Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Melbury on June 15, 2021, 04:28:22
Nederland stond met 2-0 voor toen ik (Ziggo next) UHD even ging uitproberen. Binnen de kortste keren was het 2-2 ,gelukkig nét op tijd weer teruggezet. ;)

Maar zonder gekheid, hier ook een donker beeld bij UHD.
Ultra horrible defense? :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mokumer45

Ik kijk (meestal) o.a. voetbalwedstrijden op Ned 1, 2 of 3 rechtstreeks via de kabel en de digitale tuner van de TV, dus gaat het signaal buiten mijn Ziggo box om. Het signaal van die zenders is dan AD 1080i/25Hz Nederlands Dolby Digital en dat ziet er in mijn ogen prima uit en ook klinkt het goed. N.m.m. had op Ned 1 dus best een 4k signaal gezet kunnen worden of eventueel op een ander vrij kanaal. Geen idee of dit technisch haalbaar is en of mijn TV dit zou kunnen verwerken. Kanaal 999 is niet te programmeren/op te roepen via digitaal installeren. Het is wel een Sony 4k TV.
.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

turtlespeed

Heeft er iemand misschien een lg oled cx?

Ik ben erg benieuwd welke instellingen er gebruikt worden, ik kom er niet echt uit.

Dynamic tone mapping, moet die bijvoorbeeld wel of niet aan? Geeft wel heel veel extra helderheid.
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

PascalP

Hier ook even gecheckt op kanaal 999, TV meldt dat ie HDR binnen krijgt en schakelt netjes naar het HDR profiel maar beeld zit er fletser/minder kleurrijk uit.
Of het HLG is kan ik nergens uithalen op mijn TV, Samsung 55KS8000 dus al paar jaartjes oud.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Quote from: Mokumer45 on June 15, 2021, 15:15:14
N.m.m. had op Ned 1 dus best een 4k signaal gezet kunnen worden of eventueel op een ander vrij kanaal. Geen idee of dit technisch haalbaar is en of mijn TV dit zou kunnen verwerken. Kanaal 999 is niet te programmeren/op te roepen via digitaal installeren. Het is wel een Sony 4k TV.
Volgens mij komt "kanaal 999" niet als regulier kanaal binnen. Dwz het is geen DTV. Het is een stream die via je internet verbinding loopt. Daarom kan je horizon het niet en je TV ook niet.

GH

#705
Quote from: riwi on June 15, 2021, 20:00:51
Volgens mij komt "kanaal 999" niet als regulier kanaal binnen. Dwz het is geen DTV. Het is een stream die via je internet verbinding loopt. Daarom kan je horizon het niet en je TV ook niet.

Het is gewoon DVB-C.... alleen kiest Ziggo ervoor het te versleutelen met een standaard die niet door CI+ wordt ondersteund. Dit alles om het exclusief voor de Next te houden.
Dat verhaal van die 4k internet streams is al lang achterhaald, het is hoe ze met Nature zijn begonnen maar alle live tv (behalve dus de Nature stream) is gewoon DVB-C.

Verder gebruiken ze wel wat intelligentie om met de Next naadloos tussen kanalen te schakelen als het een mix is van 4K en wat anders. Dat kan een CI+ ook niet. Maar dat is meer een trucje omdat het kan.

papaleo

#706
Quote from: papaleo on June 14, 2021, 21:13:48
Wel scherper en meer detail maar wat een levenloos deprimerend beeld word er voorgeschoteld... :nopompom: zo word elke wedstrijd emotieloos :D

Vandaag heb ik het beeld van de Ziggo Mediabox Next in mijn Lumagen geprik.
En moet mijn eerder gegeven commentaar nu bijstellen...

De Lumagen ziet het inkomend UHD/4k video-signaal van de Next als een 4:2:0 HLG video signaal waarna ik het inkomende signaal door de Lumagen haal en deze nu in 3840x2160 4:2:2-SDR2020 met upscaling/Tonemapping uitstuurt...met nog wat met de finetuning bezig te zijn geweest in de Lumagen ziet het beeld er met de tussenkomst van de Lumagen er nu vele malen beter uit...dan zonder de tussenkomst van de VP.

Waar er eerst een soort van witte sluier over het beeld zat en de kleuren/algehele beeld wat flets en levenloos waren/was is er nu een mooie balans met meer contrast diepere kleuren inclusief de UHD scherpte/details is het nu zeker de moeite waard om het vervolg van de EK in UHD te gaan kijken. :pompom:

Deze positieve ervaring welke ik nu heb is in combinatie met/op mijn Sony TV,ik zal vanavond ook eens kijken hoe dit alles er uitziet op/via mijn JVC N7.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Nice Leo!
Dan bedoel je die UHD zender van Ziggo op kanaal 999 die je nu gebruikt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Op dit moment aan het kijken naar ITA-OOS op/met de Ziggo Next/Lumagen/JVC N7 en wat de uitslag ook zal worden..., met het kijken naar het beeld is het al een feestje 🥳  :inlove: 8) :popcorn: ja van dit beeld word ik blij  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Zymotic

Het lijkt inderdaad beter dan vorige week. Nog steeds iets donkerder dan de "normale" zender.

RonG


riwi

Quote from: GH on June 16, 2021, 10:06:14
Het is gewoon DVB-C.... alleen kiest Ziggo ervoor het te versleutelen met een standaard die niet door CI+ wordt ondersteund. Dit alles om het exclusief voor de Next te houden.
Dat verhaal van die 4k internet streams is al lang achterhaald, het is hoe ze met Nature zijn begonnen maar alle live tv (behalve dus de Nature stream) is gewoon DVB-C.

Verder gebruiken ze wel wat intelligentie om met de Next naadloos tussen kanalen te schakelen als het een mix is van 4K en wat anders. Dat kan een CI+ ook niet. Maar dat is meer een trucje omdat het kan.

Dat wist ik niet. Ik had bv met de 4k formule 1 op kanaal 14 ook gelezen dat de Next dan switch naar de ip verbinding via de netwerk kabel en dat het dus niet als DVB-C via de Coax binnenkomt.

riwi

Voorheen stuurde de Next als je als resolutie 4k kiest de kleuren altijd in Rec2020 uit.
En als je 1080p koos dan stuurde hij Rec.709
Ik merk nu sinds kort (ik denk sinds fw 4.34) dat als de Next 4k stuurt dat hij kleuren met Rec.709 doet. Op zich is dat correcter natuurlijk want ik denk dat de content voornamelijk Rec709 zal zijn.

Dus dan moet ik in de projector een andere user kiezen om het weer correct te krijgen.

De Sony TV merkt er weinig van want die kijkt gewoon wat er binnen komt (rec709 of rec2020) en kiest dan automatisch de juiste stand.

jdulk

Hi allen,

Sinds 15 oktober 2023 noodgedwongen een Ziggo Next Mini ontvangen ter vervanging van mijn kapotte Horizon.

Weet iemand een manier om het RF signaal van de Next om te zetten naar een IR signaal dat mijn Harmony Ultimate wel jan verwerken?

Alvast bedankt

Groet

John

stevefilmfreak54

Quote from: jdulk on October 18, 2023, 20:37:08Hi allen,

Sinds 15 oktober 2023 noodgedwongen een Ziggo Next Mini ontvangen ter vervanging van mijn kapotte Horizon.

Weet iemand een manier om het RF signaal van de Next om te zetten naar een IR signaal dat mijn Harmony Ultimate wel jan verwerken?

Alvast bedankt

Groet

John

Hoi, je kan je aanmelden bij Ziggo Community en vandaar uit de oplossing opzoeken, maar volgens mij is het niet mogelijk, maar ik weet ook niet alles ;D  ;D  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

riwi

Quote from: jdulk on October 18, 2023, 20:37:08Hi allen,

Sinds 15 oktober 2023 noodgedwongen een Ziggo Next Mini ontvangen ter vervanging van mijn kapotte Horizon.

Weet iemand een manier om het RF signaal van de Next om te zetten naar een IR signaal dat mijn Harmony Ultimate wel jan verwerken?

Alvast bedankt

Groet

John

Ik had op pagina 19 in deze thread een plaatje gepost met de IR codes die de Next begrijpt :
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?msg=3262406

Ik gebruik een pronto en doe het dus met deze IR codes en ik gebruik de RF afstandbediening niet



jdulk

Dank voor de reacties,

Is er wellicht een universele afstandsbediening die zowel IR als RF ondersteund?

Wat een gedoe allemaal, had een perfect werkende opstelling.

Ga misschien op IPTV over, kan de Next bij grofvuil.

GH

Andersom werkt het anders ook vaak prima voor het simpele tv kijken....de rest bedienen met de Next remote.

riwi

Quote from: jdulk on October 20, 2023, 16:22:20Dank voor de reacties,

Is er wellicht een universele afstandsbediening die zowel IR als RF ondersteund?

Wat een gedoe allemaal, had een perfect werkende opstelling.

Ga misschien op IPTV over, kan de Next bij grofvuil.

De pronto kan zowel RF als IR, maar ik gebruik alleeen het IR gedeelte. Waarom zou je RF willen?
In de post op pag 19 staat zelfs een verwijzing naar een of ander Arris apparaat met een Harmony database dat dezelfde codes heeft als de Next.

jdulk

Quote from: riwi on October 21, 2023, 20:01:16De pronto kan zowel RF als IR, maar ik gebruik alleeen het IR gedeelte. Waarom zou je RF willen?
In de post op pag 19 staat zelfs een verwijzing naar een of ander Arris apparaat met een Harmony database dat dezelfde codes heeft als de Next.
B

Alles al geprobeerd, werkt helaas niet, ik wil alles via mijn Harmony laten lopen. Ga volgende week IPTV nemen met alleen een internet abonnement, scheelt ook behoorlijk in prijs.