Yippie

Author Topic: Silent Angel Bonn N8 ethernet switch  (Read 973 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline katwax

Re: Silent Angel Bonn N8 ethernet switch
« Reply #25 on: October 18, 2019, 13:00:10 »
Ik heb een Ubiquiti switch, de 48 poorts POE. Duur, maar ik weet niet of je kan stellen dat een dure switch dat wel / automatisch doet?

De keten is bij veel mensen langer dan een router en een switch, mij dunkt dat je deze switch dan het beste in kan zetten als "kroonsteen" tussen de kabel en de bron?
Daarom ook mijn opmerking, vraag of je geen device kan maken die hetzelfde doet, maar dan met 1 aansluiting, 1 poort. Of?
Ik bedoel, het zal werken in het begin, maar in de keten komt er toch weer noise bij? Dan toch beter voor het laatste punt?

Mijn keten is fors langer:

glaskabel buiten KPN router - kabel - patchpaneel - kabel - patchpaneel - Ubiquiti router - glaskabel - Ubiquiti switch - kabel - patchpaneel - kabel - wall outlet - kabel - Linn DSM
Deze devices bestaan toch in de vorm van bv USbridge, Microrendu, ... De vraag is wat gaat het meeste waar voor zijn geld bieden, want prijs van die switch is niet zo hoog vergeleken met bv Microrendu.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline Blue-Eyes

« Reply #26 on: October 18, 2019, 13:02:14 »
Precies, de echte pro switches. Dan valt de 800 euro voor een Ubiquiti best mee idd :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; ABNEEO

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 108
  • Just An Ordinary Member
« Reply #27 on: October 18, 2019, 13:03:02 »
En daar is het volgens mij veel beter om deze "noise" eruit te halen bij het eindstation (streamer, dac, ...)
Denk dat je de 'noise' beter bij de router of switch eruit kunt halen en dan via netwerkkabel enkelzijdig aarde aangesloten (kant van switch) naar de streamer (ja, beide einden aarden is beter maar door de vaak eigen interpretaties van aarding van fabrikanten is enkelzijdig misschien wel beter).
Zorgt dan wel dat je switch goed qua aarding is verwerkt, daar mankeerd het nog wel eens aan.
Zo zorg je ervoor dat stoorsignalen bij de switch worden afgevoerd en het signaal 'schoon' de streamer in kan.
Als je dit andersom doet injecteer je de storing in je streamer die dan mee kan liften naar je dac ...
Probleem is dat veel audiofabrikanten een eigen interpretatie hebben van 'goede' aarding ...
« Last Edit: October 18, 2019, 13:24:08 by Kingpin »
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Online naish123

« Reply #28 on: October 18, 2019, 13:25:29 »
Vandaag de Silent Angel afgerekend bij Lexicom. De switches die daar uitgeleend hebben, zijn ook niet meer terug gekomen. Iedereen betaald en laat de switch lekker staan in de set.
Set 1 beneden: Hegel H80 - Kef LS50 - Allo Digione signature (Roon endpoint) - Cambridge Audio CXC
Set 2 boven: AMC 3050a - Elac Debut B6 2.0 - Bluesound Node 2 - Dual 704 - BK XLS200 DF MK2

Offline StereoMike

« Reply #29 on: October 18, 2019, 15:16:51 »
En daar is het volgens mij veel beter om deze "noise" eruit te halen bij het eindstation (streamer, dac, ...) indien het eindstation dit niet kan, kan je dit doen door er bv een Microrendu voor te plaatsen of zoals StereoMike zegt een Uptone.
De Uptone is in dit geval ook een Ethernet switch

Als je al een 10MHz klok hebt staan is vooral de 10MHz aansluiting erg fijn om te hebben. Als de uptone maar ik de buurt komt van de SOtM sNH-10G met master klok aansluiting dan zou dit een koopje zijn.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 108
  • Just An Ordinary Member
« Reply #30 on: October 18, 2019, 15:28:59 »
Als je al een 10MHz klok hebt staan is vooral de 10MHz aansluiting erg fijn om te hebben. Als de uptone maar ik de buurt komt van de SOtM sNH-10G met master klok aansluiting dan zou dit een koopje zijn.
Heb je nog 'verschillen' kunnen ontdekken met of zonder de randaarde(draad) die je apart moet trekken?
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Offline StereoMike

« Reply #31 on: October 18, 2019, 15:52:23 »
Heb je nog 'verschillen' kunnen ontdekken met of zonder de randaarde(draad) die je apart moet trekken?
De aarde draad van de SOtM sNH-10G? Ik zit nu te kijken maar daar zit geen aarde aansluiting aan. De Uptone heeft h'm wel maar die verwacht ik pas volgende maand.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Offline myself

« Reply #32 on: October 18, 2019, 18:54:59 »

(Image removed from quote.)

En n sfp slot, das dan wel weer een bonus

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Akurate DSM/3 + Akurate 4200 (bi-amp), Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, Dreambox 8000 (HTM-1, SCM-1, Rel strata II gaan weg)
LS.kabel:Crystal Cable Reference, Nordost Blue Heaven II (center), Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Linn black interlinks, Stroom: AQ Blizzard/Crystal Cable Reference, Vibex, Kemp powerstrip

Offline HcHifi.nl

« Reply #33 on: October 18, 2019, 20:10:31 »
Ik heb deze inmiddels ook 2x uitgeleverd, van 1 klant ook erg positieve reacties, van de andere klant verwacht ik dit weekend wel een reactie van zijn bevindingen  8)
De hifi expert met de beste prijzen, al bijna 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838
Onze openingstijden : ma GESLOTEN di GESLOTEN wo 10.00u-19.30u do 10.00-19.30u vr 10.00u-20.30u za 10.00u-17.00u
Tel. 0031 (0) 478-515215
https://www.facebook.com/pages/HC-Hifi/141733512670448

Offline RvD

« Reply #34 on: October 19, 2019, 01:07:14 »
Ik heb deze inmiddels ook 2x uitgeleverd, van 1 klant ook erg positieve reacties, van de andere klant verwacht ik dit weekend wel een reactie van zijn bevindingen  8)

Kun je geen mooie powerbuy organiseren voor de forumleden.  :angel:
Surround set: Acurus ACT 4 - Aurum Electronics + M8 (3x Mono) + M10  - Quadral Aurum Vulkan 9 - Quadral Aurum Base Titan VIII - Quadral Phase R6 - Dual Rel 212/SE- Inakustik - Kordz EVX - Funk BS2 - Goldkabel - Panasonic TX-65DXW904 - Lapp - AudioQuest Vodka RJ/E - 2 aparte stroomgroepen - Essential Audio Tools - PS4 Pro - Egreat A5 - Pioneer UDP LX500 - Harmony Elite - Audiolab 6000N

Stereo set: Phonar P3.5 EdMa Special Edition - Thule Audio Spirit IA60 - Chromecast Audio