Stereo set computer

Started by Rob Eric Blank, April 7, 2019, 18:21:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Op dit moment overweeg ik mijn kantoor uit te rusten met wat knap geluid. Nu draai ik op mijn MacBook en speel stereo af via de ingebouwde speakers.

Om iets meer van het muziek te kunnen genieten overweg ik om een stel boekenplank monitor speakers. Het kunnen actieve speakers zijn, maar ook passief met eventueel een DAC en versterker. De bron zal de MacBook zijn, wat iTunes en Spotify betreft.

De voorkeur zijn witte speakers.

Het budget is ongeveer 500 -750

Wat heb ik zelf al gezien:
Sonus Faber Toy
Quad 12L (die vond ik altijd heerlijk klinken, nadeel....niet in het wit)
Kef LSX (nooit gehoord, alleen de looks)


Iemand nog goede tips?

Rowdy

- Actieve luidsprekers van Triangle?
- Steljes Audio, hebben powered luidsprekers. Bij 1 luidspreker zit de electronica, via luidspreker kabel wordt de ander verbonden.

Rob Eric Blank

Quote from: Rowdy on April  7, 2019, 18:26:30
- Actieve luidsprekers van Triangle?
- Steljes Audio, hebben powered luidsprekers. Bij 1 luidspreker zit de electronica, via luidspreker kabel wordt de ander verbonden.
Die van Triangle ken ik niet, maar zien er goed uit.

Tabcam

Voor dat geld zou ik Adam T7V overwegen. Helaas niet in het wit, maar ik denk dat je voor het geld niet een beter geluid kan krijgen. Ik ga er wel vanuit dat je op het bureau soort van near field gaat zitten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jinge

Ik gebruik een setje q acoustics Bt3 bij de computer. Erg fijn. Mat wit.

frits marantz

Ik heb het als volgt staan: Via Dragonfly Red USB naar een vintage Technics receiver en daarop een paartje witte vintage Hepta Gem. Klinkt top.

Rob Eric Blank

Quote from: Jinge on April 13, 2019, 22:55:56
Ik gebruik een setje q acoustics Bt3 bij de computer. Erg fijn. Mat wit.
Helaas niet meer te krijgen.

J.A.F._Doorhof

#7
Ik heb hier een benq elctrostaat staan voor review
Ik denk als je er daar 2 van neerzet je helemaal happy word
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Xstream

Zelf ook al een tijdje beetje aan het rond kijken voor een nieuw desktop setje.
Gezien de namen die je noemt in een iets andere klasse. Al staat de LSX ook op m'n shortlist.

Momenteel AudioEngine A5's en ben daar eigenlijk (nog steeds) bijzonder tevreden mee. Maar met m'n nieuwe bureau en interieur vallen ze nu een beetje uit de toon.
Om die reden staan de Ruark Audio MR1 MK2 nu ook erg hoog. Schijnen erg goed te klinken ondanks hun compacte formaat.
https://www.google.com/search?q=ruark+audio+mk2&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfuMH91Z3iAhVIDewKHc8bBaAQ_AUIDigB&biw=2560&bih=1321#imgrc=bVkT70oskmyn9M:
(zijn er ook in 't wit).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tabcam

#9
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 14, 2019, 07:46:09
Ik heb hier een benq elctrostaat staan voor review
Ik denk als je er daar 2 van neerzet je helemaal happy word
Ik vind hem ook interessant. Echter, op trusted reviews staat dat de BenQ rock/pop/indie niet zo lekker afspeelt. Geen eigen ervaring, ik zou zelf eerst willen luisteren met eigen muziek!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

#10
Genelec 8010. Eventueel later uit te breiden met een sub. Ik heb zelf de voorloper 6010 en ik vind het helemaal geweldig. Verkijk je niet op de absolute mini afmetingen. Zeer volwassen geluid.

Groeten...

Xstream

Quote from: Kwabbernoot on May 15, 2019, 19:48:39
Genelec 8010. Eventueel later uit te breiden met een sub. Ik heb zelf de voorloper 6010 en ik vind het helemaal geweldig. Verkijk je niet op de absolute mini afmetingen. Zeer volwassen geluid.

Groeten...
Maar mooi is anders  :omg: ... al blijft dat natuurlijk een kwestie van smaak  8). Reviews zijn idd erg goed.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot



Dat valt toch wel mee?

Xstream

Quote from: Kwabbernoot on May 15, 2019, 20:15:12


Dat valt toch wel mee?
Zo zijn ze mooier idd. Zag alleen de zwarte.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub