Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Quote from: Marco66 on November 10, 2019, 13:15:32
Heb de next op 24 uur standby staan dus hoef ik de volgende dag alleen de tv aan te zetten.
En jawel, wederom geen hdr met netflix.
Duidelijk gevalletje hdmi handshake probleem met de philips.
Maar eens kijken voor een leuke oled in de woonkamer.

Ik moet zeggen dat ik van die platte RU Connected HDMI kabels heb. Eentje was gesloopt door mijn zoon. Toen had ik een no name tussen receiver and horizon. Dit werkte goed. Toen mijn playstation weg gedaan en nu de RU connected hiervoor gebruikt tussen receiver en Horizon en ik heb handshake issues, soms wel beeld geen geluid. En soms geen beeld en geen geluid als ik mijn receiver uit of aan zet.

Dus ik ben niet geheel tevreden met deze kabels.  Misschien toch eens een andere HDMI kabel proberen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

H B

Quote from: Witalik on November 15, 2019, 22:39:24
Ik moet zeggen dat ik van die platte RU Connected HDMI kabels heb. Eentje was gesloopt door mijn zoon. Toen had ik een no name tussen receiver and horizon. Dit werkte goed. Toen mijn playstation weg gedaan en nu de RU connected hiervoor gebruikt tussen receiver en Horizon en ik heb handshake issues, soms wel beeld geen geluid. En soms geen beeld en geen geluid als ik mijn receiver uit of aan zet.

Dus ik ben niet geheel tevreden met deze kabels.  Misschien toch eens een andere HDMI kabel proberen.
Ditzelfde probleem loop ik dus tegenaan met mijn Nvidia Shield TV in combi met een RU kabel, dan toch ook maar eens een andere kabel proberen.

Roksan

Ik gebruik ook een RU connected kabel (4K) en die werkt perfect. Had juist met andere kabels steeds problemen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marco66

Ru connected is de allernieuwste platte versie dus lijkt mij geen issue, vorige hdmi kabel zelfde probleem.
Lijkt mij handshake issue met de philips als ik de tv wel op standby zet maar next niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Freeze

#579
HDMI kabels zijn geen actieve componenten (nou ja, de optische wel..) het enige wat speelt is de bandbreedte/doorvoersnelheid... handshake issues liggen dus niet aan de kabel maar aan de componenten die aan weerszijde van de kabel hangen... DIE voeren de handshake, waarbij de next box suspect #1 is. Ding is erg buggy. Koop vooral kabels, je winkelier zal blij van je worden, maar het probleem meneer, dat blijft ;)

Witalik

Quote from: Freeze on November 16, 2019, 12:48:30
HDMI kabels zijn geen actieve componenten (nou ja, de optische wel..) het enige wat speelt is de bandbreedte/doorvoersnelheid... handshake issues liggen dus niet aan de kabel maar aan de componenten die aan weerszijde van de kabel hangen... DIE voeren de handshake, waarbij de next box suspect #1 is. Ding is erg buggy. Koop vooral kabels, je winkelier zal blij van je worden, maar het probleem meneer, dat blijft ;)

Ben ik niet met je eens, ik heb zeker meer problemen met de RU connected dan met de no name kabel.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Freeze

Dan is de noname kabel defect.

Witalik

Ok ? Dus met de kabel waar ik minder problemen mee heb is dus defect ?  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

PascalP

RU is ook maar een rebranding van (goedkopere) kabels die je via Amazon in Duitsland voor minder dan de helft koop. HiViLux is het merk dacht ik zo ff uit mijn hoofd, staat ook ergens in een topic hier op het forum. Ging hier om RU luidspreker kabels en daar komen de HDMI's ook aan bod.

Dat gezegd, heb zelf in de woonkamer ook alles van RU en geen problemen, heel af en toe geen beeld met de Next als deze uit standby komt, maar ik verdenk de Next zelf hiervan en niet de kabel. Prima kabels naar mijn mening echter kosten ze te veel voor wat je krijgt vind ik...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Ik heb in de woonkamer ook RU hdmi kabels in gebruik en geen problemen mee.
In mijn geval, Next via de Denon, geen 4K en af en toe haperingen (ook  met andere HDMI kabels). De next direct op de TV geen probleem.

Ligt niet aan de denon gezien de UHD BR speler alsook een Dune 4K zonder problemen spelen via de Denon.


gsuk

Quote from: RonG on November 19, 2019, 08:23:17
Ik heb in de woonkamer ook RU hdmi kabels in gebruik en geen problemen mee.
In mijn geval, Next via de Denon, geen 4K en af en toe haperingen (ook  met andere HDMI kabels). De next direct op de TV geen probleem.

Ligt niet aan de denon gezien de UHD BR speler alsook een Dune 4K zonder problemen spelen via de Denon.
weet je dat wel heel zeker?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-aangesloten-op-receiver-geen-4k-46174

ik kreeg dit als antwoord:
Be rt schreef:

Ik kan niet de specificaties vinden van de HDMI ingangen.
De Next stuurt 4K uit als hij HDMI 2.0 HDCP 2.2 ziet.

het zou kunnen dat je Denon
net zo als mijn Anthem deze specs niet heeft
Vandaar dat andere apparaten het wel doen en je Next niet.

mijn zappiti
en appletv 4k
kunnen allebei wel over de Anthem
alleen vind ik de Apple tv 4k beter werken rechtstreeks op de tv

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Freeze

#586
Quote from: Witalik on November 17, 2019, 23:27:53
Ok ? Dus met de kabel waar ik minder problemen mee heb is dus defect ?  ::)
Verkeerd gelezen, dan is die andere dus defect of buiten spec. Duh.
Probeer eens een bewezen goede kabel, zoals Monoprice: https://www.monoprice.com/category/cables/hdmi-cables/hdmi-cables

le mans

Weer iets nieuws..


