Hdmi

Started by darkrunner, April 8, 2019, 13:31:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Hallo

Nieuwe Hdmi kabels nodig

Heb er eentje liggen gemaakt voor Tones.be door In-akustik (lijkt me een kabel uit de Star reeks) enkel in +1.5m te krijgen werkt gewoon prima

Heb er 3 nodig

-60/75cm
-1m
-1.5/1.7m

Na wat uurtjes achter men pc scherm onnozel liggen zoeken (pak toch gewoon een goedkope, maar het oog wil ook wat...) kwam ik er tegen van: Oehlbach de Black Magic's
0.75, 1.2, 1.70 zou me  €114 kosten, waard om dit er aan te geven?

Een setjes In-akustik Premium zou me €82,34 kosten en een setje van Audioquest pearl €91,00.

Enige suggesties.




angelo41

kijk ook eens bij ruconnect. goeie kabels voor een redelijke prijs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk



Kjelt

Ik heb zelf de Pearls gekocht bij bol.
Voldoen prima 4K UHD HDR tot 1 meter (langere heb ik niet dus ook niet getest).

Tabcam

Heb de dunne hdmi kabels van ruconnected aangeschaft omdat ik 4k problemen had. Bleek achteraf een van de ingangen van de Arcam te zijn die 4k dienst weigerde :tongue2:.

Vind het wel fijne kabels, vooral omdat korter en flexibeler zijn en dus beter weg te werken. En 4k met HDR werkt gewoon. En niet echt veel duurder :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

#5
Quote from: TabCam on April  8, 2019, 15:00:07
Heb de dunne hdmi kabels van ruconnected aangeschaft omdat ik 4k problemen had. Bleek achteraf een van de ingangen van de Arcam te zijn die 4k dienst weigerde :tongue2:.

Vind het wel fijne kabels, vooral omdat korter en flexibeler zijn en dus beter weg te werken. En 4k met HDR werkt gewoon. En niet echt veel duurder :pompom:.
Offtopic: Is dat toevallig de STB input (Uiterst RA input)? Dat heb ik ook. Hij kan wel 4K verwerken als je de speler op 4K HDR zet, alleen in de automatische stand gaat de resolute maar tot 1080P HDR bij mijn Apple TV. Lijkt alsof de input de edid info niet goed doorgeeft. Andere inputs werken prima.

Ik gebruik verder ook de Audioquest Pearls.

darkrunner

#6
Met die van ru-connect moet ik onnodig een 1m kabel voor van Avr naar tv nemen, 50cm is net te krap heb min 60cm nodig.


In-akustik star/premium hebben geen 1.0m kabels dus blijft er over Audioquest pearl of Oehlbach black magic over, Hivilux hun v2 kabels zien er ook prima uit zou dan 2x 0.8m en 1x 1.5m kunnen nemen lijken qua spec's nogal op die van Oehlbach uiterlijk doet dan weer aan Ru connected denken

Tabcam

Quote from: Teejoo on April  8, 2019, 15:29:50
Offtopic: Is dat toevallig de STB input (Uiterst RA input)? Dat heb ik ook. Hij kan wel 4K verwerken als je de speler op 4K HDR zet, alleen in de automatische stand gaat de resolute maar tot 1080P HDR bij mijn Apple TV. Lijkt alsof de input de edid info niet goed doorgeeft. Andere inputs werken prima.

Ik gebruik verder ook de Audioquest Pearls.

Klopt helemaal. Moet er nog steeds achteraan om te kijken of het een feature is of niet. Heb niet alle inputs getest :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

Quote from: TabCam on April  8, 2019, 15:43:05
Klopt helemaal. Moet er nog steeds achteraan om te kijken of het een feature is of niet. Heb niet alle inputs getest :tongue2:.
Ga er maar vanuit dat die werken.

darkrunner

De Oehlbach Black Magic's maar bestelt.