greetz,

Werner

Pjotr27

Quote from: buferoe on April 11, 2019, 16:31:34
hallo Liefhebbers,

Bedankt voor jullie goedbedoelde aanbiedingen, maar naar overleg heb ik besloten om te gaan voor de Yamaha Musicast MCR-N870D in helemaal zwart.
Helaas krijg ik overal te horen dat deze niet voorradig is ivm leveringsproblemen van Yamaha.
Het zal dus voor een tijdje nog in spanning afwachten worden wanneer hij beschikbaar komt.
Let wel ik wil geen demo model maar nieuw uit de doos.
Zijn er hier liefhebbers op dit forum die ervaring hebben met dit systeem oid.
Ik hoor graag jullie mening.

greetz,

Werner

Ik google even rond en zie meteen een website met "direct leverbaar".... van een bedrijf met een H en o.a.2 O's  Foutje of toch wel leverbaar?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mokumer45

Vreemd! Ook even gegoogled, kwam idd 2 websites tegen waar hij gelijk leverbaar zou zijn - de ene is de voornoemde en de andere is een i met een Engels oor er tegen aan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

buferoe

hallo Liefhebbers,

Klopt dat heb ik ook meerdere keren gezien en daarna contact gehad.
Maar in beide gevallen was alleen de zilveren uitvoering beschikbaar en hadden ze de zwarte als demomodel staan.

greetz,

Werner

ps: ik ben al vanaf half Februari bezig deze set te kopen..........en heb dus al veel rondgebeld. 8)

H&C Hifi

Dan toch een Marantz MCR-612 / Melody X  samen met een paar hoogglans zwarte Q Acoustic Concept 20


Ben je totaal voor 950,00 Euro klaar  8)

En... nieuw in doos. :angel:

Rowdy

Ruark R4? Of moeten de luidsprekers gescheiden van de electronica zijn?

buferoe

hey Liefhebbers,

Inmiddels de Yamaha MCR-N870D in huis dankzij een tip van een mede forumlid, waarvoor mijn hartelijke dank.
De set aangeschaft bij Hobo HIFI in Amersfoort en ben er zeer blij mee, uitstekende service en prijs/kwaliteit verhouding daar.
Prachtige heldere sound met genoeg volume voor onze woonkamer van het appertement.

Een tevreden forumgebruiker........ :clapping:

greetz,

Werner