Wel geluid geen beeld...bij zenderwissel wwl de logo's,  verder wordt het beeld zwart..met wel geluid.

Harde reset lost het weer op....ppfff

BJF

Had ik ook regelmatig, tot ik de meegeleverde HDMI-kabel gebruikte.
NAD M10 V2
Elac FS247

le mans

Quote from: BJF on November 21, 2019, 20:43:26
Had ik ook regelmatig, tot ik de meegeleverde HDMI-kabel gebruikte.

Die gebruik ik, en dit fenomeen is nieuw

BJF

Hmm, ok, balen. Ik hád dat dus, toen ik een andere dan de meegeleverde kabel gebruikte. Vandaar mijn opmerking.
NAD M10 V2
Elac FS247

toetertje

Heeft denk ik niets met de kabel te maken.
De menu's worden wel gewoon weergegeven.
Ik heb het sinds de laatste update ook een paar keer gehad, en de kabel hangt
er al bijna een jaar tussen.

Malignant

Quote from: le mans on November 21, 2019, 17:30:01
Weer iets nieuws..


Wel geluid geen beeld...bij zenderwissel wwl de logo's,  verder wordt het beeld zwart..met wel geluid.

Harde reset lost het weer op....ppfff

Is een bekende HDMI Handshake bug.
Treed hier ook regelmatig op, en ook de andere testers bij mij in de groep hebben hier sporadisch last van.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

RonG

Dat probleem had ik ook, wanneer HDMI via mijn Denon. Direct op TV geen probleem meer.

Snowmaster

#594
Hier HDMI via Denon naar een Pana. Geen problemen met wegvallen, haperingen of lipsync. Nooit een lipsync probleem gehad.
Maar.....veel hangt af van juiste instellingen. De huidige generatie apparaten is megacomplex aan het worden. Instellingen bijten elkaar en dan jaag je een signaal meerdere keren door de processors.
Met al die codecs en compressies valt er dan nog meer info weg of wordt niet herkend. Gevolg : slechter beeld maar vooral geluid.
Blijf zo dicht mogelijk bij het originele signaal. Een receiver is geen echte pass through want het signaal loopt altijd door de circuits. De mate waarin dit zo ongeschonden mogelijk gebeurt, heb je zelf in de hand door zo veel mogelijk uit te schakelen. Ditzelfde geldt voor je tv scherm.
Een Next op 4K mag best, idem voor gebruik van Audyssey of je video instellingen. Wees je dan bewust dat je niet het maximale eruit haalt. Zelfs de dsp's op de AB maken het geluid kapot want ze staan niet native of default. Ben je fijnproever ? Ga dan hiermee aan de slag.  Het kan ook zo zijn dat je set dit verschil niet laat zien of zelfs slechter wordt. Dan mooi laten zoals jij het fijn vindt.
Ziggo levert nu eindelijk weer een goed signaal. Kan vast nog wel beter (oude signaal komt nooit meer terug ben ik bang voor) maar ben hier al blij mee.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ducaton

Hallo forummees ,tegenwoordig duurt het wel een paar minuten voordat de next is opgestart vanuit standby stand.
hebben jullie daar ook last van ?, meestal komt er wel 4 of 5 keer even wachten te staan ,toen ik de box kreeg was het opstarten binnen een paar seconden gebeurd ,raar toch .
stereo/HT , Atoll IN300 ,Onkyo RZ900 ,JBL Tik6,Tik center , Kef rears ,XTZ sub ,naim cd ,Pioneer LX 72.

PascalP

Dat heb ik alleen als hij van de stroom af is geweest of ik de schakelaar achterop de Next uitzet.
Uit standby gaat normaal vrij vlot.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ajbeefde

Quote from: PascalP on April  1, 2020, 08:02:31
Dat heb ik alleen als hij van de stroom af is geweest of ik de schakelaar achterop de Next uitzet.
Uit standby gaat normaal vrij vlot.

Klopt !!  Heb 2 next boxen hier in huis en starten op als een zonnetje !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

devil

Quote from: Ducaton on April  1, 2020, 07:53:37
Hallo forummees ,tegenwoordig duurt het wel een paar minuten voordat de next is opgestart vanuit standby stand.
hebben jullie daar ook last van ?, meestal komt er wel 4 of 5 keer even wachten te staan ,toen ik de box kreeg was het opstarten binnen een paar seconden gebeurd ,raar toch .


Keer fabriek herstel doen dan de energie op hoog zetten.
Dat heeft bij mijn geholpen
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

denoontje

Even korte vraag.
Is er nu ook content native 4k hdr via de box?
Als hbo, film1 etc?

Tv is neem ik aan alles geupscaled of zijn er echt 4k zenders? Mocht straks de formule1 weer beginnen[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk