Beste betaalbare dac: RME ADI-2 Pro FS Black Edition

Started by Tabcam, April 8, 2019, 20:27:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Helemaal niks mis mee! Geweldig apparaat en erg veelzijdig. Heb zelfs een beetje spijt dat ik hem teruggestuurd heb. Kan ook ADC en dan naar EAS/EBU, gebalanceerd uit, het volume per invoer vastzetten etc.

Het menu is niet erg intuïtief. Het is duidelijk gemaakt om er dagelijks mee te werken. Had ik geen interlink/versterkerproblemen gehad was het waarschijnlijk anders gelopen!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

naish123

Sinds gisteren de RME ADI 2 binnen gekregen en aangesloten op mijn ABN*B eindversterker.
Fijn apparaat en klinkt goed. Het uitgebreide menu vind ik wel te doen.

naish123

Na een week luisteren is de RME Adi toch weer retour gegaan. Vond de klank te direct en hard. Niet lekker luisteren.
Wellicht is het perfect voor een studio omgeving maar een drum slag was ook echt goed te horen. Beetje te goed.

Roeland

Best wel lastig om een fijn klinkende DAC te vinden.
Er zitten zo veel verschillen in....

Vaak bij een wauw dac geluid gaat het irriteren
Neutrale DAC vaak saai levenloos
Ruimtelijk wordt vermoeiend
En warme dac's vaak minder details

Die Chords vind ik ook lastig. Klinkt mooi ruimtelijk beetje warm, maar het klopt vaak niet

Mogelijk dat ik deze nog een keer probeer IFI AUDIO NEO IDSD
Lees er wisselende verhalen over, maar dat komt meer iz de single ended headpone amp.
Als een dac zou hij behoorlijk moeten presteren. Iets minder accuraat dan de topping D90, maar vloeiender

naish123

Een dac kiezen is inderdaad lastig. Ik heb best wel wat in huis gehad en tot nu toe vind ik de Topping D70 en de Benchmark Dac1 het fijnst klinken.